ایمپلنت دندانطول عمر ایمپلنت دندان

میزان طول عمر ایمپلنت دندان ، و در واقع پاسخ ” طول عمر ایمپلنت چقدر است ؟” به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت

 

طول عمر ایمپلنت دندان نیز مانند  تکنیک های کاشت بدون درد دندان در مرکز ایمپلنت رشت مورد توجه قرار میگیرد. دندان های کاشته شده با ایمپلنت بسیار طبیعی بوده و برای بیمار تداعی کننده حس دندان واقعی است. بنابراین طول عمر ایمپلنت دندان از نکات مهم در انتخاب آنهاست. با مراقبت و رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان ، می تواند با افزایش عمر ایمپلنت بیمار را از مشکلات دندانی بی نیاز نماید.

ایمپلنت بدون درد | ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری

حداکثر طول عمر Implant دندان چقدر است؟!

 

طول عمر یک دندان ایمپلنت می تواند به حدود 20 سال برسد. چرا که به عوامل مختلفی از جمله عمر بخش های مختلف ایمپلنت دندان و سایر موارد ذکر شده در قسمت های بعدی نیز بستگی زیادی دارد. در واقع ایمپلنت ها به واسطه بخش های مختلفی که از آن ساخته شده اند. در هر بخش ایمپلنت ،طول عمر متفاوتی را تجربه می کنند.

 

 

دوام ایمپلنت دندان

طول عمر بخش های مختلف دندان های کاشته شده

 

اما به طور میانگین می توان طول عمر 20 ساله را برای آنها در نظر گرفت. بخش پایه ایمپلنت یعنی فیکسچر، به علت وجود آلیاژ تیتانیوم که در ساخت آن استفاده شده است، توانایی مقاومت در برابر فشارهای بیرونی را دارند. و به همین دلیل می تواند، طول عمر بالای 20 سال را تجربه کند.

قیمت ایمپلنت | بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان

عمر سایر بخش های بعدی ایمپلنت به کار رفته در مرکز ایمپلنت رشت

 

بخش تاج دندان، به علت بیرون بودن از لثه و وجود نیروهای مختلف ناشی از فعالیت های مختلف افراد روی آن می تواند بین 10 تا 15 سال عمر مفید داشته باشد. و در صورتی که این بخش آسیب ببیند، بدون تغییر در فیکسچر  قابل بازیابی و ترمیم است. البته جالب است بدانید که مسئله عمر ایمپلنت تنها به این 20 سال ختم نمی شود و رعایت یا عدم رعایت نکات مختلفی می تواند در کم و یا زیاد شدن طول عمر ایمپلنت دندانی موثر باشد. به طوری که در بیمار در صورت رعایت تمام موارد توصیه شده توسط دندانپزشک گاها می تواند تا پایان عمر خود از ایمپلنت کاشته شده بهره ببرد.

علائم پس زدن ایمپلنت دندان

آیا طول عمر مفید ایمپلنت دندان برای همه مراجعین مرکز ایمپلنت رشت یکسان است؟

 

از آنجایی که بیماران متفاوت با وضعیت جسمی، بهداشتی، معیشتی و اجتماعی مختلفی برای دریافت درمان ایمپلنت کاندید می شوند. در نتیجه می توان اینطور گفت که نتیجه کار برای تمام آنها می تواند یکسان نباشد. به طور مثال عمر ایمپلنت بیمارانی که سیگار کشده، دیابت و یا بیماری های زمینه ای دیگری دارند و یا بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند

قطعا کوتاه تر از افرادی که بهداشت دندان و چکاپ های دندانی را مهم تلقی میکنند، خواهد بود.

 

 

 

عوامل تأثیر گذار در طول عمر ایمپلنت

 

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ پاسخ به این سوال به عوامل بسیاری بستگی دارد، که دکتر آرش غفوری در این مقاله توضیح خواهند داد؛ طول عمر یک دندان ایمپلنت با رعایت یا عدم رعایت برخی نکات مهم که معمولا توسط دندانپزشک به بیمار، توصیه می شود، می تواند متغیر باشد. براساس توصیه بهترین مرکز ایمپلنت رشت میتوان از موارد زیر به عنوان توصیه های افزایش عمر ایمپلنت استفاده نمود.

 

۴ نکته که نیاز است قبل از پیوند لثه بدانید

مهمترین نکاتی که در افزایش و یا کاهش طول عمر ایمپلنت موثر است 

 

فرایند استئواینتگریشن یا جوش خوردگی ایمپلنت به استخوان فک

 

اصلی‌ ترین عامل حفظ، ماندگاری و طول عمر بالای ایمپلنت؛ تکمیل شدن فرآیند جوش خوردگی ایمپلنت با استخوان فک است. به طور معمول این فرآیند جوش خوردگی از دقایق اولیه کاشت آغاز شده و تا چند ماه بعد از انجام کاشت، به پایان می رسد. در صورتی که این فرآیند به طور کامل و بدون نقصی به پایان برسد، ایمپلنت به ساختار مستحکم و مقاومی تبدیل می شود. که می تواند بالای 20 سال برای بیمار عمر کرده و او را از دریافت درمانهای دیگر بی نیاز نماید.

 

مهارت و تجربه دندانپزشک کاشت دهنده ایمپلنت

 

مهارت دندانپزشکی که فرآیند درمانی ایمپلنت را به بیماران ارائه می دهد، یکی از اصلی ترین و مهمترین نکات موثر در طول عمر ایمپلنت دندان است. در واقع یک دندانپزشک متبحر با بررسی دقیق تراکم استخوان فک بیمار انتخاب یک ایمپلنت مناسب با شرایط دهان و دندان بیمار و کاشت صحیح و با دقت ایمپلنت، می تواند تضمین کننده عمر بالای ایمپلنت کاشته شده باشد.

 

رعایت بهداشت دهان و دندان

 

برای پاسخ به این سوال باید قبل از هر چیز ، میزان رسیدگی به بهداشت دهان تعیین شود. در صورتی که بیمار به نکات بهداشتی لازم برای مراقبت و نظافت ایمپلنت دندانی و یا محیط دهانی خود بی توجه باشد. و با این بی توجهی اجازه رشد و نمو میکروبها و جرم ها را در محیط دهان، بخصوص دندان ایمپلنت شده بدهد، ممکن است شاهد عفونت و تحلیل استخوان فک باشد. و در نتیجه با کوتاهی عمر ایمپلنت خود مواجه شود.

 

برند ایمپلنت انتخابی

 

لابراتوار های مختلف، در کشور های زیادی به ساخت انواع قطعات ایمپلنت، با برند های مختلف مشغول هستند. هر کدام از این لابراتوار های سازنده معمولا از پوشش خاصی برای سطح پایه ایمپلنت استفاده می‌کنند. که این پوشش های متفاوت می‌تواند بر روی جوش خوردگی آن با استخوان فک و عمر ایمپلنت تاثیر گذار باشند. در واقع به هر میزان، تکنولوژی استفاده شده در فرآیند تولید و عمر ایمپلنت پیشرفته تر و دقیق تر باشد. به همین علت کیفیت برند ایمپلنت در دوام و ماندگاری عمر آن تاثیر قابل توجهی دارد.

 

 

 

طول عمر ایمپلنت های مختلف

 

سوال خیلی از افراد که تصمیم برای کاشت ایمپلنت دارند اینه که طول عمر ایمپلنت چقدر است ؟ این روزها کمپانی های مختلف خارجی ایمپلنت هایی با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا تولید می کنند. ایمپلنت با برندهای متفاوتی مثل: کره ای، سوئیسی و آلمانی در بازار وجود دارد. ایمپلنت های برندهای مختلف از نظر قیمت، کیفیت و طول عمر با هم تفاوت هایی دارند.  برند کره ای، سوئیسی و آمریکایی و آلمانی بیشترین استفاده را در داخل ایران دارد. لزوما آمریکایی یا سوئیسی بودن ایمپلنت نشانه بهتر بودن آن نمی باشد. بسیاری ایمپلنت های کره ای را از نظر کیفیت از نمونه های آمریکایی بهتر میدانند. افراد با توجه به بودجه و سلیقه ای که دارند از آن ها استفاده می کنند. داشتن اطلاعات کافی می تواند به افراد کمک کند تا انتخاب مناسبی داشته باشند. مهمترین عاملی که در طول عمر ایمپلنت های مختلف تاثیر گذار است، مهارت متخصص ایمپلنت می باشد. گاهی اوقات دندان پزشکان از مهارت و تجربه کافی برخودار نمی باشند و همین امر باعث شکست ایمپلنت و ناموفق بودن آن می شود. ایمپلنت کره ای به دلیل قیمت مناسب تر و کیفیت خوب در بین بیماران طرفداران زیادی دارد. طول عمر ایمپلنت کره ای با توجه به برند سازنده آن، شرایط نگهداری و مراقبت بیمار و همچنین مهارت دندان پزشک در حدود 20 سال می باشد و معمولا گارانتی های 10 تا 15 ساله دارند. ایمپلنت سوئیسی یکی دیگر از انواع ایمپلنت موجود در کشور می باشد. ایمپلنت سوئیسی از نمونه کره ای کیفیت بهتری دارد و طول عمر آن بیشتر است. طول عمر ایمپلنت سوئیسی معمولا تا آخر عمر می باشد. این مورد درباره ایمپلنت آمریکایی نیز صدق می کند. طول عمر ایمپلنت آمریکایی نیز تا آخر عمر می باشد.

 

دلایل بالا بودن طول عمر ایمپلنت های دندانی

 

یکی از دلایلی که باعث طولانی شدن طول عمر ایمپلنت دندان می شود استفاده کردن از آلیاژهای فلزی در ساختار آن ها است. تیتانیوم یکی از آلیاژهای می باشد که سازگاری کاملی با بدن انسان دارد و هیچگاه دچار خردگی نمی شود. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم می باشد. یکی از عواملی که باعث پوسیدگی دندان های طبیعی می باشد باکتری ها موجود در دهان است. افراد به دلیل استفاده از شیرینی جات و مواد غذایی مختلف و ترکیب آن ها با باکتری ها باعث می شوند تا دندان های طبیعی دچار پوسیدگی و خرابی شوند. ولی ایمپلنت دندان از موادی ساخته می شود که باکتری ها و مواد غذایی نمی تواند روی آن ها تاثیری داشته باشد و همین امر موجب بالا بودن طول عمر ایمپلنت می شود. علاوه بر این ها تیتانیومی که در ایمپلنت به کار رفته ضد شکستگی می باشد و ریشه آن کاملا مقاوم است. شکستگی های ایمپلنت دندان شامل شکستگی تاج آن می باشد و به ریشه ربطی ندارد. طول عمر ایمپلنت دندان از دندان های طبیعی خیلی بیشتر است و درست کار گذاشتن ریشه آن نیز تاثیر زیادی در طول عمر آن دارد. تیتانیوم به خاطر سازگاری بالا با بدن انسان کاملا به استخوان فک جوش می خورد. سلامت افرادی که ایمپلنت انجام داده اند نیز در طول عمر آن های موثر است. این روزها کاشت ایمپلنت دندان برای تمام افراد به دلیل پیشرفت تکنولوژی قابل اجرا است.

ارائه مشاوره و انجام انواع ایمپلنت های دندانی ؛ یکی از خدماتی است که دکتر آرش غفوری در مرکز ایمپلنت و جراحی لثه رشت به بیماران گرامی ارائه میدهد.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر