جراحی لثهبیماری پریودنتال

بیماری لثه یک عفونت باکتریایی است که باکتری های موجود در پلاک ها در دهان زمینه ساز این بیماری هستند. بیماری پریودنتال اگر به موقع و در مراحل اولیه درمان متوقف نشود به مرور زمان پیشرفت می کند و در قسمت های بیشتری از دهان پخش می شود. پیشرفت و گستردگی بیماری پریودنتال  علاوه بر آسیب رساندن به دهان و دندان می تواند عاملی برای  ایجاد بیماری های مرتبط باشد و خطر جدی برای سلامت کلی بدن به همراه داشته باشد. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه دررشت در این مطلب سعی دارد با ارائه ی برخی از اطلاعات در زمینه ی بیماری های مرتبط با بیماری پریودنتال و شناخت بهتر عوامل خطرناک این بیماری ها شما را ترغیب به پیشگیری و درمان بیماری لثه در مراحل اولیه کند. در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

شناخت ارتباط بین بیماری های لثه و خطراتی که برای سلامت کلی بدن و سیستم ایمنی دارد

اولین علائم شروع بیماری لثه  التهاب لثه است. تجمع باکتری های موجود در پلاک ها می توانند باعث التهاب لثه و عفونت شوند. در مرحله ی اولیه التهاب لثه عفونت در مقدار خفیف و ضعیف خود وجود دارد اما به مرور زمان و با عدم توجه و درمان مناسب در مراحل اولیه ، بیماری پریودنتال شروع به   گسترش و پیشرفت می کند ، و در مراحل پیشرفته ی خود تقریبا دندان ها و بافت لثه ها و استخوان ها را از بین می برد. در این زمان است که می تواند منجر به بیماری های جدی و خطرناک سیستم ایمنی بدن فرد شود. این بیماری ها ناشی از عبور و انتقال باکتری ها از طریق جریان خون و ورود به سایر قسمت های بدن فرد از طریق دهان می باشند . بنابراین یکی از مهم ترین دلایل توصیه متخصصان و جراحان لثه به پیشگیری و درمان بیماری لثه در مراحل اولیه این است که فرد با بی توجهی و کم کاری سلامت کلی بدن خود را به خطر نیندازد و علائم اولیه ی بیماری پریودنتال که شامل التهاب و خونریزی لثه در هنگام مسواک زدن واستفاده از نخ دندان است جدی بگیرد و اقدامات لازم برای متوقف کردن آنها را انجام دهد.

بیماریهای مرتبط با بیماری لثه

• سکته
  • بیماری قلبی
  • بیماری آلزایمر
  • عفونت های تنفسی
  • کمبود وزن و تولد پیش از موعد

و در پایان

اگر دچار علائم هشدار دهنده ی بیماری لثه شده اید ، لطفاً در اسرع وقت با مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه رشت دکتر آرش غفوری تماس بگیرید. مراجعه ی شما به این مرکز تخصصی این امکان را به شما می دهد تا یک معاینه ی حرفه ای توسط متخصص لثه انجام دهید و در صورت نیاز به درمان، جراح لثه درمان لازم و مناسب بیماری را برای شما ارائه می دهد. مراجعه و معاینه ی زود در همان ابتدای ابتلا به بیماری لثه بسیار زیاد برای سلامت دهان و دندان شما مفید خواهد بود چون علاوه بر درمان و برطرف کردن مشکلات دهان و دندان به پیشگیری از بیماری های سیستم ایمنی بدن کمک می کند و برای سلامت کلی شما نیز مفید خواهد بود.