ایمپلنت دندانایمپلنت ناموفق

طبق تحقیقات آکادمی جراحان ایمپلنت در آمریکا، هر ساله تعداد زیادی از بیماران تحت درمان ایمپلنت های دندانی قرار می گیرند. گزارش های به دست آمده از ایمپلنتولوژی  بیان می کنند که ایمپلنت ها 98٪ نتیجه ی موفقیت آمیز دارند. با توجه به آمار بدست آمده، آیا باز هم جای نگرانی برای کاشت ایمپلنت ناموفق وجود دارد؟

کاشت ایمپلنت بدون درد | ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری

عوارض یک ایمپلنت دندانی ناموفق

اگر نتیجه ای که از ایمپلنت دندان به دست می آوریم نتیجه ی دلخواه و موفقیت آمیزی نباشد، باعث ایجاد علائم ناخوشایند و نامناسبی می شود که زیبایی لبخند را از بین می برد و مشکلات دیگری برای دهان و دندان فرد به همراه خواهد داشت. از جمله این مشکلات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم و خونریزی در اطراف ایمپلنت، که بعد از دوره ی طبیعی بهبودی ادامه دارد
  • شل شدن ریشه و پایه ی ایمپلنت یا همان فیکسچر
  • درد اطراف ایمپلنت
  • عفونت و چرک
  • آسیب دیدگی عصب ها
  • آسیب دیدگی سینوس ها

 جراحی لثه در رشت

چگونه می توان از کاشت ایمپلنت ناموفق جلوگیری کرد؟

می توان با برنامه ریزی مناسب، استفاده از ابزار و ایمپلنت های تولید شده با کیفیت و دندانپزشک باتجربه و آموزش دیده با مهارت بالا یک ایمپلنت موفق آمیز را تجربه کنیم.

  1. برنامه ریزی مناسب

بعضی از متخصصان ایمپلنت برای برنامه ریزی در انجام ایمپلنت از اشعه ایکس استاندارد استفاده می کنند، اما اشعه ایکس3D   دقت و جزئیات بیشتری را ارائه می دهد که باعث کاشت بهتر ایمپلنت می شود. اشعه ایکسD 3 حفره های سینوسی، عصب ها و ساختارهای جزئی دیگری از دهان و دندان را نشان می دهد که می تواند باعث جلوگیری از اشتباهات احتمالی در کاشت ایمپلنت دندان شود. بهتر است قبل از انجام ایمپلنت از متخصص ایمپلنت بخواهید اطلاعاتی در مورد ابزار و وسایل استفاده شده در کاشت و ایمپلنت های تولید شده به شما ارائه دهد.

هزینه ایمپلنت در رشت

  1. استفاده از ابزار و وسایل و ایمپلنت های تولید شده ی با کیفیت

فیکسچر ایمپلنت یا ریشه ی مصنوعی ایمپلنت با کیفیت خوب می تواند یک عمر ماندگاری داشته باشد. ابزارهای ارزان قیمت و بی کیفیت می توانند به راحتی شل شوند یا بشکنند. متخصص ایمپلنت باتجربه و ماهر از ابزار و وسایل تولید کنندگان معتبر و شناخته شده استفاده می کند.

 

از جمله برندهای:

Bego

Astrotech

BioHorizons

Nobel Biocare

Straumann

Zimmer

CWM

 کاربرد لیزر در کاشت ایمپلنت دندانی

  1. دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت ماهر

ایمپلنتولوژی یک تخصص شناخته شده و جداگانه در دندانپزشکی نیست، اما آموزش های پیشرفته در زمینه ی ایمپلنت وجود دارد. پس اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید بهتر است به دندانپزشکی مراجعه کنید که دارای آموزش های گسترده و تحصیلات تکمیلی در کاشت و ترمیم ایمپلنت دندان باشد یا همان متخصص ایمپلنت. ممکن است بعضی از دندانپزشکان برای مطمئن شدن از انجام صحیح ایمپلنت دندان، بیماران خود را به متخصص ایمپلنت یا جراح دهان و دندان ارجاع دهند.

ایمپلنت ناموفق

3 راهکار برای جلوگیری از ایمپلنت های ناموفق

چه کسانی برای کاشت ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری مناسب هستند؟

بعد از اینکه استخوان فک و ریشه ی ایمپلنت ها جوش خوردند دندانپزشک تاج دندان را روی ایمپلنت قرار می دهد یا اگر به دندان مصنوعی نیاز دارید، دندانپزشک می تواند آنها را در ایمپلنت های کاشته شده در استخوان فک محکم کنند. در انتخاب دندانپزشک خود برای انجام ایمپلنت بهتر است از تجربه های قبلی او در زمینه ی انجام ایمپلنت اطلاعاتی کسب کنید. به یاد داشته باشید انتخاب پزشک مناسب برای کاشت ایمپلنت، مهم ترین قسمت از جلوگیری از ایمپلنت ناموفق است.

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت و جراحی لثه، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران و رئیس سابق دانشکده دندانپزشکی گیلان با تجربه و دانش بالای خود در زمینه کاشت دندان، افراد بسیاری را که از مشکل بی دندانی کامل رنج میبردند درمان و نعمت داشتن دوباره لبخند زیبا و جویدن راحت را به آنها بازگردانده است.

قیمت ایمپلنت | بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

جراحی لثه در رشت

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر