ایمپلنت دندانعوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه میشود؟

بیشتر افرادی که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند و به فکر جایگزینی دندان های از دست رفته توسط کاشت ایمپلنت دندان هستند، نگران هزینه کاشت دندان ناشی از جراحی ایمپلنت می باشند. البته این یک موضوعی طبیعی است و دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه به عنوان یک متخصص مسئول ،هزینه های جراحی کاشت دائمی دندان را که به نسبت بالا است برای بیماران خود درک می کند.به همین دلیل در این مطلب سعی کرده ایم شما را با نحوه محاسبه قیمت کاشت و عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان آشنا کنیم. شاید کمی از دلهره و نگرانیتان کاسته باشیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت کامل فک برای چه افرادی توصیه می شود؟

 

بیماری که تمام دندان های فک بالا و پایین خود را از دست داده باشد

 در مواردی که تمام دندانهای طبیعی از بین رفته اند باید در حد امکان بصورت طبیعی جایگزین شوند، در این حالت ایمپلنت کامل فک توصیه می شود.

 

از دست دادن تعداد زیادی از دندان ها

حتی اگر تعدادی از دندان های بیمار باقی مانده باشد یا بیشتر آنها آسیب دیده و پوسیده شده باشند و درمان های دندانپزشکی زیادی مورد نیاز باشد (مثل درمان ریشه ، بریج ، تاج) ، بازسازی کل دندان ها با ایمپلنت دندان ممکن است گزینه بهتری باشد و مقرون به صرفه تر باشد.

 

 

 

 

بیماری که از سلامت کافی دهان و کلی بدن برخوردار است

سلامت عمومی یک عامل مهم تر از سن در کاشت ایمپلنت دندان می باشد و فردی که بعد از انجام جراحی ایمپلنت، می تواند بهداشت دهان و دندان خود را سالیان دراز رعایت کند میتواند کاندید مناسبی برای ایمپلنت کامل فک باشد. بطورکلی ایمپلنت دندان بعد از 20 سالگی که رشد استخوان فک فرد کامل شده است می تواند انجام شود.

همانطور که می دانید رعایت بهداشت دهان و دندان بصورت اصولی  و منظم عامل اصلی موفقیت در تمام روشهای دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان ، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ارتودنسی و … است.

 

عوامل موثر در محاسبه قیمت ایمپلنت تمام دندان ها

ممکن است شما به تازگی دندان های خود را از دست داده باشید یا چندین سال است از دندان مصنوعی استفاده می کنید به هر حال می توانید با انجام کاشت ایمپلنت کامل دندان های زیبا و طبیعی داشته باشید. جایگزینی دندان ها با ایمپلنت کامل  حداقل بین 15 تا 20 سال طول عمر دارد که در صورت رعایت بهداشت و مراقبت های لازم می توانید طول عمر آن را افزایش دهید. عوامل مختلفی سبب افزایش قیمت ایمپلنت کامل دهان می شوند که در ادامه مهم ترین آن ها را توضیح می دهیم.

 

تعداد ایمپلنت های کاشته شده

 انسان ها به طور کلی سی و دو دندان دارند . از این سی و دو دندان چهار دندان عقل هستند که در دندان مصنوعی هرگز جایگزین نمی شوند. این یعنی اینکه بیشترین تعداد دندانی که در ایمپلنت فک بالا و پایین جایگزین می شود بیست و هشت دندان است. البته بهتر است بدانید یک  انسان می تواند با داشتن بیست دندان به راحتی زندگی کند و غذا بخورد و حرف بزند بدون اینکه مشکلی داشته باشد. بنابراین می توان به جای جایگزینی همه دندان ها 20 دندان را جایگزین کرد. متخصصین ایمپلنت دندان در این موارد به جای کاشت 20 واحد ایمپلنت دندان از روش ایمپلنت all on 4  استفاده می کنند. در این روش ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به این صورت انجام می شود که در هر فک از چهار تا هشت ایمپلنت دندان درون استخوان فک کاشته می شود. این تعداد را مقدار تراکم استخوان فک و پروتز ها تعیین می کنند. این روش علاوه بر اینکه یک تکنیک مطمئن برای کاشت دائمی همه دندان ها است می تواند یک عامل مهم برای کاشت هزینه ایمپلنت کامل دندان ها باشد.

 

 

برند و کیفیت ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان برند استفاده شده از ایمپلنت است. هر متخصص ایمپلنتی از یک نوع برند برای کاشت دندان استفاده می کند. مثلا دکتر آرش غفوری از ایمپلنت های کره ای و آلمانی و آمریکایی را که بهترین برندهای ایمپلنت دندان هستند استفاده می کند. هر کدام از این برندها دارای قیمت و هزینه مخصوص به خود هستند. هرچه کیفیت و برند ایمپلنت استفاده شده بالاتر و مرغوب تر باشد قیمت کاشت دندان بالاتر می رود. البته بهتر است بدانید که هزینه بالای ایمپلنت مرغوب می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای دندان های شما باشد.

 

پروتز استفاده شده برای تاج دندان

تاج دندان در دو نوع پیچی و چسبی برای اتصال به ایمپلنت تولید می شوند. تاج ها از نظر قیمت تفاوت زیادی با هم ندارند اما تاج پیچی از کیفیت بهتری برخوردار است و همچنین برای پاکسازی و یا تعویض راحت تر می باشد. تاج چسبی نسبت به پیچی ارزان تر است اما هزینه تعویض و نگهداری پروتز دندان چسبی نسبت به پیچی در آینده بیشتر می باشد. تاج دندان که به صورت قوس کامل یا بریج بر روی پایه ایمپلنت در استخوان فک بالا و پایین قرار می گیرد نیز بر قیمت ایمپلنت کامل دهان مؤثر می باشد. نوع تاج دندان استفاده شده که از جنس سرامیک یا زیرکونیوم و یا انواع فلزهای دیگر استفاده می شود در تعیین هزینه ایمپلنت کامل دندان موثر است.

 

درمان و جراحی های اضافه

ممکن است برای کاشت و قرار دادن پایه های ایمپلنت نیاز به جراحی سینوس لیفت در فک بالا و جراحی پیوند استخوان در فک پایین وجود داشته باشد. اگر استخوان فک بیمار به دلیل گذشتن سالهای زیادی از جای خالی دندان ها از بین رفته باشد جراح ابتدا باید پروسه پیوند استخوان را انجام دهد و چند ماه بعد از بهبودی کامل کاشت ایمپلنت را شروع کند. این جراحی ها و سایر درمان های اضافه مثل جراحی لثه درموارد ابتلا به بیماری پریودنتال عامل مهمی در تعیین هزینه نهایی ایمپلت کامل دندان ها هستند.

 

دستمزد متخصص ایمپلنت

کاشت ایمپلنت کامل دندان بهتر است حتما توسط یک متخصص ایمپلنت و جراح دهان و دندان ماهر و باتجربه انجام شود. به این دلیل که جراحی کاشت ایمپلنت اگر به درستی و با مهارت کامل انجام نشود می تواند عوارض و تبعات خیلی پر هزینه تر برای بیمار داشته باشد. همچنین دستمزد متخصصین ایمپلنت دندان به مراتب گرانتر از دستمزد دندانپزشکان عمومی است و این به  دلیل داشتن مهارت و تخصص های لازم در زمینه کاشت دائمی دندان می باشد.

 

بیمه

ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه یک روش زیبایی است، اما بیشتر جنبه درمانی دارد. به همین دلیل بیمه های دندانپزشکی و تکمیلی تعرفه هایی را برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان در نظر گرفته اند. شما باید قبل از شروع به درمان با بیمه خود هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

 

جمع بندی

با توضیحات بالا متوجه عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان شدید و متوجه شدید که یکی از روش های کم کردن هزینه کاشت دندان ارائه تکنیک all on 4  می باشد در صورتی که شرایط فک بیمار برای این روش درمانی مناسب باشد. اگر متخصص ایمپلنت دندانی که انتخاب کرده اید باتجربه باشد می تواند با ارائه روش های مناسب و اصولی ایمپلنت کامل دندان را در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن انجام دهد. مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری ارائه دهنده بهترین روش های جدید و مطمئن کاشت دائمی دندان برای افرادی که نگران جای خالی دندان های خود هستند می باشد. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان با  سالها تجربه از روش های خاص و منحصر به فرد برای هر بیمار متناسب با شرایط فرد استفاده میکند.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر