جراحی لثهدرمان بیماری لثه

در درمان بیماری لثه هدف کنترل عفونت است. دندانپزشک در ابتدا باید ببیند بیماری کدام قسمت را تحت تاثیر قرار داده است سپس درمان آن ناحیه را  شروع کند.

جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری، متخصص جراحی لثه در رشت

پاکسازی عمقی: اولین لاین برای درمان بیماری لثه این است که لثه را به صورت عمیق و با دقت تمیز کنند.

برخلاف نظافت روزانه که روی خط لثه انجام میشود تمیزکردن عمقی در زیر خط لثه صورت میگیرد. طبق نظر دکتر آرش غفوری: دندانپزشک از ابزارهای خاص برای پاکسازی عمیق استفاده می کند.

دندانپزشک میتواند رسوب بالا و پایین خط لثه را بتراشد یعنی جرم گیری کند و یا روی قسمت ریشه کار کند سطح ناهموار ریشه ی دندان را که باعث جدا شدن لثه از دندان شده است صاف کند تا دوباره لثه ها به دندان متصل شوند.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

ممکن است دندانپزشک برای عمل پاکسازی هردو روش را بیشتر از یکبار به کار برد.

دارو

برای درمان بیماری لثه هیچ قرص و پماد خاصی وجود ندارد.اما ممکن است دندانپزشک به عنوان بخشی از درمان، دارو تجویز کند که شامل موارد زیر است:

پودرهای آنتی بیوتیکی: متخصص و جراح لثه ممکن است پودر های آنتی بیوتیکی را درون فضاهای بین لثه و دندان بعد از یک جرم گیری عمیق بریزند. این  دارو به آرامی در این فضا پخش میشود و با از بین رفتن باکتری ها و کاهش عفونت و التهاب باعث کاهش فضای بین لثه و دندان میشوند.

ژل آنتی بیوتیک: بعد از اینکه لثه ها را بصورت عمقی تمیز کردیم ژل آنتی بیوتیک را روی فضاهای لثه پخش میکنیم تا عفونت را کنترل کند.

مهار کننده های آنزیم: بعد از اینکه لثه ها بصورت عمیق پاک سازی شدن با مصرف قرص مهار کننده ی آنزیم از تجزیه ی بافت لثه بوسیله ی آنزیم های موجود در دهان جلوگیری میکنیم.

آنتی بیوتیک خوراکی: برای عفونت های جدی تر، می توانید  کپسول ها یا قرص های آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کنید.

پوسیدگی زیر خط لثه چیست؟

جراحی لثه

اگر  پاکسازی عمقی همه ی مشکل و عفونت را از بین نبرد ممکن است برای رفع کلی آن لازم به اقدام عمیق تری باشد.ممکن است دندانپزشک به دو عمل زیر توصیه کند:

جراحی پیوند لثه: جراح از قسمت دیگری از دهان (مانند کام) بافت میگیرد و برای جلوگیری از تحلیل رفتن یا پوسیدگی استخوان و کمک به دندان های حساس، ریشه دندان را که در معرض است با آن بافت پیوند میزند.

جراحی فلپ: لثه ها را از جای خود به سمت بالا میاورند تا جراح بتواند به رسوب های عمیق زیر خط لثه برسد. سپس لثه را در جای خود بخیه میزند جوری که لثه اطراف دندان محکم باشد تا بتواند از تشکیل رسوب بیشتر جلوگیری کند.

جراحی لثه بدون درد | هزینه جراحی لثه

ممکن است دندانپزشک استفاده از دهان شویه آنتی باکتریال را به شما توصیه کند.  شما در برنامه ی روزانه ی مسواک زدنتان از این دهان شویه برای شستشوی دهان استفاده می کنید.دهان شویه آنتی باکتریال هم با نسخه هم بدون نسخه قابل تهیه است.

مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)