اطلاعات عمومی دندانبهترین روش تمیز دندان

بسیاری از افراد از تمیز کردن و پاکسازی دندان بصورت حرفه ایی وحشت دارند. البته با فشارهایی که به دهان وارد میشود و صداهای بلند ابزار پاکسازی و درد و ناراحتی در قسمت فک داشتن دلهره و ترس طبیعی است. اما برای بیشتر افراد، تمیز کردن دندان ها ساده و بدون درد است. در این مطلب می خواهیم بهترین روش های تمیز کردن دندان ها را به شما معرفی کنیم.

جراحی لثه در رشت | جراحی لثه بدون درد | دکتر آرش غفوری | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

اینکه بدانید در طول روند فرآیند پاکسازی دقیقاً چه اتفاقی می افتد می تواند باعث کاهش استرس شما شود و شما میتوانید لذت بیشتری از تازگی و خوش عطری دهان که نتیجه ی کار است ببرید.

معاینه فیزیکی

پاکسازی دندان ها در بیشتر مواقع توسط متخصص دهان و دندان انجام می شود. قبل از اینکه فرایند پاکسازی را شروع کنند ابتدا تمام نقاط دهان را

معاینه میکنند. متخصص دهان و دندان از آینه ی کوچکی برای بررسی اطراف دهان و دندان برای مشاهده ی علائم التهاب لثه یا سایر بیماری های احتمالی لثه استفاده می کند.

6 راه برای سالم نگه داشتن لثه – بخش اول

اگر در روند معاینه مورد مهمی را تشخیص دهند، ممکن است متخصص دهان و دندان با دندانپزشک تماس بگیرد تا برای ادامه ی کار مطمئن شود.

ازبین بردن پلاک و رسوب

پزشک از یک آینه ی کوچک به عنوان راهنما در حین کار استفاده میکند و با استفاده از دستگاه جرم گیر پلاک و رسوب اطراف خط لثه و بین دندان ها را از بین می برد. طبیعی است که شما صدای تراشیدن را حین جرمگیری بشنوید. هرچه مقدار رسوب در دهان بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای تراشیدن همان منطقه لازم است.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از تجمع پلاک و تبدیل آن به رسوب جلوگیری می کند. زمانی که رسوب تشکیل شود، برای از بین بردن آن فقط باید به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. بنابراین اگر علاقه ایی به  این قسمت از پاکسازی دندان ندارید بهتر است که بیشتر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را رعایت کنید.

ریتینر چیست

تمیزکردن با خمیردندان پرقدرت

بعد از اینکه دندان ها کاملا از رسوب پاک شدند،پزشک دندان ها را با یک برس برقی که دارای قدرت بالاییست مسواک می زند ( برساژ ). البته کمی دلهره آور به نظر می رسد، اما یک روش عالی برای تمیز کردن عمیق و از بین بردن هر گونه رسوب باقی مانده از جرم گیری است.

در پاکسازی های حرفه ای از خمیر دندان هایی استفاده می شود که بو و طعم آن مانند خمیر دندان های معمولی است، و شما میتوانید طعم دلخواه خود را انتخاب کنید. این خمیر دندانها از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردارند که به راحتی دندان ها را لایه برداری میکنند. انجام این لایه برداری و صیقل روی دندان اگر توسط یک متخصص انجام شود دو بار در سال بی خطر است.

مراحل ایمپلنت دندان | از شروع تا بهبودی دندان

بهتر است در خانه در مسواک زدن سخت گیرانه رفتار نکنید، زیرا باعث ساییده شدن مینای دندان می شود.

نخ دندان کشیدن توسط متخصص

اینکه در خانه بطور منظم نخ دندان بکشید یا نکشید، هیچ کدام نمیتواند با یک جلسه نخ دندان کشیدن تخصصی برابری کند. دندانپزشک این تخصص را دارد که بتواند تشخیص دهد کدام قسمت از لثه احتمال خونریزی و مشکل وجود دارد و نخ دندان را کجای دندانها عمیق قرار دهد.

استفاده از نخ دندان در خانه کمک زیادی در تمیزکردن عمیق دندان نمیکند اما داشتن یک نخ دندان حرفه ای و تخصصی پلاک یا خمیر دندان باقیمانده از مراحل قبل را پاک میکند.

فلوراید تراپی چیست؟ | فلوراید و سلامت دندان

شستشو

برای پاک شدن کامل دهان از باقی مانده ی مراحل بالا باید دهان خود را بشویید همچنین دندانپزشک معمولا برای شستشوی دهان یک دهان شویه مایع حاوی فلوراید تجویز میکند.

درمان با فلوراید

آخرین مرحله از فرآیند تمیز کردن، درمان با فلوراید است. این روش درمانی با چندین ماه استفاده ی منظم از دندان ها در برابر مبارزه با پوسیدگی ها محافظت میکند.

ممکن است متخصص دهان و دندان در مورد عطر و طعم فلوراید نظرتان را بپرسد. سپس فلوراید را که میتواند بصورت ژل ، کفی(فوم) یا خمیر چسبنده باشد درون قسمتهای از دهان اطراف و روی دندان ها معمولا به مدت یک دقیقه قرار می دهد.

ایمپلنت بدون درد | کاشت ایمپلنت بدون درد

علاوه بر فوم (ژل کفی) فلوراید، وارنیش(مایع براق کننده) فلوراید را نیز با یک برس کوچک روی دندان ها می کشد. مایع فلوراید در تماس با بزاق روی دندان ها سفت می شود، بنابراین خوردن و نوشیدن  بلافاصله بعد از آن بلامانع است.

سایر اقدامات موجود

معمولا پزشک دوبار در سال برای پاکسازی حرفه ای دندان وقت تعیین میکند در حالی که استفاده از اشعه ایکس از دندان یکبار در سال انجام میشود. ممکن است دندانپزشک معاینات دیگری در طول ویزیت شما انجام دهد و این بستگی دارد به اینکه پزشک در روند معاینه شاهد چه مواردی بوده است. دندانپزشک برای جلوگیری از ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان کودکان هنگام مسواک زدن معمولا پرکردن دندان های آسیاب را توصیه میکند.

نکته اصلی این است که برای تمیز کردن منظم دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید تا به طور کلی از مشکلات جلوگیری کنید و با توجه به اینکه از مراحل پاکسازی اطلاعات داشته باشید آرامش بیشتری خواهید داشت.


شما می توانید با ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری ، با شماره 32134040-013 تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره آنلاین می توانید اطلاعات خود را از طریق بخش مشاوره آنلاین برای ما ارسال کنید. همکاران ما در مرکز ایمپلنت رشت ، در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر