ایمپلنت دندانمزایای ایمپلنت دندان

وقتی که یکی از دندان های خود را از دست می دهید مخصوصا دندان های عقب دهان، ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا دندان از دست رفته این ارزش را دارد که بخواهید جایگزین کنید یا خیر. باید بدانید که پاسخ این سوال مثبت است؛ جایگزینی دندان های از بین رفته بدون در نظر گرفتن جایی که در دهان قرار دارند، برای سلامت دهان و دندان شما بسیار مهم است. چون از دست دادن دندان ها می تواند باعث آسیب رساندن به استخوان و احساس درد در ناحیه ی فک شود و همچنین باعث جابجایی و حرکت دندان های دیگر دهان شود. در ادامه با بررسی مزایای ایمپلنت دندان همراه ما باشید.

جراحی لثه در رشت

وقتی دندان خود را ازدست می دهید، این موضوع که طبق نیاز خاص خود روش مناسب جایگزین دندان را انتخاب کنید می تواند موضوع مهمی باشد. برای جایگزینی دندان از بین رفته روش ها و گزینه های زیادی وجود دارد، اما در میان همه ی آنها ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای بسیاری از افراد است.

در ادامه ی این مقاله پنج مزیت برتر ایمپلنت دندان را بررسی می کنیم.

  1. ایمپلنت دندان دائمی است

اگر شما بتوانید از ایمپلنت دندان خود به درستی مراقبت کنید یعنی چکاپ و بهداشت دهان و دندان شخصی خود را انجام دهید، ایمپلنت ها می توانند برای سالیان طولانی و یا شاید آخر عمرتان ماندگاری داشته باشند. روش های دیگری که برای جایگزین دندان وجود دارد، مثل بریج یا پروتزهای دندانی (دندان مصنوعی)، می توانند مدت زیادی ماندگاری داشته باشند اما در نهایت باید جایگزین شوند. البته ایمپلنت دندان معمولا گرانتر از بریج های دندانی یا دندان مصنوعی است، اما چون با گذشت زمان نیازی به تعویض و جایگزینی دوباره ندارند ، در هزینه باعث صرفه جویی می شود.

ایمپلنت بدون درد در رشت | دکتر آرش غفوری

 

  1. سایر دندانهای اطراف آسیب نمی بینند

در انجام ایمپلنت های دندان نیازی به دندان های اطراف وجود ندارد تا بخواهند آسیب ببینند. اما در قرار دادن بریج دندان، دندانپزشک دندان های اطراف دندان از بین رفته را درگیر می کند و اگر آن دندان ها سالم باشند،روی دندان ها تاجی قرار می دهند ولی در ایمپلنت دندان فقط بر روی دندان از بین رفته تمرکز وجود دارد و کار انجام می شود.

۱۰ روش برای توقف خونریزی لثه

  1. نگهداری کمتر

در ایمپلنت های دندانی و انجام ترمیم تاج دندان ها که دندان طبیعی نیستند، نیاز به مراقبت وجود دارد. ولی در هر صورت، در دراز مدت، ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری دارد. ایمپلنت دندان راحت تر از دندان مصنوعی یا بریج است و به مراجعات کمتری به دندانپزشک نیاز دارد.

  1. ظاهر طبیعی

ایمپلنت های دندان ظاهر طبیعی دارند و تقریباً شبیه دندان های طبیعی هستند طوری که اگر کسی بخواهد ایمپلنت دندان شما را ببیند، به احتمال زیاد هرگز نمی تواند متوجه شود که این دندان طبیعی شما نیست. این مساله از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان به شمار می آید. ایمپلنت دندان هیچ تغییری در لبخند شما ایجاد نمی کند. متخصص ایمپلنت می تواند ترمیم دندان را نزدیک به رنگ دندان های طبیعی دیگر انجام دهد تا شما از یکنواخت و طبیعی بودن ایمپلنت خود مطمئن شوید.

بررسی معایب و مزایای ایمپلنت یک روزه

  1. عملکردهای شبیه دندان طبیعی

ایمپلنت های دندان می توانند تقریباً هر کاری را که یک دندان طبیعی انجام می دهد انجام دهند. در حالی که دندان های مصنوعی ممکن است حرکت کنند و باید قبل از خواب آنها را بیرون بیاورید، اما ایمپلنت های دندان دائمی هستند و مراقبت از آنها مثل مراقبتهای دندان های طبیعی است. هیچ غذایی وجود ندارد که شما نتوانید با ایمپلنت ها بخورید.

شما می توانید از خوردن غذا لذت ببرید بدون اینکه نگران از بین رفتن ایمپلنت ها ی خود باشید.

دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت افراد بسیاری را که از مشکل بی دندانی رنج میبرند را درمان نموده اند. شما نیز میتوانید برای درمان  و کاشت ایمپلنت با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر