ایمپلنت دندانآنتی بیوتیک

ایمپلنت های دندانی با فاصله ی خیلی زیاد نسبت به ترمیم های دیگر شبیه دندان های طبیعی هستند و برای جایگزینی دندان های از بین رفته روش مناسبی هستند. ایمپلنت ها نه تنها واقعی به نظر می رسند بلکه از آناتومی دندان طبیعی در جایگزینی ریشه ی دندان تقلید می کنند. قرار دادن ایمپلنت نیاز به یک عمل جراحی جزئی دارد و مثل هر عمل جراحی دیگر، ممکن است تا حدی خطر عفونت بعد از جراحی وجود داشته باشد. البته خطر عفونت برای اکثر بیماران اتفاق نمی افتد و جای نگرانی وجود ندارد اما عفونت ممکن است برای افرادی که شرایط خاص پزشکی دارند خطرناک باشد. عفونت میتواند سلامت افراد را به خطر اندازد یکی از راه های کاهش خطر برای بیماران ایمپلنت، تجویز یک آنتی بیوتیک پیشگیری کننده قبل از جراحی ایمپلنت است. انجمن دندانپزشکی آمریکا ADA استفاده از آنتی بیوتیک قبل از جراحی را برای بیماران دارای دریچه قلب مصنوعی، سابقه آندوکاردیت عفونی، پیوند قلب و سایر موارد مرتبط با قلب توصیه می کند.

ایمپلنت بدون درد | کاشت ایمپلنت در رشت

تا چندین سال قبل، این انجمن به همه ی افرادی که این مشکلات را داشتند این روش را توصیه می کردند اما امروزه  ADA همراه با آکادمی جراحی ارتوپدی آمریکا AAOS استفاده از آنتی بیوتیک قبل از جراحی را کاهش داده و مصرف آن را به صلاحدید پزشک سپرده است. در واقع، بعضی از جراحان ارتوپدی قبل از اقدامات جراحی مثل ایمپلنت تا دو سال پس از جایگذاری مفصل، آنتی بیوتیک درمانی را برای بیماران توصیه می کنند.

برای استفاده ی درست و مناسب از آنتی بیوتیک ها مطالعات و تغییرات زیادی در این زمینه انجام شده  است. در واقع، استدلال پزشکان این است که آیا خطر استفاده از آنتی بیوتیک قبل از جراحی بیشتر است یا منفعت آن؟ خطر هایی مثل واکنش های آلرژیک و سایر عوارض جانبی ناشی از آنتی بیوتیک یا مزیتی مثل کاهش خطر عفونت بیمار بعد از جراحی. یکی دیگر از عوامل بررسی این روش پیشگیری تأثیر فعلی آنتی بیوتیک بر افزایش مشکلات باکتری های مقاوم در مقابل آنتی بیوتیک است.

راهنمای نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

به دلایلی که گفتیم، دندانپزشکان و پزشکان همزمان باهم در یک مسیر و روند مطالعاتی روش پیشگیری هایی مثل آنتی بیوتیک های پیشگیری کننده قبل از عمل را بررسی و ارزیابی می کنند، و در مورد افرادی که آن ها را دریافت می کنند و حتی میزان دوز مصرفی آن، دقت بیشتری می کنند. مثلا بعضی از مطالعات نشان داده است که، دوز پایین 2 گرمی آموکسی سیلین یک ساعت قبل از عمل می تواند با خطرات بسیار کمتر برای عوارض جانبی موثر باشد.

اگر در حال بررسی و انجام ایمپلنت های دندانی هستید و بیماری پزشکی خاصی دارید که فکر می کنید ممکن است خطری برایتان بوجود آورد، موضوع را با متخصص ایمپلنت و پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است مصرف آنتی بیوتیک های قبل از عمل برای شما به دقت بیشتری نیاز داشته باشد باشد.

۱۰ روش برای توقف خونریزی لثه

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنت دندان دریافت کنید، می توانید با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با مدیریت دکتر آرش غفوری تماس بگیرید و تجربه یک جراحی ایمپلنت بدون درد را در این مرکز تخصصی داشته باشید. تیم با تجربه ما با بهترین تجهیزات ایمپلنت دندان با گارانتی مادام العمر و قابل اخذ توسط مراجعین عزیز در خدمت شما می باشد.