ایمپلنت دندانایمپلنت دندان سالمندان

 

همانطور که می دانید یکی از روش های جایگزین دندان های از دست رفته کاشت دائمی دندان از طریق ایمپلنت دندان می باشد. معمولا همه افراد در همه سنین می توانند کاشت دائمی دندان داشته باشند. از دست دادن دندان ها علت های زیادی دارد یکی از علت های رایج آن از دست دادن تمامی دندان ها در میانسالی می باشد. تیم تخصصی ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری یکی از متخصصین مجرب کاشت ایمپلنت دندان در رشت در این مقاله به پاسخ سوالات شما کاربران محترم در زمینه کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان می پردازد.

ممکن است سوالاتی مانند آیا ایمپلنت دندان برای سالمندان انتخاب مناسبی است؟ آیا افراد مسن کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستند؟ چه شرایطی برای کاشت ایمپلنت دندان سالمندان لازم است؟ و … برای شما پیش بیاید اگر شما هم به دنبال پاسخ این قبیل سوالات هستید تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

مشکلات ناشی از استفاده پروتزهای معمولی (دندان های مصنوعی) برای افراد مسن

معمولا از دست دادن دندان برای افراد بالای 50 سال یک اتفاق طبیعی است به همین دلیل ممکن است خیلی از این افراد به دلیل قیمت ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های خود از پروتزهای جزئی یا پروتزهای کامل استفاده کنند. تا کنون مشاهده شده است که بسیاری از افراد میانسال با دندان مصنوعی خود مشکل دارند. بافت لثه با افزایش سن خیلی زودتر دچار فرسایش و پسروی می شوند و این خود عامل شل شدن دندان مصنوعی در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن می شود. افرادی که دندان مصنوعی دارند در حالت عادی از امنیت خوبی برخوردار نیستند چون ترس بیرون آمدن و لق زدن دندان مصنوعی در همه حال همرایشان است. همچنین نیاز به تمیز کردن و نگهداری و جایگزینی های دوره ای به دلیل از دست دادن مداوم استخوان دارند. اما امروزه این مشکل بزرگ در سالمندان نیز با روش های جدید کاشت دندان برطرف شده است.

 

آیا افراد سالخورده کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستند؟

برای کاشت ایمپلنت دندان محدودیت سنی وجود ندارد. همه افرادی که از سلامت نسبی برخوردارند می توانند کاشت دائمی دندان انجام دهند که منجر به بهبود کیفیت زندگی آنها می‌شود. ایمپلنت دندان دقیقا شبیه دندان های طبیعی عملکرد و زیبایی ظاهر را برای افراد به ارمغان می آورند. اشخاص مسن هم در اجتماع زندگی می کنند و قطعا نیاز دارند که با دوستان قدیمی خود معاشرت کنند و حتی روابط جدید داشته باشند. کاشت دائمی دندان روشی مؤثر در ارائه لبخند زیبا و جذاب به افراد مسن است.

کاشت ایمپلنت می تواند افراد سالمند را از مشکلات مربوط به پروتزهای متحرک نجات دهد. متخصص ایمپلنت دندان دو یا چند پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهد و سپس پروتز را روی آن نصب میکند به اینصورت  مشکلات مربوط به لق بودن و سایر مشکلات بر طرف می شود.

البته ممکن است این روش برای همه افراد سالمند مناسب نباشد. به این دلیل که ایمپلنت دندان مراقبت های خاص خودش را دارد و سالمند باید بتواند از ایمپلنت یا دندان مصنوعی خود مراقبت کند و بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت کند.

کاشت ایمپلنت سالمندان برای افرادی که توانایی مدیریت بهداشت دهان و دندان دارند، موفقیت آمیز است و همچنین افراد سالخورده ای که مدت طولانی از جای خالی دندانهایش می گذرد و ممکن است در این مدت دچار تحلیل استخوان فک یا تحلیل لثه شده باشند کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند. البته با انجام جراحی های پیوند استخوان و پیوند لثه که چندین ماه به روند کلی درمان اضافه می کند کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود. اما بعضی از بیماران مسن ترجیح می دهند از دندان مصنوعی سنتی کنند.

 

مشکلات بی دندانی در سالمندان

 

روش های مختلف ایمپلنت دندان مناسب برای سالمندان

  ایمپلنت دندان دیجیتال یکی از روش های موثر برای کاشت دائمی دندان سالمندان است. در این روش با کمک اسکن های سه بعدی  کمترین حجم خونریزی را برای بیمار همراه خواهد داشت و در زمان کوتاه تر و بخیه و درد کمتر انجام می شود.

یکی دیگر از روش های مناسب کاشت ایمپلنت دندان برای افراد مسن آن است که در زیر پروتز فعلی متحرک ایمپلنت قرار داده شود تا باعث ثبات کافی برای پروتزها باشد. در هر یک از روش های ایمپلنت، استخوان فک با ایمپلنت جوش می خورد و این مسئله دقیقا مانند آن است که دندان جدید یک ریشه مصنوعی اما با همان کیفیت را داشته باشد. استفاده از این روش ها و همچنین روشهای تک مرحله ای و مینی ایمپلنت ها برای افراد سالخورده کمترین عوارض جانبی را به همراه خواهند داشت.

خطرات جراحی ایمپلنت دندان در سالمندان

ضعیف شدن شرایط بدنی در سنین سالمندی، می‌تواند خطراتی را برای جراحی ایمپلنت ایجاد کند.

افراد سالخورده ای که مبتلا به بیماری قلبی و عروقی،  دیابتی،  پوکی استخوان،  سرطانی،  روماتیسمی و سوء تغذیه هستند افرادی هستند که نیاز به مراقبت ویژه در جراحی ایمپلنت دندان دارند. این بیماری‌ها و تاثیرات دارویی که برای درمان آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند بر جراحی ایمپلنت، ترمیم زخم و درمان طولانی مدت ایمپلنت تأثیرگذار باشند.

بنابراین بررسی وضعیت بیماری‌های فرد و مناسب بودن آن برای درمان ایمپلنت، بسیار حائز اهمیت می باشد.

جمع بندی

رعایت بهداشت دهان و دندان سالمندان  به ‌خصوص افرادی که کاشت ایمپلنت دندان انجام داده اند، بسیار مهم بوده و جزو اولویت‌های زندگی به ‌شمار می‌آید. بنابراین انتخاب یک متخصص ایمپلنت دندان با تجربه و ماهر برای انجام کاشت دائمی دندان ها به جای استفاده از دندان مصنوعی های متحرک سالمندان یکی از موضوعات بسیار مهم می باشد.

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت بعد از معاینه و بررسی های همه جانبه بیماران سالمند خود بهترین و مناسب ترین روش ارائه ایمپلنت دندان که کمترین عوارض جانبی و بیشترین درصد موفقیت را به همراه دارد به بیماران خود توصیه و ارائه می کند.

شما می توانید برای انجام کاشت دائمی دندان خود یا یکی از افراد مسن خانواده خود به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراح لثه دکتر آرش غفوری مجهز به به روزترین تکنیک های کاشت ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

شما عزیزان همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی کاشت ایمپلنت دندان وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر