اطلاعات عمومی دندانتمیز کردن دندان

خیلی از مردم تصوراتی در مورد پاکسازی و تمیز کردن حرفه ایی دندان ها دارند اما از انتظارات و نتایجی که به دست می آورند مطمئن نیستند. در این مقاله به سوالات رایجی که در مورد انجام پاکسازی و تمیز کردن حرفه ای توسط دندانپزشکان و مزایای آن وجود دارد پاسخ داده می شود.

بهترین متخصص ایمپلنت در رشت

سولات رایج در زمینه ی پاکسازی دندان ها

 تمیز کردن دندان چیست؟

تمیز کردن دندان می تواند یک پاکسازی حرفه ای دندان ها باشد که توسط دندانپزشک شما انجام می شود. در تمیز کردن حرفه ای توسط دندانپزشک رسوب های سفت از روی دندان ها پاک می شوند و همچنین لکه ها و تغییر رنگ هایی که با مسواک زدن ساده برطرف نمی شود را از بین می برد.

 چرا باید دندان هایم را توسط دندانپزشک تمیز کنم؟

اگر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهید، تمیز کردن منظم  و درست دندان ضروری است. دندانپزشک دندان های شما را طوری تمیز می کند که جرم های مضر را که به دندان شما آسیب می رساند و منجر به مشکلات دیگر دهان و دندان مثل بیماری لثه می شود را از بین می برد. از بین بردن جرم و رسوب دندان کاری نیست که بتوانید خودتان در خانه انجام دهید، برای انجام این روش به یک متخصص آموزش دیده نیاز دارید.

 هر چند وقت یکبار باید برای تمیز کردن حرفه ایی به دندانپزشک مراجعه کنم؟

شما باید حداقل یکبار در سال دندانهای خود را به صورت حرفه ای تمیز کنید. اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند حداقل هر شش ماه یکبار دندان های خود را تمیز کنید. اگر دچار مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان مثل بیماری لثه هستید، هر سه ماه یکبار به تمیز کردن منظم دندان ها نیاز دارید. بهترین راه برای تشخیص اینکه هرچند وقت نیاز به پاکسازی حرفه ای دارید مشورت با یک متخصص دهان و دندان است.

آیا تمیز کردن حرفه ای دندان دردناک است؟

اگر تصور تمیز کردن یا جرم گیری دندان ها باعث استرس و ترس شما می شود ، بهتر است بدانید که مطلقا از هیچ چیز نباید بترسید چون این روش به هیچ وجه دردناک نیست و تنها چیزی که احساس می کنید فشار و ارتعاشات است ابزار تمیز کننده است که دندانپزشک از آنها بر روی دندان های شما استفاده می کند.
اگر فشار یا ارتعاشات ابزار باعث ناراحتی شما می شود، به دندانپزشک خود اطلاع دهید و او هر کاری که لازم باشد انجام می دهد تا شما را در آرامش بیشتر قرار دهد.

 فرایند پاکسازی حرفه ای شامل چه مواردی می شود؟

پاکسازی حرفه ای توسط دندانپزشک یک روش نسبتاً ساده است. دندانپزشک شما جهت محافظت از لباس های شما با یک پیش بند کار خود را آغاز می کند. سپس با استفاده از یک ابزار فلزی کوچک یا یک دستگاه ارتعاش اولتراسونیک، شروع به برداشتن جرم و رسوب از روی دندان ها می کند.
بعد از برداشتن تمام رسوب ها و لکه ها، از شما می خواهد که دهان خود را شستشو دهید. سپس دندانپزشک با استفاده از خمیر دندان های مخصوص دندان ها را صیقل می دهد. به احتمال زیاد استفاده از این خمیر دندان ها در دهان شما احساس جدیدی ایجاد می کند که با یک شستشوی خوب رفع می شود. سپس دندانپزشک از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان های شما استفاده می کند. با این کار ذرات گیر کرده بین دندان ها بیرون می آید. در نهایت  از فلوراید برای تقویت دندان های شما استفاده می شود.
بی توجهی به بهداشت دهان و دندان در نهایت منجر به مسائل پیچیده و خطرناک می شود و همچنین در احساس رضایت شما از لبخندتان تاثیر بسیار زیادی می تواند داشته باشد.
بنابر این جرم گیری و تمیز کردن حرفه ای دندان را جدی بگیرید، زیرا میتواند از آسیب های جدی در آینده جلوگیری کند.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر