جراحی لثهبازسازی بافت لثه

در این مقاله ما چگونگی بازسازی بافت فرسایشی یا بازسازی بافت تحلیل رفته، در اثر بیماری لثه و افرادی که نیاز دارند که تحت درمان قرار بگیرند را مورد بررسی قرار می دهیم.

هدف از بازسازی بافت تحلیل رفته

وقتی که باکتری ها در بافت های سخت و نرم درون دهان جمع می شوند منجر به بیماری لثه می شوند. باکتری ها بین بافت لثه و مینای دندان قرار می گیرند و باعث فرسایش بافت لثه و دور شدن از دندان شما می شوند. فرسایش و پسروی بافت ها فضاهای بزرگی را بین بافت لثه و دندان بوجود می آورند که امکان عفونت باکتریایی را افزایش می دهند. اگر بیماری لثه درمان نشود، به بیماری پریودنتال و از بین رفتن بافت استخوان (که از دندان ها پشتیبانی و نگهداری می کنند) تبدیل می شود.

هدف از بازسازی بافت فرسایش یافته، از بین بردن عفونت باکتریایی و تحریک رشد مجدد بافت سالم استخوان و لثه است.

آیا جراحی پیوند لثه می تواند با شکست همراه باشد؟

روند بازسازی بافت لثه توسط متخصص جراح لثه چگونه است؟

در اولین قدم متخصص جراح لثه، فضاهای پر شده از باکتری هایی که باعث تخریب استخوان ها شده اند را پاکسازی می کند. در مرحله ی بعد قسمت بافت استخوانی را که از بین رفته اند را با بافت لثه ایی که سریع تر از بافت استخوان رشد می کنند پر می کنند. اما، بافت لثه نمی تواند دندان ها را مثل بافت استخوان پشتیبانی کند و به همین دلیل احیا و بازسازی بافت استخوان ضروری است اما رشد بافت استخوان خیلی کند تر از بافت لثه است.

یک لایه ی غشایی خاصی بین بافت های سخت و نرم قرار می دهند، که باعث هدایت بافت لثه در پر کردن فضاهای ایجاد شده و رشد طبیعی استخوان می شود. این می تواند یک پایه ی ثابت برای دندان به همراه پشتیبانی کافی از هر دو بافت استخوان و لثه باشد. تا این قسمت بازسازی بافت فرسایش یافته و چگونگی عملکرد آن را برایتان توضیح دادیم حالا می خواهیم بدانیم چه کسی تحت چه شرایطی نیاز به این بازسازی دارد.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

آیا شما بیماری هستید که نیاز به این درمان دارید؟

حدود 50٪ از جمعیت بزرگسال به نوعی بیماری لثه دارند و در بسیاری از مواقع، مردم حتی از ابتلا به بیماری لثه اطلاع ندارند حتی از صدمه وآسیبی که به دندان و لثه آنها وارد می شود ناآگاه هستند.

علائم هشدار دهنده ای که  نشان دهنده ی وجود باکتری های مضر در دهان شما هستند شامل موارد زیر است:

  • خونریزی لثه
  • لثه های قرمز، نازک یا متورم
  • تجمع پلاک یا رسوب روی دندان
  • درد یا ناراحتی هنگام جویدن
  • بوی بد دهان

در صورت داشتن هرکدام از این علائم بهتر است در اسرع وقت به مرکز تخصصی جراحی لثه و ایمپلنت نزد یک متخصص جراح لثه مراجعه کنید. زیرا بیماری لثه خود به خود و بدون درمان متوقف نمی شود. و بهتر است قبل از اینکه استخوان زیرین بیش از حد تخریب شود و قدرت پشتیبانی از دندان ها را از دست بدهد توسط یک متخصص جراح لثه با تجربه درمان شود.

روش های درمانی جایگزین روش سنتی جراحی پیوند لثه

بیماری لثه و بیماری پریودنتال قابل درمان هستند و با درمان ها و تکنیک های پیشرفته ی دندانپزشکی مانند بازسازی بافت فرسایشی، می توان اثرات مخرب پریودنتال را خنثی کرد و سلامت دهان و دندان را به حالت نرمال خود برگرداند.

تیم تخصصی ما در مرکز تخصصی جراحی لثه و ایمپلنت رشت با مدیریت دکتر آرش غفوری که دارای مهارت و تجربه ی زیاد در زمینه ی درمان بیماری های لثه و پریودنتال می باشد آماده ی ارائه ی خدمات درمانی و مشاوره برای بیماران مبتلا به بیماری لثه هستند.

 

 

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر