ایمپلنت دندانایمپلنت رشت

ایمپلنت دندانی امروزه به عنوان یکی از بهترین روشهای درمانی جهت رفع مشکل بی دندان است. این روش به واسطه احتمال بالای موفقیت و کمترین میزان عوارض ممکن و طبیعی بودن دندان کاشته شده برای بیمار و سایر مزایای بی شمار خود، مورد توجه بسیاری از بیماران و دندانپزشکان است. اما یکی از سوالاتی که گاها برای بسیاری از بیماران در زمینه دریافت این درمان پیش می آید، این است که؛ بهترین زمان برای دریافت این درمان بعد از رخ داد بی دندانی چه زمانی است و آیا درمان ایمپلنت دندان محدودیت سنی خاصی را شامل می شود؟

مطلب مرتبط: متداول ترین سوالات درباره سن کاشت ایمپلنت

وضعیت استخوان فک و ایمپلنت

یکی از مهمترین نکات در زمینه کاشت ایمپلنت ، وضعیت استخوان فک بیمار است. در واقع شرایط استخوان فک بیمار از نظر وجود یا عدم وجود تحلیل رفتگی باید قبل از انجام یک ایمپلنت دندانی بررسی شود. در صورت عدم وجود تحلیل رفتگی استخوان فک، دندانپزشک می تواند با ایمپلنت دندانی را بدون هیچ مشکلی انجام نماید اما در صورت وجود تحلیل رفتگی استخوان فک، دندانپزشک مجبور می شود قبل از کاشت ایمپلنت دندان ابتدا درمان تحلیل رفتگی استخوان فک را برای بیمار در نظر بگیرد. یکی از مهمترین درمان ها برای تحلیل استخوان فک، پیوند استخوان فک است.

مطلب مفید: مراحل ایمپلنت دندان | از شروع تا بهبودی دندان

اما یکی از دلایل بسیار مهمی که عامل تحلیل استخوان فک در بیماران است؛ کشیده شدن دندان در زمانی نسبتا دور و بی دندانی طولانی مدت در بیمار است.

با توجه به تحلیل رفتگی استخوان فک در اثر بی دندانی اهمیت درمان بی دندانی در اسرع وقت، مشخص می شود. یکی از مهمترین درمانهای برای مشکل بی دندانی، درمان ایمپلنت در زمان مقرر بعد از کشیدن دندان است.

درمان ایمپلنت دندان

بهترین زمان استفاده از درمان ایمپلنت دندانی بعد از کشیدن دندان

بعد از کشیدن دندان، لازم است بدانید که این کار هر چه زودتر انجام شود، عوارض کمتری از بی دندانی برروی استخوان فک رخ می دهد. در واقع اگر بیمار هیچ مشکل و بیماری عفونی در لثه خود نداشته باشد و وضعیت استخوان فک وی مناسب باشد وهمچنین فرد دارای بیماری های زمینه ای که دریافت درمان ایمپلنت را با محدودیت مواجه می کند، نباشد و فرد آمادگی استفاده از درمان ایمپلنت را بلافاصله بعد از کشیدن دندان داشته باشد، می تواند از این درمان در همان روز کشیدن دندان بهره ببرد.

مشاوره آنلاین مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت

یکی از مواردی که در کاشت ایمپلنت اهمیت ویژه ای دارد، وضعیت سنی بیماری است که نیاز به استفاده از این درمان را دارد.

در مرحله اول لازم است بدانید که بیماران زیر 18 سالی که بر اثر هر نوع حادثه یا مشکلی؛ دچار بی دندانی شده باشند، نمی توانند از ایمپلنت دندانی بهره بگیرند.

در واقع این بیماران به علت عدم تکامل رشد استخوانی دندانهایشان، برای کاشت ایمپلنت دچار محدودیت هستند و تا پایان رشد استخوانی برای درمان باید صبر کنند. البته این در حالی است که رسیدن به سنین بسیار بالا و گذشت مدت زمان بسیار زیاد از بی دندانی نیز می تواند در دریافت این درمان برای بیمار مشکلاتی ایجاد کند.

مطلب مفید: ایمپلنت دندان چیست ؟

باوجود تمام این مسائل، می توان در مورد سن مناسب برای استفاده از درمان ایمپلنت دندانی به طور کلی اینطور کفت که؛ ” بعد از کامل شدن رشد استخوانی، طبق نظر دندانپزشک با استفاده از عکس های رادیوگرافی مخصوص، تا سنین میانسالی و حتی سالمندی؛ بیماران می توانند در صورت داشتن شرایط لازم و مناسب بودن وضعیت جسمی در هر سنی از این درمان استفاده نمایند. در نتیجه به طور کلی اینطور می توان گفت که برای استفاده از ایمپلنت بجز سنین کودکی و نوجوانی، هیچ محدودیت سنی ، در صورت سلامت کامل بیمار، وجود ندارد.”


چنانچه شما هم خواهان کاشت ایمپلنت در رشت هستید، یا اینکه میخواهید قبل از تصمیم گیری برای عمل ایمپلنت، مشاوره انجام دهید. به برگه مشاوره آنلاین رفته و فرم مربوطه را پر نمایید. اطلاعات تماس مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ،‌ به مدیریت دکتر آرش غفوری، متخصص ، جراح لثه و ایمپلنت به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

امتیاز این مطلب

10 دیدگاه

    • بله..بهترین روش هم همین حالته..به شرطی که عفونت در آن ناحیه نباشد.بلافاصله بعد از کشیدن دندان کاشت ایمپلنت انجام میشود.

    • با سلام
      هیچ محدودیت زمانی از موقع کشیدن دندان تا کاشت ایمپلنت وجود نداره…ولی بهتره زمان آن به علت تحلیل نرفتن لثه در قسمت بی دندانی زیاد طول نکشد. اگر لثه به علت عدم وجود دندان تحلیل رفت ابتدا پیوند لثه و بعد کاشت ایمپلنت صورت میگیرد.

    • طول درمان جراحی ایمپلنت در شرایط عادی ۳ تا ۴ ماه میباشد ..و بعد از این مدت که ایمپلنت به استخوان فک کاملا جوش خورد میتوان تاج دندان را روی آن قرار داد.

    • سلام..
      بله..حتی اگر چندین سال هم گذشته باشد میتوان جای خالی دندان از دست رفته را با کاشت ایمپلنت پر کرد.اما باید استخوان فک بررسی شود و در صورت وجود تحلیل استخوان ابتدا پیوند استخوان و بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام میگیرد.

    • با سلام
      کارهایی همچون ایمپلنت،ترمیم های سطحی، جرم گیری و …ترجیحا بعد از پایان دوره بارداری انجام شود، برای مادر و کودک بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر