جراحی لثهعلل پیوند لثه

هنگام پیشرفت بیماری لثه، ممکن است لثه تحلیل برود. این امر باعث عقب رفتن لثه میشود و ریشه دندان در معرض قرار میگیرد. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت پیوند لثه و پیوند بافت نرم را برای بهبود ظاهر لثه و محافظت از ریشه های دندان در برابر درد و حساسیت دندان ارائه می دهیم. در ادامه با علل پیوند لثه بیشتر آشنا خواهیم شد.

جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

علل تحلیل لثه

وقتی که حاشیه بافت لثه که اطراف دندان هستند تحلیل، به عقب و یا از بین بروند باعث میشود دندان و ریشه دندان در معرض خطر قرار گیرند و فضایی بین دندان ها و خط لثه ایجاد شود، که این امر باعث می شود باکتری های مضر خیلی راحت در آن نواحی تجمع یابند که اگر درمان نشود، لثه آسیب می بیند و منجر به از دست دادن دندان می شود.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

 عواملی که ممکن است باعث تحلیل لثه شوند و در ادامه علل پیوند لثه هستندعبارتند از:

  • بیماری لثه: عفونت لثه باعث از بین رفتن بافت لثه و استخوان فک می شود. بیماری لثه علت اصلی تحلیل رفتن لثه است.
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان :با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان به طور منظم باعث می شود که پلاک به رسوب تبدیل شود و لثه تحلیل رود. همچنین، مسواک زدن اشتباه و بیش از حد می تواند مینای دندان را ازبین ببرد و لثه تحلیل رود.
  • دندان قروچه یا فشردن دندان :هر دو این عادت ها باعث فشار زیادبه دندان میشود که باعث تحلیل لثه می شود.
  • تغییرات هورمونی :بارداری و یائسگی دوموردی هستند که حساسیت لثه را بیشتر میکنند.
  • گاز زدن های نادرست:هنگامی که دندان ها به درستی روی هم قرار نمیگرند، نیروی زیادی بر لثه وارد می شود که می تواند باعث تحلیل لثه شود.

۴ نکته که نیاز است قبل از پیوند لثه بدانید

حساسیت دندان معمولا اولین نشانه تحلیل لثه است. وقتی لثه عقب می رود، ریشه های دندان در معرض قرار میگیرند و محافظت لازم در برابرجلوگیری از این حساسیت را ندارند و دندان شما را مستعد پوسیدگی وازبین بردن مینای دندان هنگام مسواک زد می کند.اگر فکر می کنید لثه های شما در حال عقب رفتن است حتما یک قرار ملاقات با جراح لثه بگذارید تا در مورد گزینه های درمان قبل اینکه بیماری لثه پیشرفت کند و به مرحله ی شدیدتر برسد صحبت کنید.

پیوند لثه چیست ؟ نگاهی به جراحی پیوند لثه

پیوند لثه چیست؟

انواع مختلفی از پیوند وجود دارد که در طول درمان در جراحی لثه مورد استفاده قرار گیرد. نوع پیوند لثه بسته به علل پیوند لثه و مشکل شما دارد. جراحی پیوند لثه حالت تهاجمی کمی دارد اما قسمت های درمان را با بی حسی موضعی بی حس میکنند. .بعد از بی حس شدن،جراح لثه یک شکافی را در لثه از طریق تکنیک معروف جراحی  Chao Pinhole® (PS) ایجاد میکند.

به واسطه این شکاف ایجاد شده بافت لثه را به  قسمت های تحلیل رفته منتقل می کنند که این امر باعث میشود  ریشه های در معرض خطر پوشانده شوند و بلافاصله سطوح ازآسیب مجدد محافظت می شوند. جراح لثه از قطعات نازک کلاژن بین دندانها و لثه ها استفاده می کند تا بافت لثه جدید را در حین بهبودی در جای خود نگه دارد.

تورم جزئی در طی روزهای اول پس از پیوند لثه ممکن است مشاهده شود و جای نگرانی نیست.

پیوند لثه چیست؟ راهنمای جامع پیوند لثه

روند بهبود پیوند لثه

درد و ناراحتی بعد از جراحی پیوند لثه به سلامت دهان و دندان شما بستگی دارد. بعد از جراحی معمولا آنتی بیوتیک تجویز می شود و معمولا بهبودی سریع حاصل میشود. بیشتر بیماران در طی یک تا دو هفته بهبود می یابند و بیشترشان روز بعد از عمل  به کار خود برمی گردند.

ممکن است بعد از پیوند لثه،دندان ها حساس شوند.می توانید از خمیردندان و دهان شویه ضد حساسیت استفاده کنید.رژیم قضایی مایع در روزهای اول بعد از جراحی برای سریعتر بهبود یافتن بسیار سود مند است.معمولا یک هفته بعد از عمل جراحی برای برسی روند بهبودی و برداشتن بخیه می توانید به جراح خود مراجعه کنید.

 نتایج پیوند لثه

مرکز تخصصی ایمپلنت رشت این افتخار را دارد به افرادی که ناراحتی تحلیل وعقب رفتگی لثه دارند را از طریق جراحی پیوند لثه توسط دکتر آرش غفوری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت کمک نماید تا لبخند خود را دوباره بازیابند.


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر