اطلاعات عمومی دندانسلامت دهان

ارتباطی که بین سلامت دهان و دندان و سلامت کلی بدن افراد وجود دارد ممکن است به وضوح نباشد ، اما واقعیت این است که وجود دارد و قابل توجه و اهمیت است. بیماری لثه (بیماری پریودنتال) توسط صدها گونه باکتری ایجاد می شود و در مراحل اولیه ، با لثه های قرمز ، متورم و خونریزی مشخص می شود. بیماری پریودنتال در مراحل پیشرفته ی خود تقریبا یک بیماری غیرقابل درمان است و می تواند باعث پسروی لثه ، از بین رفتن استخوان فک و از دست دادن دندان شود. ارتباطی که بین بیماری دهان و دندان و سلامت کلی بدن وجود دارد اثبات شده است از جمله بیماری هایی مثل بیماری قلبی ، بیماری کلیوی ، سکته مغزی و موارد نگران کننده تر دیگر و این موضوع در تحقیقات موسسات معتبر از جمله انجمن میکروبیولوژی آمریکا و انجمن نفرولوژی آمریکا نشان داده شده است.

باکتری های موجود در بیماری لثه می توانند در بدن حرکت کنند و به اندام های اصلی دیگر بدن سرایت کنند و سیستم ایمنی بدن را که با ویروس ها و عفونت ها مبارزه می کند به خطر بیاندازند و ضعیف کنند. دکتر آرش غفوری متخصص جراح لثه در مرکز تخصصی ایمپلنت و جراحی لثه رشت می تواند به شما در جلوگیری از این عوارض کمک کند.

دکتر آرش غفوری با چندین دهه فعالیت به عنوان جراح لثه (پریودنتیست) ، متخصصی است که شما می توانید برای پیشگیری و درمان بیماری های لثه به توصیه های او اطمینان داشته باشید. توصیه های حرفه ای این مرکز تخصصی در مورد ارتباط بیماری پریودنتال با سلامت کلی بدن بسیار ساده است. موارد زیر را رعایت کنید:

رعایت بهداشت اصولی و مناسب دهان و دندان

دندانهای خود را هر روز طبق دستور و به نحو اصولی و صحیح مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید تا از تجمع باکتری ها که علت اصلی بیماری لثه و همچنین علت ایجاد بسیاری دیگر از مشکلات سلامت دهان و دندان از جمله عفونت ها و پلاک ها هستند جلوگیری شود.

از کشیدن سیگار خودداری کنید

طبق تحقیقات و مطالعات بدست آمده در مورد تاثیر سیگار و دخانیات بر سلامت دهان و دندان نشان داده شده است که انواع محصولات تنباکو عامل اصلی بیماری لثه هستند.

ویزیت منظم دندانپزشکی داشته باشید

تمیز کردن و پاکسازی حرفه ای دندان ها توسط دندانپزشک و متخصص به صورت منظم و مداوم می تواند به شما در جلوگیری از بیماری لثه کمک کند و معاینات منظم سالیانه توسط دندانپزشک می تواند علائم بیماری را در مرحله ای که هنوز قابل درمان است و پیشرفت نکرده است شناسایی کند و درمان بهتر و موثرتری را برای متوقف کردن بیماری ارائه دهند.

به متخصص مراجعه کنید

متخصص پریودنتولوژی ، و پزشکان مراکز تخصصی لثه و دندانپزشکی سالها  آموزش تخصصی پیشرفته را بر روی سلامت لثه و ساختارهای حمایتی دندان گذرانده اند. بنابراین برای درمان هر مشکلی از دهان و دندان حتی مسائل و مشکلات جزئی گرفته تا پیچیده ترین و پیشرفته ترین بیماری های دهان و دندان مثل بیماری پریودنتال می توانید در هر زمینه ای بر دانش و مهارت آنها حساب کنید و از درمان قطعی و درست بیماری خود و جلوگیری از مشکلات بزرگتر اطمینان حاصل کنید.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری به صورت تخصصی بر روی درمان مناسب بیماری های لثه و جایگزین کردن دندان به روش ایمپلنت تمرکز کرده است. بنابراین در صورت مشاهده ی کوچکترین علائم و شواهد بیماری لثه در اسرع وقت با تیم تخصصی ما برای تعیین وقت ویزیت و مشاوره تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)