ارتودنسیارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون روشی نسبتاً جدید در مقایسه با ارتودنسی سنتی است. در این نوع ارتودنسی نیازی به استفاده از حلقه های لاستیکی در اطراف هر براکت نیست. در ارتودنسی دیمون از براکت دیمون استفاده می شود. براکت دیمون قابلیت باز و بسته شدن کشویی دارد. در ارتودنسی سنتی سیم با استفاده از کش های بسیار کوچک به براکت های ارتودنسی متصل می شود. اما در روش دیمون دیگر نیازی به این کار نیست و براکت های دیمون آزادی عمل کافی در اختیار سیم قرار می دهند تا دندان ها را مرتب و صاف کند.

 

معرفی : دکتر آرش غفوری ، کاشت ایمپلنت در رشت

در براکت دیمون مکانیزم کشویی باعث می شود با حرکت طبیعی دندان ها سیم نیز در جای مناسبی قرار گیرد. این نوع ارتودنسی ترکیبی از علم مهندسی و علم ارتودنسی است. در روش دیمون می توان از 3 نوع براکت فلزی، براکت رنگی و براکت شفاف استفاده کرد.

بیمارانی که از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند به طور معمول درد کمتری را نسبت به ارتودنسی سنتی تحمل می کنند. همچنین رعایت بهداشت دهان و تمیز کردن محیط اطراف براکت ها در ارتودنسی دیمون راحت تر اتفاق می افتد. به دلیل ساختار خاص براکت دیمون دیگر بیمار نیازی به مراجعه مکرر به متخصص ارتودنسی ندارد.

مطلب مفید: مراحل کاشت ایمپلنت دندان / سوالات متداول ایمپلنت

همچنین در این نوع ارتودنسی می توان از براکت های شفاف استفاده کرد. این کار باعث می شود کل ارتودنسی ظاهری زیباتر داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی سنتی به زمان کوتاه تری نیاز دارد. این زمان می تواند بین 3 تا 7 ماه کوتاه تر از ارتودنسی سنتی باشد. به جز این ها در این روش به دلیل فشار کمتر بر روی دندان ها فرسایش دندان ها نیز کمتر اتفاق می افتد. به طور کلی بر اساس نظر متخصصان ارتودنسی این روش در اصلاح ناهنجاری های دندانی موثر تر و موفق تر است.

 

قیمت ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون روشی نسبتاً مدرن است و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به ارتودنسی سنتی دارد. همچنین استفاده از براکت های شفاف نیز بر قیمت این نوع ارتودنسی می افزاید. با این حال کوتاه بودن زمان استفاده، نیاز به مراجعه کمتر و در نتیجه پرداخت ویزیت کمتر و میزان موفقیت بالا باعث می شود که این روش مقرون به صرفه تر باشد. همچنین این روش برای افرادی که مجبورند از راه دور به دندانپزشکی مراجعه کنند مناسب تر است. زیرا همانگونه که عنوان شد در این روش مراجعه به متخصص دندانپزشک بسیار کمتر از ارتودنسی سنتی است. در روش سنتی نیاز است تا بیمار حدوداً هر 4 هفته یک بار برای تنظیم بریس به متخصص ارتودنسی مراجعه کند این در حالی است که در روش دیمون بیمار بادی حدوداً هر 8 هفته یکبار باید به متخصص مراجعه کند.

معایب ارتودنسی دیمون

در روش دیمون هنوز هم نیاز است تا از سیم فلزی استفاده شود. بنابراین نمی توان این روش را کاملا نامرئی و بدون هیچ جلب توجهی دانست.
هزینه ارتودنسی در این روش کمی بشتر از روش های سنتی است.
براکت دیمون در چند روز اول ممکن است کمی آزار دهنده باشند. البته این موضوع در مورد سایر براکت های نیز صدق می کند و نمی توان به طور قطع گفت که ارتودنسی در روزهای اول احساس ناخوشایندی ندارد.


معرفی مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت در رشت افتخار دارد از سال 1394 تا کنون به افراد زیادی در زمینه جایگزینی دندان های خارج شده با استفاده از ایمپلنت دندانی کمک کند.

مهارت و احساس مسئولیت تیم مرکز تخصصی ایمپلنت رشت در کنار استفاده از محصولات و برند های شناخته شده معتبر دنیا، این مرکز را به یکی از مراکز مورد اعتماد در بین بیماران تبدیل کرده است و تمام تلاش تیم درمانی ما فراهم آوردن محیطی آرام و با نشاط است تا تجربه تازه از درمان های دندانپزشکی و ایمپلنت را برای شما خلق کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه

    • مهمترین عامل میزان سلامت لثه ها و دندانهای شما است..اگر از سلامت لثه ها و استخوان فک سالمی برخوردار باشید حتی تا سنین بالا هم میتونید از ارتودنسی بهره مند بشید.

    • سلام
      بستگی به میزان فضای بین دندان ها دارد..اگر بنابر تشخیص متخصص زیبایی دندان فاصله بین دندانی چندان زیاد نبود میتوان با روشهای زیبایی دندان مانند کامپوزیت ونیر و لمینیت دندان آن را از بین برد.اما اگر فاصله زیاد بود باید از طریق درمان ارتودنسی این کار را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر