ایمپلنت دنداندکتر آرش غفوری

سیتسم ایمپلنت All on 4 یک راه حل عملی و کارآمد و موثر برای افرادی است که یک قوس کامل دندان های خود را از دست داده اند. این نوع از ترمیم دندانی دارای کاشت چهار پایه ایمپلنت درون استخوان فک است و از پروتز ها (دندان مصنوعی) به صورت دائمی محافظت و پشتیبانی می کنند. ایمپلنت های All on 4 برای بیمارانی که می خواهند دندان مصنوعی داشته باشند یک گزینه ایده آل هستند. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراحی لثه بعد از سالها کسب تجربه موفقیت آمیز در زمینه کاشت ایمپلنت دندان به عنوان راهی موثر و دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته با ارائه ایمپلنت های All on 4 برای بیماران خود پایداری و دائمی بودن دندان های مصنوعی را فراهم می کند.

اگر شما یکی از افرادی هستید که یک قوس کامل از دندان های خود را به دلایل مختلف از جمله بیماری پریودنتال یا حوادث ناخواسته از دست داده اید و به فکر کاشت ایمپلنت های All on 4 به عنوان راه حلی برای جایگزینی جای خالی دندان های خود هستید حتما داشتن اطلاعات کافی در مورد جزئیات این روش در پشتیبانی پروتزها برایتان حائز اهمیت است.

سیستم All on 4 چگونه از پروتزها پشتیبانی می کنند؟

سیستم All on 4 ایمپلنت دندانی می تواند یک قوس کامل دندان ها را با دو ایمپلنت کمی زاویه دار در پشت و دو ایمپلنت در جلو دندان پشتیبانی کند. حتی اگر بیمار از تراکم کافی استخوان فک برخوردار نباشد، بازهم می تواند با کاشت این چهار ایمپلنت حمایت کامل پروتز را داشته باشد. زاویه دو ایمپلنتی که در جای خالی دندان های پشت کاشته می شود باید 45 درجه باشد. متخصص ایمپلنت هنگام کاشت این ایمپلنت ها در صورت عدم تراکم کافی استخوانی در آن قسمت به صورت زاویه دار پایه های ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهد به همین دلیل دیگر نیازی به پیوند استخوان نیست.

مزایای سیستم All on 4 در پشتیبانی از پروتزها به چه شکل است؟

از آنجایی که فقط چهار پایه ایمپلنت دندانی در سیستم All on 4 درون استخوان فک کاشته می شود، بیماران بعد از جراحی خیلی زود به بهبودی می رسند. همچنین این نوع از ایمپلنت ها انعطاف پذیری بیشتری در جایگزینی یک ردیف قوس کامل دارند. بعد از اینکه ایمپلنت ها درون استخوان قرار گرفتند، پروتزها (دندان مصنوعی) می توانند بلافاصله روی قسمت بالای ایمپلنت نصب شوند. محدود بودن کاشت ایمپلنت به چهارتا برای جایگزینی کامل قوس دندان ها باعث سریعتر شدن روند بهبودی می شود. این چهار ایمپلنت با استخوان فک و لثه‌ها به خوبی ترکیب می‌شوند، حتی بعد از آنکه دندان‌های مصنوعی روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

سیستم All on 4 برای بیمارانی که یک ردیف کامل از دندان های خود را از دست داده اند مقرون به صرفه تر و همچنین بی دردسرتر و راحت تر هستند. برعکس پروتزهای متحرک معمولی، پروتزهای متحرک با پشتیبانی ایمپلنت در دهان تکان نمی‌خورند و جابجا نمی شوند. همچنین بر خلاف پروتزهای متحرک که می توانند در امتداد لثه لغزش داشته باشند و مانع صحبت کردن شوند و مصرف مواد غذایی را محدود کنند پایداری و ثبات پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت این مشکلات را از بین می برد و حتی می تواند به جلوگیری از آتروفی استخوان فک کمک کند.

علاوه بر این، پروتزهای ایمپلنت معمولاً به تراکم استخوان کمتری نسبت به سایر گزینه ‌های ایمپلنت دندان نیاز دارند، که می‌تواند گزینه ‌ای مناسب برای بیمارانی باشد که از روش‌ های پیوند استخوان اجتناب می کنند. چهار ایمپلنت کاشته شده در استخوان فک محکم بودن و ثبات دندان مصنوعی را فراهم می کنند. حتی اگر بیمار فعالیت های بدنی مثل ورزش های فیزیکی هم انجام دهد، سیستم ایمپلنت دندان All on 4 به قوت خود باقی می ماند.

در کاشت ایمپلنت All on 4 نه تنها هیچگونه درد و ناراحتی برای بیمار وجود ندارد بلکه درد ناشی از نصب پروتزها را هم از بین می برد. این پروتزها در بالای ایمپلنت ها و در همان سطح تاج های دندان قرار می گیرند. پروتزها در قسمت بالای لثه قرار می گیرند و این کار مانع از فشار دادن دندان مصنوعی به لثه می شود که برای برخی بیماران درد ایجاد می کند.

ایمپلنت دندان All on 4 برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که می خواهند یک مجموعه دندان جایگزین شده با ثبات و پایداری بیشتری برای قوس کامل دندان های از دست رفته خود داشته باشند به این نوع از ایمپلنت ها نیاز دارند. سیستم ایمپلنت دندانی All on 4 نه تنها دائمی است بلکه بیمار به جای داشتن 16 ایمپلنت دندان جداگانه در دهان، تنها به چهار ایمپلنت دندان برای نگه داشتن پروتزها نیاز دارد. به همین دلیل، این روش درمانی کاشت دندان حالت تهاجمی کمتری دارد.

افرادی که به بیماری پیشرفته پریودنتال مبتلا هستند مستعد از دست دادن تعداد زیادی از دندان های خود هستند. متخصص ایمپلنت دندان به اینگونه از بیماران به ‌جای استفاده از پروتزهای متحرک ناپایدار برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته، در بیشتر موارد ایمپلنت دندانی All on 4 را توصیه می‌کند. اگر بیماری پریودنتال در حدی پیشرفت کرده باشد که تهدیدی برای لق شدن و جدا شدن دندان‌های باقی‌مانده باشد، متخصص ایمپلنت دندان دندان‌های لق شده باقی‌ مانده را می‌کشد و بعد از بهبودی جای خالی دندان کشیده شده جراحی ایمپلنت دندان All on 4 را انجام می دهد.

بسیاری از افراد در طول زندگی خود ممکن است از دست دادن دندان را تجربه کنند. اگر تعداد زیادی از دندان خود را در فک بالا، فک پایین یا هر دو از دست داده اید، تنها مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری در رشت سیستم ایمپلنت All on 4 به طور همزمان برای جایگزینی تمام دندان های از دست رفته شما ارائه می دهد. و در نهایت همانطور که گفتیم این روش ترمیمی جایگزینی دندان یک روش مطمئن و کم تهاجمی و محبوب برای بیماران محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر