ایمپلنت دندانبریج های ایمپلنت ثابت

بریج های ایمپلنت ثابت علاوه بر اینکه در بهتر به نظر رسیدن ظاهر دندان بیمار تاثیر دارد باعث راحت تر جویدن غذا هم می شوند. انجام بریج ایمپلنت ثابت به برنامه ریزی و زمان کافی نیاز دارد چون روند درمانی بریج های ایمپلنت ثابت یک پروسه ی چند مرحله ای است و بیمارانی که می خواهند تحت درمان قرار بگیرند باید بدانند که انجام درمان کامل ممکن است چند ماه یا حداکثر یک سال طول بکشد. طول زمان درمان بسته به  انجام یا عدم انجام اقدامات لازم مثل پیوند استخوان یا جراحی سینوس و یا عمل های دیگر متفاوت است.

ایمپلنت در رشت | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت | متخصص جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

سابقه ی پزشکی و دندانپزشکی

برای تشخیص مناسب بودن درمان بریج ایمپلنت برای بیمار، اولین اقدام این است که سابقه پزشکی و سلامت فعلی دندان بیمار را بررسی می کنند. معمولا بیشتر افراد برای این نوع درمان بریج مناسب هستند ولی ممکن است فرد دچار بیماری هایی که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود باشد، مثل بیماری دیابت که البته می توان با کنترل این نوع از بیماری ها، درمان ایمپلنت را برای فرد انجام داد.

بریج دندان چیست؟ اطلاعات کاملی از بریج دندان و مراقبت از آنها

از بین بردن دندان های خراب

هر دندانی که خراب شود باید برداشته شود و دندانپزشک با تجربه باید بتواند خیلی سریع تشخیص دهد که آیا باید جراحی ایمپلنت انجام دهد یا اینکه بدون جراحی می تواند، دندان و منطقه ی آسیب دیده را درمان کند. ولی اگر تشخیص پزشک این باشد که دندان خراب را بکند، ممکن است نیاز به جایگزینی دندان مصنوعی فوری یا بریج موقت باشد که باید قبل از کندن دندان خراب ساخته شود.

ایمپلنت بدون درد در رشت

تست تشخیص بیماری

آزمایشات اولیه برای تشخیص بیماری شامل سی تی اسکن و اشعه ایکس  دیجیتال دندانپزشکی است. دندانپزشک از طریق مشاهده ی دقیق عکس های 3D ارائه شده توسط سی تی اسکن برای انجام ایمپلنت دندان مورد نظر برنامه ریزی می کند. همچنین دندانپزشک از طریق این تصاویر می تواند احتیاط لازم برای جلوگیری از آسیب زدن به ساختارهای اصلی دندان خراب، مخصوصا عصب ها، حفره های سینوسی و رگ های خونی را داشته باشد. علاوه بر اینها مقدار و کیفیت استخوان ها در تصاویر به دست آمده از سی تی اسکن قابل بررسی هستند. ایمپلنت ها باید به روشی قرار بگیرند که تاثیر کامل در بازسازی قسمت آسیب دیده و همچنین نتیجه ی دلخواه و زیبایی در ظاهر دندان را در پی داشته باشند.

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلین ونیر

پیوند استخوان

در بعضی از موارد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان جزئی باشد در این صورت پیوند استخوان همزمان با ایمپلنت دندان انجام می گیرد، اما اگر لازم به انجام پیوند استخوان وسیع تری باشد، باید در طی یک عمل مستقل انجام شود، که در این مرحله باید محل پیوند به مدت چند ماه دوره ی نقاهت را بگذراند تا زمانی که استخوان از مقدار و تراکم کافی برای پشتیبانی و نگه داری از ایمپلنت های دندان برخوردار باشد.

بریج های ایمپلنت ثابت

بریج های ایمپلنت ثابت

جراحی با کمک کامپیوتر

تعداد زیادی از دندانپزشکان هستند که جراحی رایانه ای را انتخاب می کنند اما همه جراحان از این روش استفاده نمی کنند. در جراحی رایانه ای با استفاده از سی تی اسکن مخروطی تصاویری از اطراف و منطقه ی مورد نظر پزشک جهت راهنمایی در حین جراحی ارائه می شود. جراحی با کمک رایانه می تواند روند درمانی سریع تر، روان تر و راحت تر را برای بیماران فراهم کند.

بریج دندان چیست؟ رهایی از بی دندانی با پل دندان

انجام فوری ایمپلنت بعد از جراحی استخوان

دندانپزشکان قبل از انجام جراحی باید بدانند که آیا می توانند ایمپلنت را فورا بعد از جراحی استخوان قرار دهند، یا اینکه تا زمان استخوان سازی کامل باید صبر کنند و بعد ایمپلنت انجام دهند. معمولا بعد از جراحی استخوان و در ترمیم موقت از ایمپلنت ها برای محکم نگه داشتن و جلوگیری از آسیب های ناشی از حرکت های ناگهانی که امکان دارد بوجود آید استفاده می کنند. در بعضی موارد هم ترمیم موقت انجام نمی شود. ترمیم موقت معمولا به جهت حفظ زیبایی ظاهر انجام می شود. در مواردی که در ترمیم موقت ایمپلنت قرار می گیرد باید از ورود فشار زیاد بر ایمپلنت ها جلوگیری شود چون روند بهبود پیوند استخوان را با مشکل مواجه می کند. در هر صورت  اگر جراحی استخوان لازم نباشد باز هم می توان ایمپلنت یا ترمیم موقت انجام داد.

روش های درمانی بیماری های لثه چیست؟

انجام ترمیم های نهایی

بعد از اینکه ایمپلنت های دندانی و استخوان سازی روند بهبودی کامل خود را طی کردند، ترمیم های نهایی انجام می شود. هرگونه موادی که برای ترمیم و بهبودی  موقت وجود دارد را از بین می برند و مواد دائمی ترمیم را روی ایمپلنت قرار می دهند. بعد از این مرحله، قالبگیری دندان انجام می شود، به اینصورت که روی پایه ها و ستون بریج ایمپلنت یک بافت نرم را ایجاد می کنند.


معرفی مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر