دندان مصنوعیایمپلنت دندانپروتز

 

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه در رشت به بیمارانی که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند پروتز های دندانی بر پایه ایمپلنت را توصیه می کنند. پروتزهای پشتیبانی شده با پایه ایمپلنتی یکی از روش های موفق کاشت دندان است که تا کنون نتایج موفقیت آمیزی برای بیماران به همراه داشته است. تجربه نشان داده است که ترمیم های همراه با کاشت ایمپلنت دندانی بالاترین میزان موفقیت را در مقایسه با سایر گزینه های ترمیم دندان دارند. تا قبل از ابداع کاشت ایمپلنت دندان، تنها گزینه موجود برای جایگزینی دندان های از دست رفته، پروتز های مصنوعی (دندان مصنوعی) سنتی بود که دردسرهای خاص خود را داشت. ما در تنها مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت برای شما کاربران عزیزی که از مزایای پروتز های دندانی حمایت شده با پایه ایمپلنت اطلاعاتی ندارید مطلبی در این زمینه تهیه کرده و برای آگاهی بیشتر در ادامه برای شما ارایه میدهیم.

تعریف کلی پروتز های سنتی و پروتز های پشتیبانی شده با پایه ایمپلنت

تقریباً همه شما حداقل یکبار دندان مصنوعی را چه از نزدیک چه در تصاویر مشاهده کرده اید. این پروتزها یک پایه اکریلیک دارند که شبیه لثه است و همچنین مجموعه ای از دندان های جایگزین که روی آن پایه نصب شده اند. دندانپزشک متخصص پروتز را متناسب با برجستگی و شرایط فک بیمار طراحی می کند و با چسب مخصوص و ساکشن در جای خود محکم می کند. پروتز های سنتی معمولاً هر چند وقت یکبار نیاز به اصلاح دارند چون فرم فک به مرور زمان تغییر می کند و برای تناسب نیاز به اصلاح مجدد وجود دارد. پروتزهای سنتی متحرک و قابل جابجایی هستند و برای نظافت و قبل از خواب باید از دهان بیرون آورده شوند.

اما پروتزهای پشتیبانی شده با پایه ایمپلنت دندان از پایه های تیتانیومی ایمپلنت کاشته شده درون استخوان فک به عنوان لنگر استفاده می کنند. این پروتزها بدون کمک متخصص ایمپلنت قابل جابجایی و حرکت نیستند.

مزایای انتخاب پروتزهای پشتیبانی شده با پایه ایمپلنت را نسبت به پروتز های سنتی

ثبات و پایداری بالا

پروتزهای متکی بر پایه ایمپلنت دقیقا شبیه دندان‌های طبیعی مستقیماً به استخوان فک متصل می‌شوند. این اتصال نشان دهنده ثبات بیشتر آنها است. افرادی که از این روش برای جایگزینی دندان های خود استفاده کرده اند به راحتی می توانند غذاهای مورد علاقه خود هرچند که سفت و ترد باشد را بخورند. مثل استیک گوشت یا ذرت و هر غذای سفت جویدنی دیگر که با پروتز های سنتی مجبور به عدم استفاده از آنها شده بودند. استحکام پروتز های پشتیبانی شده با ایمپلنت در گفتار و بیان افراد نیز تاثیر مثبت دارد. پروتز های سنتی مستعد جابه‌ جایی و حرکت از موقعیت خود هستند که می‌تواند در محیط های عمومی و هنگام صحبت یا غذا خوردن باعث خجالت فرد شود. در حالی که پروتزهای متکی بر پایه ایمپلنت از استحکام بالایی برخوردارند و شما می توانید به راحتی و با خیال راحت بدون استرس و نگرانی از حرکت پروتزها در میان جمع بخندید و صحبت کنید و غذا بخورید. از آنجا که پروتز های متکی بر ایمپلنت ثابت هستند و حرکت نمی کنند، خیلی کمتر از پروتزهای سنتی در معرض خطر شکستن یا آسیب دیدن هستند.

همچنین ثبات و پایداری پروتز های متکی بر ایمپلنت از ساییده شدن پروتزها به لثه ها جلوگیری می کنند.

جلوگیری از آتروفی استخوان

یکی دیگر از مزایای مهم پروتز های پشتیبانی شده با ایمپلنت این است که پایه های تیتانیومی کاشته شده درون استخوان به دلیل تحریک و ادغام با استخوان فک از تحلیل و آتروفی استخوان فک جلوگیری می کند. از آنجا که پروتزهای سنتی به استخوان فک متصل نمی شوند و روی لثه قرار می گیرند، استخوان فک به دلیل عدم تحریک که قبلاً توسط دندان های طبیعی ایجاد می شد، به مرور زمان شروع به از بین رفتن می کند.

استخوان فک اگر تحرک نداشته باشد منقبض می شود و این انقباض باعث تغییر در شکل و ظاهر فک می شود که تنظیم مجدد پروتزهای سنتی را متناسب با این تغییرات به همراه دارد. تغییر فرم فک و تنظیم مجدد پروتز ها نه تنها می تواند اذیت کننده باشد، بلکه به دلیل ایجاد چین و چروک و پیری زودرس صورت عوارض روحی و روانی برای فرد به همراه دارد. پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت، نه تنها باعث تغییر شکل و ساختار صورت و لبخند فرد نمی شوند بلکه لبخندی زیبا را به فرد ارائه می دهند.

مراقبت آسان

نگهداری و مراقبت از پروتزهای متکی بر ایمپلنت خیلی راحت تر از نگهداری پروتز های سنتی می باشد. بیمار بعد از کاشت ایمپلنت دندان و نصب پروتزها می تواند مثل همیشه دندان های خود را مسواک بزند و از نخ دندان استفاده کند و مراجعه منظم برای پاکسازی حرفه ای به دندانپزشک را در زمان تعیین شده انجام دهد. اما مراقبت و تمیز کردن پروتزهای سنتی کمی با دشواری همراه است چون فرد باید برای تمیز کردن آنها را از دهان خود خارج و با استفاده از محلول مخصوص به خود تمیز کند. همچنین هر چند وقت یکبار نیاز به تنظیم مجدد دارند. در حالی که پروتز های ایمپلنت می توانند چندین سال بدون تنظیم و ترمیم مجدد ماندگاری داشته باشند.

 

کلام آخر

دکتر آرش غفوری به مراجعین خود در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه به مراجعین محترم توصیه می کند که اگر می خواهید راه حلی مطمئن و طولانی مدت برای جایگزینی تعداد زیادی از دندان های از دست رفته خود داشته باشید، بهتر است از پروتزهای پشتیبانی شده با ایمپلنت را به جای پروتزهای سنتی انتخاب کنید.

در واقع، هیچ روش بهتری برای جایگزینی قوس کامل دندان به جز استفاده از پروتز متکی بر پایه ایمپلنت دندان وجود ندارد. البته روش های دیگری وجود دارند که ارزان‌ تر هستند و نسبت به کاشت ایمپلنت پروسه راحت تری دارند، اما پروتز های متکی بر ایمپلنت مزایای طولانی ‌مدتی دارند که روش های دیگر از آن برخوردار نیستند. پروتز های پشتیبانی شده با ایمپلنت می‌توانند سالهای زیادی ناراحتی، درد و افسردگی را از شما دور کنند. اگر از جای خالی دندان های از دست رفته ی خود رنج می‌برید، از شما دعوت می‌کنیم تا یک جلسه مشاوره برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی جایگزینی دندانهای از دست رفته با پروتزهای متکی بر ایمپلنت، با ما تماس بگیرید.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری در ارائه  خدمات  برای بیماران خود در زمینه کاشت دندان از بهترین و با کیفیت ترین مواد و تجهیزات و برندهای ایمپلنت پیشرفته و به روز دنیا استفاده می کند که در نهایت بیمار با یک نتیجه دلخواه و هزینه  مقرون به صرفه از این مرکز تخصصی ایمپلنت خارج می شود.

شما عزیزان همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی کاشت ایمپلنت دندان وارد بخش قیمت کاشت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر