ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک روش مطمئن برای جایگزینی دندان است. بیش از 95٪ از ایمپلنت ها تا ده سال بعد ماندگاری دارند و در مواردی بیشتر از ده سال هم طول می کشد. اما در مواردی که خیلی کم اتفاق میوفتد ماندگاری ایمپلنت ها به ده سال نمی رسد و زودتر خراب می شوند. این در حالتی است که ایمپلنت کاملاً با استخوان ادغام نشده و پایه و حالت نگهداری خوبی ندارد و خیلی زودتر ماندگاری خود را از دست می دهد. در ادامه با بررسی دو دلیل اصلی ناموفق شدن ایمپلنت و جلوگیری از آن همراه ما باشید.

ایمپلنت بدون درد | ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری

علت بعضی از خراب شدن ایمپلنت ها فشار غیرطبیعی است که بر اثر ساییده شدن دندان ها به ایمپلنت وارد می شود و معمولاً دلیل آن دندان قروچه کردن است. دندان قروچه یک عادت غیر ارادی است که فرد هنگام دندان قروچه، فشار زیادی به ایمپلنت وارد می کند (و همچنین دندان های طبیعی) که می تواند باعث آسیب آنها شود. برای کاهش این فشار، معمولا دندانپزشک برای بیمار  یک محافظ دندان قرار می دهد تا از برخورد و فشار محکم دندان ها روی هم  جلوگیری کند.

سوالات متداول ایمپلنت دندان

خوشبختانه، دندان قروچه و ساییدن دندان ها روی هم در بین بزرگسالان شیوع چندانی ندارد. اما علت اصلی دیگر آسیب دیدن ایمپلنت ها بیماری لثه (پریودنتال) است که بزرگسالان خیلی بیشتر درگیر آن می شوند. بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی است که توسط پلاک های دندانی ایجاد می شود، پلاک یک لایه ی نازک و باکتریایی است که روی دندان جمع می شود. ایمپلنت ها بطور مستقیم تحت تأثیر عفونت قرار نمی گیرند، اما عفونت بر لثه ها و استخوان های زیرین که از ایمپلنت پشتیبانی می کنند، تاثیر می گذارد.

اطلاعات کاملی در مورد بریج های ایمپلنت ثابت

ایمپلنت ها در معرض خطر نوعی از بیماری لثه به نام بیماری پری ایمپلنتیت Peri implantitis هستند. ایمپلنت دندان خیلی سریعتر از دندان های طبیعی اطراف بافت لثه تحت تاثر عفونت قرار می گیرند و به این دلیل است که ایمپلنت ها فاقد بافت لثه ایی دندان های طبیعی هستند، که کلاژن سازی و خون رسانی دندان را تامین می کنند و این باعث پیشرفت سریعتر عفونت می شود. بیماری پری ایمپلنتیت می تواند به سرعت استخوان پشتیبان را آلوده کند و آسیب برساند و در نهایت باعث ضعیف شدن اتصال آن به ایمپلنت شود.

بیماری پری ایمپلنتیت به دلیل سرعت بالای گسترش و حالت تهاجمی آن باید در اسرع وقت تشخیص داده شود و تحت درمان قرار بگیرد تا از آسیب دیدن ساختارهای پشتیبان ایمپلنت توسط عفونت جلوگیری شود. اگر بعد از انجام ایمپلنت دندان لثه ها متورم، قرمز یا دچار خونریزی شدند، باید خیلی زود برای معاینه به متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

3 راهکار برای جلوگیری از ایمپلنت های ناموفق

و با توجه به خطر جدی که برای ایمپلنت ها وجود دارد، شما باید از طریق رعایت بهداشت روزانه ی دهان و دندان از بیماری لثه جلوگیری کنید. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، مخصوصا در اطراف ایمپلنت ها، باعث جلوگیری از تجمع مضر پلاک ها می شود. رعایت عادت های بهداشتی و نظافت روزانه ی دندان ها کمک بزرگی است در جلوگیری از عفونت که می تواند بسیار پر هزینه و دردسر ساز باشد و همچنین ماندگاری ایمپلنت دندان را تا سالهای طولانی افزایش می دهد.

در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر و داشتن یک تجربه ی موفق آمیز ایمپلنت دندان می توانید به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات دندانپزشکی در انجام ایمپلنت دندان به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه فرمایید.

شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

جراحی لثه در رشت

هزینه ایمپلنت در رشت