اطلاعات عمومی دندانفلوراید درمانی

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که دندان ها را محکم میسازد و از ایجاد حفره جلوگیری میکند. فلوراید از مینای دندان سالم محافظت میکند و با باکتری های که به دندان و لثه آسیب میزند میجنگد. به همین دلیل از فلوراید تراپی برای بهبود و سلامت دندان استفاده می شود.

دکتر آرش غفوری، بهترین دندانپزشک و متخصص ایمپلنت در رشت

مینای دندان لایه محافظتی خارجی هر دندان است. اگر شما در معرض آسیب دیدگی و ایجاد حفره در دندان باشید فلوراید تراپی بسیار کمک کننده است . حفره ها هنگامی بوجود می آیند که باکتری ها روی دندان و لثه جمع بشوند و یک لایه چسبی پلاک بوجود بیاورند. این مساله پلاک اسیدی تولید می کند که باعث فرسایش بافت دندان و لثه میشود. اگر پلاک لایه مینا را بشکند باکتری ها میتوانند عصب و خون را در هسته دندان آلوده کنند و آسیب برسانند. برای یادگیری مزایای درمان با فلوراید یا فلوراید تراپی ،اثرهای جانبی ،هزینه و آنچه انتظار دارید این مطلب را بخوانید

مطلب مفید: ۹ راه حل برای بهبود موقت درد دندان در منزل

طی درمان حرفه ای با فلوراید (فلوراید تراپی) چه اتفاقی می افتد؟

دندانپزشکان درمان های حرفه ای با فلوراید را به شکل شست و شو با آب با تمرکز بالا، کف، ژل، صیقلی کردن را ارائه میدهند. درمان ممکن است با کف شوی، برس یا دهان شویه به کار برده شود. در این درمان بسیار بیشتر از آنچه در آب یا خمیر دندان شما فلوراید باشد، حاوی فلوراید است.آنها فقط چند دقیقه زمان میبرد تا انجام شود.ممکن است از شما درخواست شود تا ۳۰ دقیقه بعداز درمان از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا فلوراید بتواند کاملا جذب شود.همیشه به دندانپزشکتان از وضعیت سلامت و بیماری های خود اطلاعات کاملی بدهید تا آنها بتوانند درمان مناسب را برای شما انتخاب کنند.

مطلب مفید: راه‌هایی برای جلوگیری از تشکیل پلاک دندان

هزینه فلوراید تراپی چقدر میشود؟

این مساله با توجه به بیمه بودن یا نبودن شما، و اینکه بیمه شما این مساله را پوشش میدهد یا خیر متفاوت است. حال اگر دکتر شما با بیمه قرارداد داشته باشد یا خیر نیز می تواند فاکتور مهمی در این زمینه باشد. بهتر است بعد از انتخاب دکتر مناسب خود برای فلوراید تراپی دراین مورد از وی سوال کنید.

فلوراید تراپی

شما چه مقدار فلوراید نیاز دارید؟

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) یک فلوراید تراپی حرفه ای و مناسب در مطب دندانپزشکی را هر ۳ و ۶ یا ۱۲ ماه، بسته به سلامت دهانتان به شما توصیه میکند. اگر در معرض خطر کرم خوردگی دندان هستید، ممکن است دندان پزشک شما یک فلوراید مخصوص شست و شو یا ژل برای استفاده منظم درخانه را برایتان تجویز کند. موارد زیر میتواند خطر کرم خوردگی را افزایش دهد

  • مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل
  • اختلال غذایی
  • بهداشت ضعیف دهان
  • عدم مراقبت حرفه ای دندان
  • رژیم غذایی ضعیف
  • خشکی دهان و کاهش بزاق
  • مینای ضعیف

مطلب مفید: راهنمای نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

منابع متداول حاوی فلوراید در رژیم غذایی:

  • چای
  • آب
  • غذایی که در آب پخته می شود یا همان غذای آب پز
  • ماهی که با استخوانش خورده می شود
  • شیر خشک

مصرف بهینه فلوراید از غذا آب و مکمل ها بدست می آید. مایو کلینیک مقدار مناسب روزانه فلوراید را شرح میدهد:

۱- تولد تا سه سالگی ۰/۱تا ۱/۵ میلی گرم

۲- چهار تا شش سالگی ۱تا ۲/۵ میلیگرم

۳-هفت تا ده سالگی ۱/۵تا ۲/۵میلیگرم

۴- جوانان و بزرگسالان ۱/۵ تا ۴ میلیگرم

فلوراید تراپی کودکان

فلوراید برای کودکان

اگر کودک شما زیر ۳ سال است، باید تنها با نظارت دقیق شما مسواک بزند. تنها با یک‌ لایه نازک خمیر دندان فلورایدی را روی مسواک آنها بزنید. خمیردندان باید کمتر از نصف برس مسواک را بپوشاند. خمیر دندان حاوی فلوراید برای کودکان ۳ تا ۶سال سایز یک نخود توصیه میشود. شما باید بچه ها را نگاه کنید تا مطمئن شوید هنگام مسواک زدن خمیر دندان را بیرون تف کنند.


شما می توانید با ما در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری ، با شماره 32134040-013 تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره آنلاین می توانید اطلاعات خود را از طریق بخش مشاوره آنلاین برای ما ارسال کنید. همکاران ما در مرکز ایمپلنت رشت ، در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر