ایمپلنت دنداندوره نقاهت بعد ایمپلنت

بیشتر افرادی که به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری مراجعه می کنند یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که می پرسند این است که تا چه مدت نقاهت بعد از انجام کاشت دندان انجام شده و به حالت عادی زندگی خود و فعالیت های روزمره ی خود برمی گردند؟
ایمپلنت های دندانی می تواند هم باعث احساس هیجان و خوشحالی در افراد شود هم باعث نگرانی و استرس. همه مراجعین ما بعد کاشت ایمپلنت دندان، از این که می توانند دوباره از خوردن غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرند و همچنین لبخندی زیبا داشته باشند، هیجان زده و خوشحال می شوند. ولی در عین حال، نگرانی و استرس دوره نقاهت بعد از ایمپلنت دندان همراهشان است به خصوص وقتی متوجه می شوند که ایمپلنت های دندانی برای موفقیت باید با استخوان فک پیوند بخورد.
در بیشتر موارد، پیوند استخوان و پایه تیتانیومی ایمپلنت حدود2 تا 4 ماه طول می کشد و این مدت می تواند برای بعضی ها نگران کننده باشد. اما دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت به بیماران خود این نوید را می دهد که نقاهت بعد از جراحی ایمپلنت دندان آنقدرها هم بد نیست که بسیاری از مردم فکر می کنند. برای برطرف شدن نگرانی کاربران و مراجعین عزیز چند نکته ی اساسی را در مورد بهبودی سریع ‌تر و آسان‌ تر بعد از ایمپلنت دندان در این مطلب ارائه می دهیم. در ادامه با این موضوع جذاب و مفید همراه ما باشید.

 

 

 

 

دوره نقاهت ایمپلنت دندان و مدت زمان لازم برای ریکاوری

مدت زمان بهبودی کامل جراحی ایمپلنت دندان به شرایط و موقعیت جراحی در دهان بیمار بستگی دارد. چند عامل موثر در روند بهبودی:
• تعداد دندان های کشیده شده و ایمپلنت های کاشته شده
• سرعت بهبودی بدن با توجه به وضعیت سلامتی
• ساختار استخوان فک و سلامت کلی دهان
• انجام پیوند استخوان
به طور کلی، دوره نقاهت حدود 2 تا 4 ماه طول می کشد. البته اگر به دستورالعمل های مراقبتی توصیه شده از طرف متخصص ایمپلنت متعهد باشید، شاید در مدت زمان کمتری بهبودی خود را به دست آورید.

 

آیا بعد از جراحی کاشت ایمپلنت خونریزی را تجربه می کنید؟

معمولا در بعضی موارد خونریزی خفیف بعد از جراحی طبیعی است. ممکن است 1 یا 2 روز بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دچار خونریزی خفیف در همان قسمت شوید بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. حداقل 5 ساعت بعد از جراحی آب دهان خود را قورت ندهید و دهان خود را بشویید تا خون زودتر در آن قسمت لخته شود.
آیا وجود تورم بعد از جراحی ایمپلنت دندان طبیعی است؟
بخشی از روند بهبودی در تمام جراحی های دهان ایجاد تورم است. اگر برای کاشت ایمپلنت دندان پیوند استخوان انجام داده باشید حتما انتظار تورم صورت را 2 تا 3 روز پس از جراحی داشته باشید. البته در طی یک هفته تورم از بین می رود.

در ادامه راه کار هایی که می تواند به بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت سرعت ببخشد بررسی می کنیم.

 

راه های  تسریع بهبودی در دوره نقاهت ایمپلنت دندان

 

1.استراحت

یکی از موثرترین راه هایی که می توانید برای کمک به بهبودی بدن خود انجام دهید، استراحت کردن است. فعالیت زیاد و فشار وارد کردن به خود فقط روند بهبودی را کند می کند. استراحت به ویژه در روزهای اول پس از جراحی مهم است. حتی زمانی که احساس کردید رو به بهبود هستید، توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های سنگین و همچنین هرگونه فعالیتی را که می‌تواند باعث ورود ضربه و آسیب شود، متوقف کنید، چون این موارد می ‌توانند عوارضی را بعد از عمل به همراه داشته باشند.

 

2.مصرف غذاهای نرم و مغذی

در دو روز اول پس از جراحی و دوره نقاهت ایمپلنت دندان توصیه می شود از مصرف غذاهای تند یا داغ خودداری کنید، چون باعث خونریزی و تحریک زخم می شوند. بنابراین فقط غذاهای نرم و خنک بخورید. در روزهای اول بعد از کاشت ایمپلنت دندان بهتر است کاملا از خوردن غذاهای سفت و جویدنی خودداری کنید چون حرکت زیاد فک می تواند باعث تحریک محل جراحی شود. هرچقدر زخم بهبود یابد می توانید کم کم به سمت غذاهای جویدنی پیش بروید، البته حتماً دستورالعمل های متخصص خود را در این زمینه رعایت کنید.
یکی از مواردی که می تواند علاوه بر خوردن غذهای نرم خیلی مهم باشد مصرف غذاهای مغذی است. رسیدن مواد مغذی مناسب به بدن پس از جراحی ایمپلنت دندان در سریعتر شدن بهبودی موثر است. سبزیجات پخته یکی از مواد غذایی سرشار از ویتامین های لازم برای بدن است. البته خوردن اسموتی میوه ها و شیک های پروتئینی هم می تواند مفید باشد. در دوره ی نقاهت از نی استفاده نکنید، زیرا مکش می تواند به زخم و محل جراحی آسیب برساند.

 

3.آب زیاد بنوشید

مصرف زیاد آب باعث دفع سموم از بدن می شود و روند بهبودی را سریعتر می کند. همچنین به افزایش انرژی بدن و شادابی کمک می کند. در کنار نوشیدن آب زیاد، باید از نوشیدن کافئین و الکل خودداری کنید، زیرا آب بدن را کم می کنند. الکل در روند بهبودی اختلال ایجاد می کند و باید حداقل تا دو هفته پس از جراحی از مصرف آن خودداری کرد.

 

4.استفاده از کمپرس یخ

معمولا افراد بعد از جراحی ایمپلنت دندان کمتر دچار تورم می شوند اما اگر تورم را تجربه کردند می توانند از کیسه یخ برای کاهش تورم و تسکین درد استفاده کنند. کیسه یخ را در حوله ای بپیچید و آن را روی صورت خود نگه دارید. هر 20 دقیقه یکبار اینکار را تکرار کنید. برای کمپرس یخ حتما کیسه ی یخ را در حوله بپیچید چون ممکن است سرما به پوست صورت شما آسیب برساند.

 

5.شستشو با آب نمک

شستشو با آب نمک پس از هر نوع جراحی دهان توصیه می شود. آب نمک نه تنها میزان باکتری های داخل دهان را بدون ایجاد تحریک در زخم کاهش می دهد، بلکه مسکن درد نیز می باشد. برای شستشو، باید 1 قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و در دهان خود قرقره کنید. با توجه به دستور دندانپزشک، شستشو با آب نمک را می توان چهار بار در روز انجام داد.

 

6. سیگار را ترک کنید

همانطور که می دانید سیگار کشیدن و مصرف دخانیات به طور کلی برای سلامت دهان و بدن ضرر دارد. سیگار کشیدن بعد از کاشت ایمپلنت دندان می تواند تاثیر زیادی در موفقیت و روند بهبودی جراحی شما داشته باشد. نیکوتین جریان اکسیژن را در استخوان ها و بافت دهان و بدن کاهش می دهد و محدودیت اکسیژن می تواند بر سیستم دفاعی بدن موثر باشد. همچنین آزمایشات نشان داده است که نیکوتین و تنباکو تأثیر خوبی بر تراکم استخوان نخواهند داشت، یعنی افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری بیشتر با شکست ایمپلنت رو برو می شوند. به همین دلیل در دوره ی نقاهت به طور کامل سیگار کشیدن را ترک کنید.

 

کارهایی که بعد از ایمپلنت دندان باید انجام داد-ایمپلنت در رشت-دکتر آرش غفوری

7. رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان

این درست است که ایمپلنت های دندانی دندان های طبیعی نیستند، اما دقیقا شبیه دندان های طبیعی نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان دارند. ممکن است روال بهداشت و تمیز کردن دهان و دندان در طول مدت بهبودی بعد از جراحی کمی متفاوت باشد، اما رعایت دستورالعمل های متخصص ایمپلنت بسیار مهم است چون احتمال ایجاد عفونت را در محل کاشت ایمپلنت کم می کند.

 

جمع بندی

اگر شما فردی هستید که نیاز به کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن دندان های تخریب شده و ازبین رفته ی خود دارید میتوانید در تنها مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه رشت تحت مدیریت دکتر آرش غفوری بعد از مشاوره و راهنمایی های لازم جهت مراقبت های بعد از جراحی و دوره نقاهت بعد از کاشت ایمپلنت با خیال راحت تحت درمان حرفه ای ایمپلنت دندان این مرکز قرار بگیرید.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد.

 

 

بیشتر بخوانید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر