دسته‌بندی نشدهحفظ بهداشت دهان

در این مطلب می خواهیم بهترین راه های حفظ بهداشت دهان را به شما معرفی نماییم. اکثر موارد گفته شده در این مقاله بسیار ساده اما اثرگذار هستند. این روش ها را به راحتی می توانید انجام داده و با استمرار در انجام آنها، نتیجه های مناسبی در حفظ بهداشت دهان و دندان خود داشته باشید.

جراحی لثه در رشت | جراحی لثه توسط متخصص جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

  • مسواک و نخ دندان:

شما باید در طول روز دوبار مسواک بزنید و حداقل یکبار از نخ دندان استفاده کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، به از بین بردن پلاک ها که به صورت  نوار چسبنده پر شده از باکتری روی سطح دندان هستند کمک می کند. باکتری هایی که در پلاک وجود دارند می توانند قندها ی باقی مانده از مواد غذایی را به اسید تبدیل کنند که این اسید ها باعث فرسایش مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی دندان می شوند. علاوه بر این باکتری های موجود در پلاک می توانند باعث التهاب لثه و سایر بیماری های لثه شوند.

6 راه برای سالم نگه داشتن لثه – بخش اول

 

 

 

 

  • فلوراید درمانی:

فلوراید باعث تقویت مینای دندان است و برای رشد دندانهای کودکان ضروری است و همچنین از پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان جلوگیری میکند. امکان دارد آب شهری که برای نوشیدنی استفاده می کنید حاوی فلوراید باشد، اما بهتر است همیشه با خمیر دندان های حاوی فلوراید مسواک بزنید. در صورت نیاز بیشتر به فلوراید، می توانید در مطب دندانپزشکی از فلوراید درمانی برای دندان های خود استفاده کنید.

بهترین روش های تمیز کردن دندان ها

  • محدود کردن میان وعده ها:

میان وعده هایی که حاوی مواد قندی و شکر هستند عامل قوی تر شدن باکتری ها برای پوسیدگی دندان هستند. از همین رو توجه به این نکته یکی از بهترین راه های حفظ بهداشت دهان است. میان وعده ها معمولا در طول روز خورده میشوند به همین دلیل اسیدهای بیشتری تولید میشوند که باعث از بین رفتن مینای دندان باشند. بهتر است در طول روز به دهان خود استراحت دهید و خوردن غذاهای شیرین را به وعده های اصلی غذا محدود کنید.

درمان پوسیدگی دندان | جلوگیری از پوسیدگی دندان

  • استفاده از دهانشویه مناسب:

اگر در معرض خطر پوسیدگی هستید حتما از دهانشویه ی مناسب استفاده کنید. دهان شویه های درمانی بیشتر از اینکه باعث برطرف کردن بو و طعم بد دهان شوند در بهبود بهداشت کلی دهان تاثیر گذار هستند. بعضی از دهانشویه های بدون نسخه فواید آرایشی و بهداشتی دارند در حالی که دهانشویه های درمانی حاوی مواد ضد باکتری و ضد پوسیدگی دندان هستند و باکتریهای موجود در پلاک را کنترل می کنند و در جلوگیری از سوراخ و پوسیده شدن دندان قدرت بیشتری نسبت به مسواک و نخ دندان دارند.

فلوراید تراپی چیست؟ | فلوراید و سلامت دندان

  • ترک کردن توتون:

توتون ها چه دود داشته باشند چه بدون دود، در هر صورت استفاده از دخانیات علاوه بر بیماری های قلبی و سرطان ریه احتمال ابتلا به سرطان دهان، بیماری لثه و پوسیدگی دندان را بسیار افزایش می دهد.

  • معاینه ی منظم دهان:

با داشتن یک برنامه ی مشخص و منظم برای معاینات دهان و دندان و حفظ بهداشت دهان، متوجه هرگونه تغییر هرچند کوچک خواهید شد. مثل ترک خوردن دندان، متورم و قرمز شدن لثه ها یا زخم های غیرعادی. هرچه زودتر اقدام به درمان کنید فرصت بهتر و بیشتری برای رفع بسیاری از مشکلات خواهید داشت.

هدف اصلی دندانپزشکی مدرن کمک به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها تا آخر عمر هر شخص است. رعایت یک برنامه ی بهداشت دهان و دندان، برای رسیدن به این هدف کمک بزرگی است.


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر