ایمپلنت دندانجایگزینی دندان ها با ایمپلنت در رشت

 

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری ارائه دهنده کاشت ایمپلنت دندان به عنوان یکی از روش های موفقیت آمیز جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. البته روش های موثری دیگری هم برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته و تخریب شده بیمار وجود دارد که دندانپزشک متخصص بعد از معاینه و بررسی دقیق شرایط دهان و دندان بیمار مناسب ترین روش درمانی جایگزینی دندان را پیشنهاد می دهد و در صورت رسیدن به تفاهم با بیمار به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

اگر شما یک یا چند تا از دندان های خود را به علت های مختلف مثل ایجاد ضربه در اثر حادثه یا ورزش فیزیکی یا تخریب دندان بر اثر پوسیدگی و بیماری های لثه از دست داده اید احتمالا داشتن اطلاعات و آشنایی با روش های مختلف و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته تان می تواند یک موضوع مهم و حیاتی باشد.

ما به توصیه متخصص مجرب مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری این مطلب مفید را جهت ارائه اطلاعات کافی در مورد روش های مختلف جایگزینی دندان در اختیار شما مراجعین و کاربران محترم سایت قرار می دهیم.

 

 

 
 
 

گزینه های موثر جایگزینی دندان های از دست رفته

  • بریج های پشتیبانی شده با دندان
  • بریج های پشتیبانی شده با ایمپلنت
  • پروتز پشتیبانی شده با کاشت ایمپلنت
  • دندان مصنوعی

 

 

کاشت ایمپلنت

روشی که معمولا نسبت به سایر روش های دیگر جایگزینی ترجیح داده می شود جراحی کاشت ایمپلنت دندان است. این اولویت در حالی است که ایمپلنت دندان برای کاشت نیاز به جراحی و در مواقعی نیاز به جراحی پیوند استخوان هم دارد و سایر روش ها بی نیاز از جراحی هستند. یکی از دلایل این اولویت می تواند مطمئن و ایمن بودن روش ایمپلنت دندان باشد همچنین پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت دندان احساس خیلی واقعی تری نسب به سایر پروتز ها دارند. البته همانطور که می دانید موفیت آمیز بودن انجام کاشت ایمپلنت به عواملی مثل کافی بودن تراکم استخوان فک و تعداد دندان های سالم و باقی مانده دیگر بستگی دارد. به همین دلیل دکتر آرش غفوری و سایر متخصصین ایمپلنت دندان قبل از پیشنهاد روش مناسب با دقت زیاد به معاینه و بررسی شرایط دهان و دندان بیمار خود می پردازند.

 

 

 
 
 

بریج های پشتیبانی شده با دندان

بریج های حمایت شده از دندان ها یک نوع از روش های جایگزینی هستند که برای نصب شدن نیاز به حمایت دندان های مجاور جای خالی دارند. پروتزهای های جایگزین شده توسط دندان های اطراف یا ایمپلنت ها در جای خود ثابت می شوند. بریج تکیه گاه دندان از طریق دندان های دو طرف جای خالی که به آن «دندان تکیه گاه یا پایه» می گویند، در جای خود محکم می شود. برای قرار دادن بریج تکیه گاه دندان، دندانپزشک متخصص تاج را به هر دو دندان پایه متصل می کند. این تاج ها به بریج های دندان های جایگزین متصل می شوند. اگر بیمار دارای دندان های پایه سالم و قوی باشد و بخواهد از جراحی اجتناب کند، ممکن است بریج تکیه گاه دندان ،یک گزینه خوبی برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته باشد. انجام بریج پشتیبان دندان نیز نسبت به سایر روش ها، هزینه کمتری دارد و در هزینه کاشت ایمپلنت و هزینه کاشت دندان مقرون به صرفه تر است.

 

بریج های پشتیبانی شده با ایمپلنت

یکی دیگر از روش های جایگزینی به این شکل است که به جای استفاده از دندان‌ها برای حمایت از بریج، از کاشت ایمپلنت دندان برای نگه داری و ثابت ماندن بریج جایگزین دندان استفاده می شود. بر عکس بریج پشتیبانی شده با دندان که در یک جلسه انجام می شود، تکمیل روش بریج تکیه گاه ایمپلنت نیاز به چندین جلسه دندانپزشکی دارد. در جلسه اول، دندانپزشک متخصص کاشت پایه تیتانیومی ایمپلنت را درون استخوان فک انجام می دهد، در جلسه بعدی بریج را درجای مناسب خود با ایمپلنت محکم می کند. و در مرحله آخر تاج را نصب می کند. بهتر است بدانید بریج های تحت حمایت ایمپلنت نسبت به بریج های پشتیبان دندان ماندگارتر و محکم تر هستند.

 

پروتزهای ایمپلنت (all on 4)

در حالی که بریج ها می توانند برای جایگزینی چندین دندان به طور همزمان استفاده شوند، پروتزهای ایمپلنت (all on 4) برای جایگزینی مجموعه ای از دندان های از دست رفته در یک زمان موثرتر هستند. کاشت چهار پیچ تیتانیوم در استخوان فک می تواند یک ردیف کامل پروتز را در جای خود نگه دارد. پروتزهای ایمپلنت خیلی محکم تر و مطمئن تر از بریج ها هستند. همچنین پروتزهای ایمپلنت گران ‌تر از بریج ها هستند و برای جایگزینی یک ردیف کامل دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دندان مصنوعی

یکی از قدیمی ترین روش ها برای جایگزینی دندان، پروتزهای متحرک هستند که بسیاری از سالمندان به دلیل راحت بودن هنوز از آن استفاده می کنند. همچنین دندان مصنوعی ها روشی ارزان تر و موقتی برای افرادی می باشد که نمی توانند متحمل هزینه های سنگین باشند. دندان مصنوعی می تواند جایگزین همه یا فقط تعدادی از دندان ها شود (پروتزهای جزئی).

 

 

 
 
 

کلام آخر

در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری برای انتخاب بهترین گزینه جایگزینی دندان های از دست رفته از مشاوره های لازم و کافی برای تصمیم گیری عالی برخوردار خواهید بود. به طور کلی اگر چندین دندان نیاز به تعویض داشته باشند، بریج پشتیبانی شده با دندان یک انتخاب اقتصادی مناسب است که برای ارائه آن نیازی به جراحی ندارید. انجام بریج با حمایت ایمپلنت نیاز به کاشت دو ایمپلنت در استخوان فک دارد که این به معنی جراحی می باشد اما خب می دانیم که این روش مطمئن تر از بریج تکیه گاه دندان است. و در نهایت، اگر یک ردیف کامل از دندان های خود به دلیل بیماری های پیشرفته لثه را از دست داده اید با پیشنهاد انجام پروتز با ایمپلنت دندان مواجه می شوید. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه بعد از سالها کسب تجربه در زمینه جایگزینی و کاشت دندان قطعا مناسب ترین روش مختص شرایط بیمار را پیشنهاد و ارایه می دهد.

شما عزیزان همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی کاشت ایمپلنت دندان وارد بخش قیمت کاشت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

 

بیشتر بخوانید

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر