اطلاعات عمومی دندانایمپلنت دندانطول کشیدن جراحی ایمپلنت دندان

در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری یکی از سوالات رایج و متدوال تعداد زیادی از مراجعین کاشت ایمپلنت دندان این است که پروسه کاشت ایمپلنت دندان چقدر زمان می برد و چقدر طول می کشد تا آنها بتوانند دندان های از دست رفته و لبخند دلخواه خود را به دست آورند. البته افرادی که سابقه کاشت ایمپلنت دندان را دارند آشنایی کامل با جزئیات پروسه ایمپلنت دندان دارند اما کسانی که برای اولین بار برای انجام جراحی ایمپلنت دندان به مرکز ما مراجعه می کنند، ممکن است سوالاتی در مورد اینکه روند کاشت ایمپلنت دندان از جلسه مشاوره اولیه تا پایان کار و دستیابی به نتیجه چقدر طول می کشد داشته باشند.

اگر بخواهیم در یک جمله پاسخگو باشیم باید بگوییم که زمان دستیابی به نتیجه بستگی دارد به طیف وسیعی از متغیرها که در فرایند این جراحی وجود دارد و معمولا می تواند بین 6 ماه تا یک سال طول بکشد.

تیم تخصصی ما در تنها مرکز تخصصی ایمپلنت دندان در رشت به مدیریت متخصص با سابقه و ماهر دکتر آرش غفوری برای آشنایی بیشتر و کامل مراجعین و کاربران عزیز خود در این مطلب به بررسی پروسه زمانی کاشت ایمپلنت دندان همراه با یک نتیجه موفقیت آمیز می پردازد.

 

 

 

 

اقدامات اولیه

جراحی کاشت ایمپلنت دندان مانند بسیاری از روش های پزشکی دیگر، مرحله به مرحله اقدامات مخصوص به خود را دارد. در اولین مراجعات مشاورین کاربلد و مجرب ما در مرکز بیمار را جهت پر کردن فرم‌ها و هرگونه سوال و اقدامات لازم راهنمایی می کنند. بیمار باید قبل از شروع جراحی کاشت ایمپلنت، مراحل لازم را به درستی انجام دهد.

 

مشاوره

برخی عوامل می توانند موجب شود تا پروسه درمانی ایمپلنت دندان طولانی تر شود، این عوامل عبارت است از: عفونت لثه و دندان و کافی نبودن میزان استخوان در فک و همچنین دچار بیماری های قلبی و عروقی بودن، که مراجعه کنندگان عزیز باید با دقت و به درستی فرم های مربوطه را در بخش پذیرش پر کنند تا در ادامه کار بهترین طرح درمان توسط دکتر آرش غفوری ایجاد شود.

اولین مرحله شروع جراحی ایمپلنت جلسه مشاوره و معاینه اولیه متخصص ایمپلنت دندان با بیمار می باشد. در این جلسه مشاوره، متخصص ایمپلنت دندان سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند، ساختارهای داخل دهان و دندان ها و تراکم استخوان فک را با استفاده از تصاویر اشعه ایکس بررسی می کند و قالبی برای دندان ها و لثه ها ایجاد می کند. در پایان این جلسه متخصص تشخیص می دهد که آیا استخوان فک به اندازه کافی قوی است تا از ایمپلنت ها پشتیبانی کند؟ و یا اینکه چه اقدامات اضافی قبل از شروع جراحی کاشت ایمپلنت دندان لازم است که انجام شود.

 

 

 

 

پیوند استخوان

اگرتراکم استخوان فک زیر دندان از دست رفته باشد و برای حمایت از ایمپلنت به اندازه کافی قوی نباشد، ممکن است برای کاشت پایه تیتانیومی ایمپلنت درون استخوان فک به پیوند استخوان نیاز داشته باشیم. به طور کلی اگر مدت زیادی از جای خالی دندان گذشته باشد پیوند استخوان مورد نیاز است. یک سال بعد از، از دست دادن دندان ، استخوان با دو برابر سرعت نسبت به تحلیل طبیعی استخوان از بین می رود. به همین دلیل کاشت ایمپلنت فوری، برای کاهش هزینه کاشت دندان و کاهش مدت زمان فرآیند کاشت دندان، بسیار مهم است.

پیوند استخوان به این صورت است که از استخوان های سایر قسمت‌های بدن یا مواد جایگزین استخوان و برای جوش دادن به استخوان فک استفاده می شود. پیوند استخوان باعث تقویت فک می شود و پایه های ایمپلنت های کاشته شده با حمایت بیشتر استخوان ها محکم تر در جای خود باقی می مانند. بنابراین اگر برای کاشت ایمپلنت دندان پیوند استخوان نیاز باشد، می تواند روند جراحی ایمپلنت دندان را چند ماه به عقب اندازد و باعث طولانی شدن پروسه ی درمان شود.

 

جراحی کاشت ایمپلنت دندان

زمانی که به تشخیص متخصص ایمپلنت دندان استخوان فک از تراکم خوبی برخوردار است و می تواند به درستی از ایمپلنت پشتیبانی کند، در صورت وجود دندان آسیب دیده و تخریب شده متخصص دندان را خارج می کند. بعد از اینکه مراحل قبل از جراحی انجام شد نوبت به برنامه ریزی برای شروع کاشت ایمپلنت دندان می رسد.

 

مرحله اول کاشت ایمپلنت دندان

در مرحله اول جراحی، متخصص پایه تیتانومی ایمپلنت یا همان فیکسچر را درون استخوان زیر دندان از دست رفته قرار می دهد. بهبود فک بعد از انجام این مرحله حدود سه تا شش ماه طول می کشد و بعد از آن مرحله دوم می تواند انجام شود.

 

مرحله دوم کاشت ایمپلنت دندان

در مرحله دوم متخصص پروتزهای دندانی اباتمنت ها را برای اتصال تاج دندان به ایمپلنت ها روی پایه ها نصب می کند. اباتمنت ها همچنین از برخورد لثه ها در برابر ایمپلنت محافظت می کنند. تا زمانی که بیمار بهبودی کامل خود را به دست آورد یک تاج موقت را برای محافظت از قطعه اباتمنت قرار می دهند. در نهایت، بعد از 6 ماه از شروع کار، یک تاج دائمی را جایگزین تاج موقت می کنند.

 

 

 

 

بهبودی بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان مانند هر جراحی پزشکی دیگری می تواند با درد، تورم و حتی خونریزی در اطراف محل درمان همراه باشد. ممکن است نیاز باشد یک یا دو هفته بعد از جراحی از داروهای مسکن استفاده کنید و همچنین در بعضی موارد برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز می شود. بعد از گذراندن این دوره ها با مراقبت مناسب از ایمپلنت های دندانی خود می توانید مانند دندان های طبیعی خود از آنها استفاده کنید.

رعایت بهداشت اصولی دهان و دندان می تواند از دندان ها در برابر هرگونه آسیب و پوسیدگی در یک مدت طولانی محافظت کنند. اما در بعضی موارد کار به جایی می رسد که راهی برای نجات دندان وجود ندارد و برای جایگزینی آن روش پیشرفته و مطمئن ایمپلنت دندان را انتخاب می کنید. طول دوره درمان ایمپلنت دندان با توجه به برخی از عوامل متفاوت می باشد. همانطور که معلوم است کاشت یک ایمپلنت دندان نسبت به چند ایمپلنت دندان طول دوره درمان کوتاه تری خواهد داشت، اما در کل دوره درمان ایمپلنت دندان چندین ماه تا یک سال طول می کشد.

اگر شما کاندیدای کاشت ایمپلنت دندان برای جای خالی دندان های از دست رفته خود هستید می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره اولیه به تنها مرکز تخصصی پیشرفته ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری در رشت مراجعه فرمایید و از خدمات پیشرفته همراه با نتایج رضایت بخش این مرکز بهره مند شوید.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد.

 

بیشتر بخوانید:

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر