اطلاعات عمومی دنداناناملوپلاستی

 

اناملوپلاستی یک روش زیبایی دندانپزشکی است که با از بین بردن مقدار کمی مینای دندان اندازه، شکل، طول یا سطح دندان را تغییر میدهد. در این مطلب به این مساله که Enameloplasty چیست بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

جراحی لثه در رشت | متخصص جراحی لثه | دکتر آرش غفوری

 

اناملوپلاستی با اسامی زیر نیز شناخته می شود:

  • اودونتو پلاستی
  • بازسازی دندان
  • تغییر شکل دندان
  • تراشیدن دندان

این  روش معمولا بر روی دندانهای جلویی به جهت زیبایی مانند فیکس کردن دندان تراش خورده یا یکنواخت تر کردن طول دندان روی دندان ها انجام می شود.

کانتورینگ زیبایی دندان: مواردی که باید در مورد آن بدانید

اناملوپلاستی چگونه انجام میشود؟

با استفاده از ابزارسوراخ کردن مثل مته یا دیسک سنباده، متخصص دندانپزشک زیبایی شما مینای دندان را بر می دارد تا دندان را به شکل دلخواه درآورد و کانتور کند. زمانی که دندان به شکل دلخواه درآید، دندانپزشک آن را صیقل می دهد.

ایا  این روش درد دارد؟

مینای دندان شما عصب ندارد، بنابراین هیچ دردی وجود ندارد.

این روش چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان انجام این عمل به تعداد دندانهایی  که باید شکل بگیرند بستگی دارد.این کار معمولاً بیشتر از 30 دقیقه طول نمی کشد.

تفاوت ایمپلنت های مختلف در چیست

زمان بهبودی با این روش چقدر است؟

هیچ زمان بهبودی وجود ندارد. این روش ساده، سریع و بدون درد است.

هر چند وقت یکبار باید از این روش استفاده کرد؟

از آنجا که مینای دندان دوباره رشد نمی کند، این روش فقط باید یک بار انجام شود و  نتیجه ی آن دائمی است.

آیا اناملوپلاستی تحت پوشش بیمه است؟

از آنجا که اناملوپلاستی در درجه اول یک عمل زیبایی است، ممکن است شرکت بیمه ی شما آن را پوشش ندهد. اما درهرصورت باید در مورد  تحت پوشش بودن با شرکت ارائه دهنده بیمه ی خود مشورت کنید.

معرفی انواع براکت ارتودنسی | راهنمای انتخاب براکت ارتودنسی مناسب

عوارض جانبی اناملوپلاستی چیست؟

انتظارهیچ عارضه جانبی نداشته باشید و بیشتراز تغییردرطول، اندازه، شکل یا سطح دندان همراه با تغییر آرایش دندانهای خود با دندانپزشک خود صحبت کنید.

با انجام اناملوپلاستی،دندانهای شما مینای دندان خود را از دست می دهند. مینای دندان حاوی سلول های زنده نیست، در نتیجه نمی تواند خود را ترمیم کند و دوباره رشد نخواهد کرد.به همین در این روش از موادی که روی دندان را میپوشاند و از پوسیدگی ان محافظت میکند استفاده میکنند.

 

اناملوپلاستی

گزینه های دیگر برای تغییر شکل دندان ها چیست؟

در کنار اناملوپلاستی، روش های دیگری برای تغییر شکل و اندازه دندان شما وجود دارد:

  • باندینگ: اتصال قطعات پلاستیکی هم رنگ دندان که می تواند شکل و صیقل داده شود.
  • تاج یا روکش های دندانی: پوشش های پرسلین , سرامیک یا رزین که روی دندان قرار میگیرند و آن را می پوشانند.

در اغلب موارد اناملوپلاستی در ترکیب با سایر روشها مانند باندینگ و روکش استفاده می شود. روکش ها پوسته های نازک و به رنگ دندان هستند که قسمت جلویی دندان را می پوشاند.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلین ونیر

اگر من براکت (سیم ارتودنسی) داشته باشم چه میشود؟

اگر براکت دارید با ارتودنتیست خود صحبت کنید.انجام اناملوپلاستی برای سطح دندان های شما پس از برداشتن براکت ها، اغلب بخشی از درمان ارتودنسی شما محسوب می شود و معمولاً بدون هزینه اضافی ارائه می شود.

چرا باید اناملوپلاستی انجام بدم؟

برخی از افراد برای بهبود ظاهر لبخند خود از اناملوپلاستی استفاده می کنند، که همچنین ممکن است باعث افزایش اعتماد به نفس آنها شود.

یک مطالعه در سال 2013 از انجمن ارتودنسی آمریکا نشان داد که 75 درصد بزرگسالانی که  مورد بررسی قرار گرفتند احساس می کنند , لبخندشان بعد از ارتودنسی روابط شخصی و شغلی آنها را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، 92 درصد گفتند که به دلیل بهبود اعتماد به نفس، درمان مشابه این را به دیگران نیز توصیه می کنند.

نتیجه گیری

اناملوپلاستی یک روش سریع دندانپزشکی است که می تواند در اندازه، شکل، طول یا سطح دندان تغییرات جزئی ایجاد کند. همچنین می تواند معذلات زیبایی مانند دندان شکسته یا دندانهایی را که طول آنها ناهموار است را برطرف کند. برخی از افراد نیز از این روش برای بهبود ظاهر لبخندشان استفاده میکنند.

البته گاهی اوقات دندانها به شکلی هستند که ممکن است اناملوپلاستی یا کانتورینگ دندان باعث بهبودی زیبایی و همچنین مقاومت آنها نشود. در این حالت بهتر است دندانها کشیده و ایمپلنت دندان جایگزین آنها گردد.

شما عزیزان همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی کاشت ایمپلنت دندان وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شده و از قیمت های روز این مرکز تخصصی ایمپلنت آگاهی یابید.

 


شما می توانید با ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدریت دکتر آرش غفوری ، با شماره 32134040-013 تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره آنلاین می توانید اطلاعات خود را از طریق بخش مشاوره آنلاین برای ما ارسال کنید. همکاران ما در مرکز ایمپلنت رشت ، در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر