جراحی لثهسالم نگه داشتن لثه

سالم نگه داشتن لثه یکی از مهم ترین مبحث های بهداشت دهان به حساب می آید. راه های بسیاری برای حفظ سلامت لثه وجود دارد که می توانیم با استفاده از آنها، بهداشت دهان خود را در بهترین حالت ممکن نگه داریم. در ادامه با معرفی سه مورد اول از این موارد همراه ما باشید.

• نخ دندان
  • نظافت منظم
  • ترک کردن سیگار

جراحی لثه در رشت | جراحی لثه | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

چه چیزی نشانه ی سالم نگه داشتن لثه است؟

سلامتی دهان شما فقط به ردیف بودن دندان ها یا لبخند زیبا نیست. حتی اگر لثه های شما فاقد حفره و پوسیدگی باشد و مرواریدی ترین دندانها را داشته باشید بازهم شما در مقابل بیماری لثه ایمن نیستید و نمی توانید لثه های خود را فراموش کنید.چون بیماری لثه معمولاً بدون درد است و اکثربیماران متوجه نمیشوند که لثه هایشان مشکلی دارد.

بررسی معایب و مزایای ایمپلنت یک روزه

بیماری لثه چیست؟

از زمانی که پلاکها زیر و درمیان خط لثه جمع میشوند بیماری لثه شروع میشود. پلاک یک ماده ای شبیه نوارچسبنده است که باکتری ها  درون آنها زندگی میکنند. پلاکها می توانند باعث عفونت هایی شوند که به لثه واستخوان آسیب می رسانند ومنجربه بیماری لثه و پوسیدگی دندان شوند.همچنین پلاکها میتوانند دلیل التهاب لثه باشند که اولین مرحله از شروع بیماری لثه است.

علائم التهاب لثه عبارتند از:

• ملتهب شدن لثه
  • حساس شدن لثه
  • قرمزی
  • متورم شدن لثه
  • مستعد بودن لثه برای خونریزی

خونریزی لثه | از علل تا درمان خونریزی لثه

خوشبختانه، التهاب لثه استخوان و بافتهایی که اطراف دندان ها را احاطه کرده اند تحت تأثیرقرارنمیدهد و به همین دلیل  آسیب التهاب قابل برگشت است.

علاوه بر اینها، پلاکها می توانند شما را به پریودنتیت، که یک بیماری لثه پیشرفته است مبتلا کنند. پریودنتیت بر استخوان های نگه دارنده ی دندان تاثیرمیگذارد.اگردرمان نشود، می تواند لثه ها، استخوانها و بافت های متصل به دندان را خراب کند.

پریودنتیت پیشرفته مرحله ی نهایی بیماری لثه است.یعنی زمانی که فیبرها و استخوان های نگهدارنده دندان ازبین می روند و بر گاز زدن هنگام غذا خوردن تاثیر میگذارد و ممکن است لازم باشد دندانها برداشته شوند.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

طبق انجمن دندانپزشکی آمریکا یا ADA، علائم نشان دهنده ی بیماری لثه شامل این موارد است:

• طعم و بوی بد همیشگی دهان
  • افتادن یا سست شدن مداوم دندان ها
  • خونریزی لثه
  • لثه های متورم، قرمز یا حساس
  • لثه هایی که تحلیل رفته و به عقب کشیده شده اند

بیماری لثه قابل پیشگیری میباشد و با استفاده از روش های زیر میتوانید به سالم نگه داشتن لثه خود کمک کنید:

1. نخ دندان

حدأقل یکباردرروزازنخ دندان استفاده کنید. بر طبق نظریه انجمن دندان پزشکی امریکا ADA، نخ دندان به از بین بردن پلاک و غذایی که با مسواک زدن از بین دندانها پاک نمیشود کمک میکند.زمان استفاده از نخ دندان مهم نیست میتوانید شب انجام دهید، صبح انجام دهید یا بعد از ناهار … فقط  حتما از نخ دندان استفاده کنید.

علائم پس زدن ایمپلنت دندان

2. نظافت دندانتان بطور منظم باشد

در صورت بررسی های منظم دندانپزشک می تواند علائم اولیه بیماری لثه را تشخیص دهد.در اینصورت میتوان علائم را  پیشگیری کرد قبل ازاینکه درمان به مرحله ی جدی تر برسد.وقتی  دندان ها بصورت درست و دقیق تمیز شوند باعث میشود رسوب و پلاکهای باقی مانده از بین بروند. اگرالتهاب لثه دارید، مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و تمیز کردن منظم دندان می تواند به برطرف کردن آن کمک کند.

3. ترک کردن سیگار

یکی از دلایل ترک سیگار میتواند بیماری لثه باشد.سیگار کشیدن به شدت با شروع بیماری لثه مرتبط است. طبق نظرمراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می کند ومبارزه با عفونت لثه را با مشکل مواجه میکند،همچنین در مواقع آسیب لثه روند بهبود را سخت میکند.

هیلینگ اباتمنت برای ایمپلنت دندان چیست؟

شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

مشاوره آنلاین دندانپزشکی