جراحی لثهبیماری های لثه

برای درمان بیماری های لثه روش های درمانی مختلفی وجود دارد که به مرحله ی بیماری و چگونگی واکنش شما به درمان های قبلی و سلامت کلی بیمار بستگی دارد. روش های درمانی گسترده ای از حالت “غیر جراحی” که فقط رشد باکتری ها را کنترل می کند تا روش های درمانی نیاز به “جراحی لثه” که بافت های نگهدارنده را ترمیم می کنند وجود دارد.

جراحی لثه در رشت | متخصص لثه در رشت

درمان بیماری های لثه به روش غیرجراحی

روش غیر جراحی برای درمان بیماری لثه شامل موارد زیر است:

پاکسازی حرفه ای دندان:

دندانپزشک یا متخصص دنداپزشکی در یک معاینه معمولی میتواند بالا و پایین خط لثه ی دندان ها را از پلاک و رسوب پاک کند.پلاکهایی که روی سطح دندان تشکیل و سفت شدند فقط با پاکسازی حرفه ایی ( جرم گیری ) از بین میروند.

اگر برخی از علائم بیماری لثه را دارید دنداپزشک ممکن است جرم گیری تخصصی را بیشتر از دوبار در سال به شما توصیه کند.پاکسازی دندان راه درمان قطعی برای بیماری لثه نیست فقط میتواند یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری لثه باشد.

ایمپلنت دندان در رشت

جرم گیری و اصلاح ریشه:

در این روش جراحی انجام نمیشود بلکه پاکسازی عمیق با بی حسی موضعی صورت میگیرد،یعنی پلاک و رسوب از بالا تا پایین خط لثه از بین میرود (جرمگیری). دکتر آرش غفوری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت قبل از هرگونه درمان لثه مراجعین خود کاملا به این موضوع (در صورت نیاز) تاکید مینماید. سطوح ناهموار ریشه ی دندان صاف می شود (اصلاح ریشه) و باکتریها از بین می روند و سطح تمیزی را برای اینکه دندان ها دوباره به لثه متصل شوند ایجاد میکند. اگر دندانپزشک یا جراح لثه تشخیص دهد که در زیر لثه ها پلاک و رسوب وجود دارد جرم گیری و اصلاح ریشه را انجام می دهد.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

درمان بیماری های لثه به روش جراحی

در ادامه با نمونه هایی از انواع جراحی لثه آشنا می شویم.

جراحی فلپ / جراحی کاهش فضا: دراین روش برای از بین بردن رسوب, لثه ها به عقب کشیده می شوند و سطوح ناهموار استخوان آسیب دیده صاف می شود تا قسمتهایی را که باکتری ها درآن پنهان میشوند ومنجر به بیماری میشوند را محدود کنند، سپس لثه ها را سرجای خودشان جوری که در اطراف دندان محکم قرارگیرند برمیگردانند.

بیماری های لثه

 پیوند استخوان: در این روش، برای جایگزین کردن استخوانی که بیماری لثه آن را تخریب کرده است از قطعات استخوان خودتان یا پودر استخوان مصنوعی و یا استخوان اهدایی استفاده میشود. پیوند ها عاملی هستند برای رشد مجدد استخوان،که باعث برگرداندن ثبات دندان می شوند. پیوند یک فناوری جدید است که به آن مهندسی بافت میگویند که باعث می شود استخوان و بافت با سرعت بیشتری ترمیم شود.

پیوند لثه چیست؟ راهنمای جامع پیوند لثه

پیوند بافت نرم: این روش باعث استحکام لثه های ضعیف  میشود و فضاهایی که با تحلیل رفتن لثه ها بوجود آمده اند را پر میکند.بافتی که برای پیوند لازم است معمولا از سقف دهان گرفته میشود و در جای مناسب در قسمت آسیب دیده بخیه می زنند.

ترمیم بافت تحلیل رفته: وقتی که استخوان نگه دارنده ی دندان از بین رفته باشد از این روش برای ترمیم و رشد استخوان و بافت لثه استفاده می شود. این روش همراه با جراحی فلپ انجام میشود،یک قطعه ی کوچکی بین بافت استخوان و لثه قرار داده می شود که جلوی رشد بافت لثه در قسمتی که استخوان است را بگیرد و  باعث رشد مجدد استخوان و بافت متصل شده میشود که در این حالت از دندان ها بهتر نگهداری میشود.

علل پیوند لثه چیست؟ پیوند لثه چه زمانی انجام میشود؟

جراحی استخوان: با از بین رفتن تمام یا قسمتی از استخوان ناهمواری هایی بوجود میاید که آن را صاف میکنند وقتی جراحی فلپ انجام میشود، برای کاهش این ناهمواری ها استخوان اطراف دندان را ترمیم میکنند که باعث میشود باکتری ها به سختی رشد و تجمع کنند.

در بعضی از بیماران، روش غیر جراحی جرم گیری و درمان ریشه برای درمان بیماری لثه کافی است و جراحی لثه زمانی لازم است که بافت اطراف دندان سلامت خود را از دست داده باشد و با موارد غیر جراحی ترمیم نشود.

متداول ترین سوالات درباره سن کاشت ایمپلنت


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر