جراحی لثهلثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر دارای مزایای عمده ی بهداشتی و درمانی است به این دلیل که جراح لثه با استفاده از لیزر باکتری های داخل دهان را که می توانند برای سلامت دهان و دندان مضر باشد را از بین می برد و باعث بهبودی و سلامت دهان و دندان  بیمار مبتلا به بیماری لثه می شود. همچنین، به دلیل این که سلامت دهان و دندان هر فردی تاثیر گذار بر سلامت کلی بدن آن فرد است با استفاده از این جراحی می توانید سلامت کلی خود را تضمین کنید. در این مطلب می خواهیم به توضیح و معرفی جراحی لثه با لیزر بپردازیم و اینکه چگونه از بین بردن بافت لثه ی آسیب دیده با ظرافت و دقت زیاد، بر سلامت دهان و دندان و سلامت کلی شما تأثیر مثبت می گذارد.

جراحی لثه با لیزر چیست؟

اگر برایتان جالب است که بدانید جراحی لیزری لثه دقیقاً چیست باید اینگونه توضیح دهیم که، این جراحی شامل استفاده از یک لیزر دندانپزشکی  برای از بین بردن بافت آسیب دیده لثه با دقت بالا و پاکسازی باکتری های مضر است که با پیشرفت بیماری لثه مرتبط هستند. همچنین ، این روش جراحی دارای مزایای متفاوتی در مقایسه با روشهای سنتی جراحی لثه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای این روش ، لطفاً به نکات مهم زیر دقت کنید:

  • لیزرهای دندانپزشکی خیلی دقیق هستند ، بنابراین فقط بافت آسیب دیده برداشته می شود و بافت سالم لثه و استخوان دست نخورده باقی می ماند بدون اینکه هیچگونه آسیبی به آنها وارد شود.
  • جراحی لیزری لثه با حداقل خونریزی همراه است زیرا تیغ جراحی و بخیه ای در این روش وجود ندارد.
  • روش جراحی لیزری لثه دارای ماهیت کم تهاجمی است و معمولا دوره ی نقاهت کوتاهی دارد و بیمار در مدت زمان کوتاهی بهبودی و سلامت خود را به دست می آورد.

اهمیت درمان زود هنگام بیماری لثه

اگر بیماری پریودنتال (لثه) در اسرع وقت درمان نشود ، می تواند بر سلامت کلی بدن بیمار تأثیر منفی بگذارد و این تاثیرگذاری به این دلیل است که اگر باکتری های موجود در لثه و دهان به مدت طولانی باقی بمانند ممکن است پیشرفت و به بقیه قسمتهای بدن انتقال پیدا کنند. آنها می توانند از طریق دهان شما و از طریق جریان خون در سراسر بدن شما حرکت کرده و باعث ایجاد سایر مشکلات در سیستم ایمنی بدن شوند. این مشکلات می تواند از بیماری های قلبی ، دیابت و سایر مشکلات جدی سلامتی متغیر باشد. همچنین ، اگر بیماری پریودنتال (لثه) خیلی زود درمان نشود و در مراحل پیشرفته ی خود درمان شود عوارض بوجود آمده ی بیماری ها دیگر قابل برگشت نیستند و نیاز به درمان های گسترده ندارند. علاوه بر این ، در مراحل پیشرفته ی بیماری لثه ممکن است دندان های خود را از دست بدهید. جراحی لثه با لیزر می تواند از، از دست دادن دندان جلوگیری کرده و با بهبود سلامت  دهان و دندان از سلامتی کل بدن شما حمایت کند.

اگر احساس می کنید دارای علائم هشدار دهنده ی بیماری پریودنتال در دهان خود هستید بهتر است معطل نکنید و در اسرع وقت به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری جهت معاینه و ارائه ی بهترین روش درمان جراحی لثه مراجعه کنید تا بتوانید از خدمات پیشرفته و بروز این مرکز جراحی لثه و ایمپلنت در رشت بهره مند شوید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر