ایمپلنت دندانکاشت ایمپلنت با بیهوشی در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

آیا بیمار قبل از شروع کاشت ایمپلنت دندان بیهوش می شود؟ همانطور که می دانید کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی درون دهان دارد و در نتیجه لازم است که بیمار در حین جراحی چیزی از درد و ناراحتی را حس نکند. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت برای راحتی بیماران خود در طول جراحی کاشت ایمپلنت از مواد بی حسی کاملا موثر و مناسب استفاده می کند.

می توانید برای اطمینان تجربیات موفقیت آمیز و بدون درد بیمارانی که کاشت ایمپلنت دندان خود را در این مرکز تخصصی ایمپلنت دندان انجام داده اند در بخش نظرات مراجعین ایمپلنت سایت و اینستاگرام دکتر آرش غفوری مشاهده کنید. نوع بی حسی ارائه شده برای جراحی ایمپلنت به عواملی مانند تعداد ایمپلنت هایی که قرار است جایگزین دندان های از دست رفته شود و سلامتی کلی بدن و سلامتی دهان و دندان و سوابق شخصی بیمار بستگی دارد. به طور کلی، بیمار در طول جراحی کاملاً بیهوش نمی شود و معمولا قسمت مورد نظر و اطراف آن از بی حسی کامل برخوردار می شود.

ممکن است یکی از دغدغه های شما برای کاشت دندان احساس درد و نداشتن اطلاعات کافی در مورد بی حسی حین جراحی باشد. به همین دلیل لازم دانستیم این مطلب را به انواع بیهوشی های موجود برای جراحی ایمپلنت دندان ارائه دهیم.

انواع بیهوشی های مورد استفاده در کاشت ایمپلنت دندان

در بسیاری از روش ها و جراحی های پزشکی از جمله جراحی کاشت ایمپلنت دندان از مواد بیهوشی استفاده می شود تا بیمار و پزشک مطمئن شود که جراحی بدون درد برای بیمار انجام می شود. انواع مختلفی از بیهوشی وجود دارد که سه نوع آن در جراحی ایمپلنت دندان رایج ترین آنها است: بی حسی موضعی، عمومی و آرامبخش آگاهانه. نوع بیهوشی مورد استفاده به پیچیدگی جراحی و درجه احساس بیمار بستگی دارد.

بی حسی موضعی در کاشت ایمپلنت دندان

بی حسی موضعی معمولاً زمانی استفاده می شود که بیمار نیاز به کاشت یک یا دو ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود دارد. متخصص ایمپلنت دندان مواد بی حسی را روی قسمتی از دهان که جراحی در آن منطقه انجام می شود اعمال می کند در این صورت بیمار کاملا هوشیار است و فقط همان قسمت فاقد حس و درد می شود. این نوع مواد بی حسی معمولا برای جراحی های جزئی کاشت ایمپلنت استفاده می شود، به این دلیل که زمان جراحی کوتاه تر از زمانی است که چندین ایمپلنت با هم درون استخوان فک کاشته می شوند.

کارایی بیهوشی عمومی برای جراحی پیوند استخوان

بیهوشی عمومی قوی ترین نوع مواد بیهوشی مورد استفاده در جراحی می باشد و بیشتر در مواردی که جراحی پیوند استخوان ضروری است استفاده می شود. برای کاشت ایمپلنت دندان، اگر بیمار استخوان های سالم و کافی برای حمایت از ایمپلنت ها را نداشته باشد، به احتمال زیاد نیاز به جراحی پیوند استخوان دارد. جراحی پیوند استخوان یک جراحی تقریبا پیچیده و زمان بر است که بیمار نیاز به بیهوشی عمومی و عمیق دارد. در بیهوشی عمومی بیمار کاملاً بیهوش می شود و کل زمان جراحی را به یاد نمی آورد.

برای متوقف کردن اضطراب و ترس از دندانپزشکی از آرامبخش های آگاهانه استفاده می شود و کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل صورت نمیگیرد.

نوعی از مواد بیهوشی به نام آرامبخش آگاهانه نیز در بعضی موارد توسط جراحان دهان برای بیماران مضطرب ارائه می شود. آرامبخش می تواند به آرام شدن بیمارانی که دچار ترس و اضطراب شدید در حین عمل هستند کمک کنند. آنها فقط به اندازه ای هوشیار هستند که به ارتباطات کلامی و دستورالعمل‌های دندانپزشک پاسخ می دهند. این نوع آرامبخش معمولاً به صورت اکسید نیتروژن یا دارو برای بیمار تجویز می شود که منجر به خواب آلودگی فرد می شود و احساس اضطراب و استرس را از بین می برد.

بیمار بعد از گرفتن آرامبخش هوشیار است، اما انگار که در حالت خواب است. . اکسید نیتروژن نه تنها خاصیت تسکین درد قوی دارد، بلکه بیماران را در حالت آرام نیز قرار می دهد. اثر این نوع آرام بخشی کوتاه مدت است و به محض استنشاق گاز شروع می شود و پس از قطع شدن گاز به سرعت کاهش می یابد.

تاثیر مواد بیهوشی بعد از جراحی کاشت ایمپلنت و دوره نقاهت

آرام‌ بخش ها و مواد بیهوشی می‌توانند موجب راحتی و نبود هیچگونه درد و ناراحتی برای بیمار در حین جراحی شوند، اما اکثر بیماران بعد از اتمام جراحی و در دوره نقاهت حداقل به میزان خیلی کم و جزئی درد و ناراحتی را تجربه خواهند کرد.

به طور کلی تجویز متخصص ایمپلنت دندان برای بیمار در دوره بهبودی، داروهای مسکن است. داروهای مسکن معمولاً برای تسکین درد در ناحیه چانه، گونه ها یا زیر چشم ها کارایی موثری دارند. همچنین بیماران می توانند از کیسه یخ برای کاهش تورم و خوردن غذاهای نرم استفاده کنند.

دوره نقاهت و درد پس از جراحی کاشت ایمپلنت، دوره تقریبا کوتاهی است و برای اکثر بیماران کمتر از یک هفته طول می کشد. یکی از راه های کمک به کاهش درد و ناراحتی در این مدت این است که، بیماران باید حداقل دو بار در روز دهان خود را با آب نمک گرم بشویند و خیلی آرام و ملایم تر مسواک بزنند. معاینات منظم با دندانپزشک متخصص برای اطمینان از جوش خوردگی ایمپلنت به استخوان و بهبود آن ضروری است.

اگر شما فردی هستید که دارای اضطراب و فوبیای دندانپزشکی هستید، یا اگر به طور کلی ترجیح می‌دهید در طول جراحی کاشت ایمپلنت بیهوش باشید، می‌توانید با متخصص ایمپلنت خود در این مورد مشورت کنید.

البته که بهتر است بدانید این روش نمی تواند برای همه بیماران مناسب باشد. دکتر آرش غفوری و سایر متخصصین ایمپلنت دندان ابتدا یک معاینه بالینی کامل از بیمار انجام می دهند و سپس بعد از بررسی های دقیق از مواد بی حسی مناسب استفاده میکنند.

بسیاری از افراد جراحی کاشت ایمپلنت را به راحتی تحمل میکنند و اگر بعد از عمل درد داشته باشند معمولاً می توانند با داروهای ضد التهابی بدون نیاز به نسخه مانند مسکن های ایبوپروفن درد را کنترل کنند.

البته استفاده از یخ نیز می تواند تاثیر مثبتی در کاهش درد داشته باشد. مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از قبیل استفاده از سوزن های لیزر کات که باعث میگردد هیچ گونه دردی هنگام تزریق داروی بیحسی متوجه بیمار نگردد و همینطور استفاده از دارو های بیحسی خاص مانند بوپیواکایین و با تکنیک های منحصر به فرد دکتر آرش غفوری در کاشت ایمپلنت و در کمترین زمان ممکن باعث گردیده دغدغه اصلی بیماران که همان احساس درد در هنگام درمان های دندانپزشکی است رفع گردد و این مرکز به عنوان بهترین مرکز کاشت ایمپلنت بدون درد شناخته شود.

5/5 - (2 امتیاز)