جراحی لثهپسروی لثه

پسروی و تحلیل رفتن لثه یک مشکل بهداشت دهان و دندان رایج و شایع است که بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند. یکی از دلایل رایج بودن آن این است که می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله ژنتیک ، بیماری لثه و مسواک زدن ضعیف و نادرست باشد. زمانی که خط لثه در حال عقب نشینی و جمع شدن است در اوایل بسیار نامحسوس است طوری که اکثر افراد حتی متوجه تغییر آن نمی شوند تا زمانی که بافت لثه بیش از حد به عقب کشیده شود و کاملا متفاوت از حالت اولیه ی خود شود. معمولا در این زمان بین لثه ها و دندان ها شکافی ایجاد می شود. اگر نگران تحلیل و جمع شدن لثه های خود هستید می توانید با پریودنتیست (متخصص و جراح لثه) ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت دکتر آرش غفوری در مورد علائم تشخیص و درمان آن صحبت کنید.

علائم تحلیل و پسروری بافت لثه

اگر از علائم هشدار دهنده ی تحلیل لثه های خود آگاهی و اطلاعات داشته باشید می توانید در اوایل شروع تحلیل بافت لثه ها اقدام به درمان و پیشگیری کنید. در صورت مشاهده ی هر یک از علائم زیر ، باید در اسرع وقت به یک متخصص و جراح لثه (پریودنتیست) مراجعه کنید و درمان مناسب خود را شروع کنید.

• حساسیت دندان به دمای بیش از حد سرد و گرم
  • هالیتوز (بوی بد دهان)
  • تغییر در نوع گاز زدن
  • بین لثه و دندان عفونت و چرک ایجاد می شود
  • لثه ها بنفش یا قرمز می شوند
  • بین دندان ها فاصله ایجاد می شود
  • احساس می کنید دندان هایتان در حال شل شدن است
  • طعم و بوی بد به طور مداوم در دهان وجود دارد
  • هنگام لمس لثه ها خیلی نازک و نرم می شوند
  • لثه ها متورم و ملتهب به نظر می رسند

معاینه ی پسروی و تحلیل بافت لثه

هر یک از علائم هشدار دهنده ی بالا می تواند دلیل کافی برای تعیین وقت مراجعه به مرکز تخصصی و پریودنتیست (متخصص و جراح لثه) باشد. شما می توانید خط لثه ی خود را به تنهایی در خانه بررسی کنید که آیا در حال جمع شدن و پسروی است یا خیر اما ممکن است تا مدت ها حتی به طور اتفاقی متوجه تغییر و جمع شدن بافت لثه های خود نشوید چون بافت لثه ها می توانند در طی چند سال و مدت زمان طولانی به مقدار کم و نامحسوس دچار پسروی و تحلیل شوند طوری که شما اصلا متوجه تغییر آن نشوید. بهتر است هر چند وقت یکبار لثه ها و دندان های خود را در خانه به صورت دقیق معاینه کنید تا ببینید آیا لثه های شما در حال تحلیل و جمع شدن هستند یا خیر. برای معاینه می توانید انگشت خود را روی خط لثه خود بکشید اگر بافت لثه عقب نشینی کرده باشد ، باید یک شکاف و فضای کوچک در بین لثه و دندان  احساس کنید.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات بالا و مواردی که گفته شد این موضوع خیلی حائز اهمیت است که بعد از معاینه ی بافت لثه ی خود در خانه و مشاهده ی علائم جمع شدن و تحلیل رفتن بافت لثه هایتان برای معاینه ی دقیق و پیشگیری از پیشرفت آن و در نهایت جلوگیری از، از دست دادن دندان ها به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه کنید. نگران مشکلات و بیماری لثه ی خود نباشید ما در این مرکز تخصصی انواع درمان های مناسب مشکلات و بیماری های لثه از جمله تحلیل و جمع شدن لثه را با پیشرفته ترین تکنیک های درمانی و تجهیزات به روز دنیا برای بیماران خود ارائه می دهیم.