ایمپلنت دندانزیگوماتیک ایمپلنت

ما در این مطلب به روش جالبی از کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم که در این روش نیازی به پیوند استخوان فک نداریم. این روش ایمپلنت دندان زیگوماتیک نام دارد. اگر تمایل به آشنایی بیشتر با این تکنیک از ایمپلنت دندان دارید می توانید تا ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بیماران زیادی برای کاشت ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری مراجعه کرده اند که دچار فقدان تراکم کافی استخوان فک برای کاشت ایمپلنت بودند. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا این افراد راهی برای کاشت ایمپلنت دندان دارند؟ یا اینکه حتما باید جراحی پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت انجام شود؟

ایمپلنت زیگوماتیک چیست؟

این نوع از ایمپلنت ها از اواخر دهه 1980 مورد استفاده متخصصین ایمپلنت دندان قرار گرفتند و سابقه زیادی در ارائه نتایج موفقیت آمیز دارند. زیگوماتیک که به آن «زیگوما» هم گفته می شود، جایگزینی برای روش‌های پیوند استخوان در فک بالا می باشد. این ایمپلنت‌ها از داخل استخوان ضعیف فک بالا عبور می‌کنند تا از طریق سینوس‌ها به قسمت زیرین استخوان‌ های گونه متصل شوند. ایمپلنت های زیگوما در پشت دهان قرار می گیرند و می توانند با یک یا چند ایمپلنت سنتی (ریشه مصنوعی) در قسمت جلوی فک ترکیب شوند.

چه زمانی بیمار نیاز به ارائه روش ایمپلنت زیگوماتیک دارد؟

زمانی که با کمبود تراکم استخوان فک بالا مواجه می شویم ایمپلنت های زیگوماتیک یک روش جالب و کاربردی در این شرایط می باشند. متخصص ایمپلنت دندان برای بیمارانی که نیاز به کاشت ایمپلنت دندان در فک بالا دارند، اما از تراکم کافی استخوان برخوردار نیستند ممکن است ایمپلنت زیگوماتیک را ارائه دهند. این روش کاشت ایمپلنت دندان بیمار را از پیوند استخوان بی نیاز می کند. ایمپلنت‌های سنتی (ریشه مصنوعی) درون استخوان فک قرار می گیرند در حالی که ایمپلنت های زیگوماتیک درون استخوان گونه (استخوان زیگوماتیک) کاشته می شوند تا بتوانند از دندان‌های فک بالا ، بریج‌ها و پروتزها پشتیبانی کنند. با توجه به نیاز بیمار، 2 ایمپلنت (هر طرف یکی) یا 4 (هر طرف دو تا) ایمپلنت برای پشتیبانی از بریج های کامل یا جزئی دندان قرار می گیرند.

همانطور که می دانیم روش‌ پیوند استخوان فک یک روش موفقیت ‌آمیز می باشد، اما مشکلات خاص خود را به همراه دارد که یکی از آنها طولانی شدن پروسه کاشت دندان و انجام اقدامات اضافی است. همچنین در زمان بهبودی پیوند استخوان که حداقل 3 یا 4 ماه طول می کشد بیمار نیاز به دندان مصنوعی موقت دارد. در بعضی موارد هم پیش میاید که پیوند استخوان رد می شود. علاوه بر این موارد در زمان بهبودی پیوند استخوان بیمار درد و تورم زیادی را تجربه خواهد کرد. روش ایمپلنت دندان زیگوماتیک با حذف پیوند استخوان پروسه کاشت دندان را برای بیمار راحت تر می کند.

ایمپلنت دندان زیگوما با ایمپلنت دندان سنتی چه فرقی دارند؟

استخوان فک در قسمت پشت فک بالا خیلی بیشتر از قسمت های دیگر مستعد تحلیل (آتروفی) است. ایمپلنت زیگوما نیاز به جراحی پیوند استخوان را دور می زند به همین دلیل در مقایسه با روش های نیازمند پیوند استخوان مثل کاشت ایمپلنت دندان سنتی ،کمتر تهاجمی تر است و روند بهبودی سریع تر اتفاق میوفتد. همچنین در ایمپلنت زیگوماتیک بیمار نیاز به دندان مصنوعی موقت برای دوره بهبود پیوند استخوان ندارد.

ایمپلنت زیگوماتیک طول خیلی بلندتری نسبت به ایمپلنت های سنتی که جای ریشه دندان را میگیرند دارند و به جای کاشته شدن در قوس دندان، وارد استخوان گونه (استخوان زیگوماتیک) می شوند. ایمپلنت‌های زیگوماتیک به دلیل محکم بودن استخوان موجود در گونه‌ها، خیلی سریع ثابت و محکم می شوند به همین دلیل پشتیبان خوبی برای کاشت فوری دندان‌ و بریج های دندان هستند.

برخی از مزایای کاشت ایمپلنت زیگوماتیک را بررسی می کنیم:

ایمپلنت‌های زیگوماتیک از طریق بهبود ظاهر لبخند و زیبایی ظاهری باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد میشوند. همچنین عملکرد بهتر دهان (گفتار، غذا خوردن و بلع) را با بریج های دندان ثابت تضمین می کنند.

  • بهبود ظاهر و گفتار و عزت نفس
  • طبیعی بودن دندان ها و لثه ها
  • بالا بردن توانایی در خوردن و جویدن غذاها
  • ثبات و محکم بودن دندان ها
  • برطرف شدن درد و مشکلات ناشی از دندان مصنوعی
  • پشتیبانی طولانی مدت دندان
  • روند سریع بهبودی کاشت دندان
  • عدم نیاز به ترمیم ونگه داری آسان
  • عدم نیاز به جراحی پیوند استخوان
  • عدم نیاز به دندان مصنوعی موقت
  • پشتیبانی از 34 دندان این در حالی است یک ایمپلنت دندانی سنتی از 12 دندان پشتیبانی می کند.
  • چهار ایمپلنت زیگوماتیک می توانند یک ردیف کامل بریج دندانی کامل فک بالا را پشتیبانی کنند.
  • کاشت فوری دندان در یک جلسه
  • ایمپلنت های زیگوماتیک را می توان برای ترمیم درمان های ناموفق ایمپلنت دندانی سنتی استفاده کرد.
  • ایمپلنت زیگوماتیک قابلیت ترکیب با ایمپلنت دندانی سنتی را برای دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز دارد. بعضی از بیماران استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت سنتی در جلوی دهان خود دارند و در قسمت پشت دهان فاقد استخوان هستند. در این بیماران ترکیبی از دو ایمپلنت برنامه ریزی می شود.

میزان در صد موفقیت در درمان ایمپلنت زیگوماتیک چقدر است؟

با وجود پیشرفت فناوری در صنعت ایمپلنت دندان ایمپلنت زیگوماتیک یک روش درمانی موفقیت آمیز است. البته به دست آوردن نتیجه موفقیت آمیز تمام درمان‌های ایمپلنت دندان به سلامت عمومی و توانایی بیمار برای نگهداری و مراقبت درست آنها بستگی دارد. برای حفظ عملکرد ایمپلنت ها، بیماران باید برنامه بهداشتی دهان و دندان خود را به بهترین شکل ممکن رعایت کنند. مثلا برای تمیز کردن قسمت هایی که با مسواک معمولی نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند، ویزیت های منظم خود را با دندانپزشک خود انجام دهند. در صورت رعایت دستورالعمل های دندانپزشک، ایمپلنت زیگوماتیک می تواند تا آخر عمر فرد ماندگاری داشته باشد.

هزینه جراحی ایمپلنت زیگوماتیک چقدر است؟

هزینه جراحی ایمپلنت های زیگوماتیک کمی بیشتر از ایمپلنت های سنتی (ریشه مصنوعی) است، اما چون در این روش درمانی به تعداد ایمپلنت های کمتری برای کاشت دندان نیاز داریم هزینه های کلی مشابه ایمپلنت سنتی است. معمولا متخصصین ایمپلنت قبل از انجام درمان در جلسه مشاوره در مورد هزینه های نهایی کار با بیمار خود صحبت می کنند.

انجام ایمپلنت زیگوماتیک زمانی ایمن و قابل اطمنیان است که توسط جراحان متخصص و با تجربه در این تکنیک انجام شود. این روش درمانی کاشت دندان تحت بیحسی انجام می شود که مجموعه کاملی از دندان های فوری را می توان در همان روز جراحی به ایمپلنت ها متصل کرد.

شما میتوانید در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری تجربه موفقیت آمیز کاشت ایمپلنت دندان با استفاده از تکنیک های خاص و منحصر به فرد دکتر آرش غفوری و با به کارگیری از بهترین ایمپلنت های روز دنیا با قیمت و هزینه کاشت ایمپلنت باورنکردنی تجربه کنید.

بیشتر بخوانید

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر