اطلاعات عمومی دندانبهداشت دهان زنان

بهداشت مناسب دهان و دندان می تواند علاوه بر اینکه از دندان ها محافظت کند به سلامتی دهان هم کمک کند. در این مطلب می خواهیم نکاتی در مورد بهداشت دهان زنان را برای شما بازگو نماییم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت بدون درد | ایمپلنت دندان در رشت | دکتر آرش غفوری

افرادی که به سلامت دندان و دهان خود اهمیتی نمیدهند ممکن است دارای مشکلات زیر باشند:

  • عزت نفس پایین
  • مشکل در پیدا کردن شغل
  • مشکل در مشارکت و عملکرد خوب در مدرسه
  • ناراحتی دهانی
  • مشکلات گفتاری
  • تغذیه نامناسب
  • مشکلات بلعیدن

اگر عفونت و بیماری دهان درمان نشود ممکن است کشنده باشد.

نکاتی برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان در کودکان

مواردی از روش های جهانی برای حفظ سلامت دندان وجود دارد، مثل مراجعه منظم به دندانپزشک و استفاده مرتب از نخ دندان و مسواک زدن .البته ممکن است بعضی از افراد نیاز به اقدامات احتیاطی بیشتری داشته باشند.برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید:

زنان در مراحل مختلف زندگی ناراحتی های مختلف دندانپزشکی دارند. در ادامه با بررسی بهداشت دهان زنان در مراحل مختلف زندگی همراه ما باشید.

سال های نوجوانی

ممکن است شروع قاعدگی برای زنان همراه با زخم دهان و تورم لثه باشد.

 

بارداری

در دوران بارداری، افزایش پروژسترون و سایر هورمون ها می تواند تعادل  بدن را از حالت طبیعی خارج کند و باعث التهاب لثه، کم و زیاد شدن بزاق دهان،یا ایجاد تومور خوش خیم روی لثه به نام گرانولوم شود. همچنین استفراغ مکرر ناشی از تهوع صبحگاهی می تواند باعث پوسیدگی دندان و از بین رفتن مینای دندان شود.برای جلوگیری از این مشکلات رعایت بهداشت دهان و دندان خیلی مهم است. در مواجه با هرکدام از این مشکلات با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

پوسیدگی زیر خط لثه چیست؟

در حین بارداری  ملاقات با دندانپزشک را کنسل نکنید زیرا مراقبت از دندان برای زنان باردار بی خطر است. فقط مطمئن شوید که  دندانپزشک را از بارداری خود مطلع کرده باشید.

بهداشت دهان زنان

کاشت ایمپلنت بدون درد در رشت توسط دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت و جراح لثه در رشت

یائسگی و میانسالی

یائسگی در زنان باعث کمبود استروژن میشود که آنها را در معرض خطر بیماری پریودنتال و کم شدن بهداشت دهان زنان قرار می دهد.در بسیاری از موارد دارای سندرم سوزش دهان (BMS) هستند که این اختلال با احساس سوزن سوزن شدن ناخوشایند و تغییر در حس چشایی همراه است.سندرم سوزش دهان با کرم های دارویی و قرص های مکیدنی یا داروهای خوراکی درمان می شود.

بررسی معایب و مزایای ایمپلنت یک روزه


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر