جراحی لثهایمپلنت دندانجراحی دهان

کلمه ی “جراحی” معمولا برای افراد یادآور ماندن در بیمارستان ، بیهوشی عمومی و شاید یک دوره بهبودی طولانی است. اما افرادی که تجربه ی انجام جراحی دهان دارند می دانند که جراحی دهان کاملا با این تصورات متفاوت است. جراحی دهان و دندان معمولا در مطب یا کلینیک دندانپزشکی همراه با بی حسی موضعی انجام می شود که فرد در زمان کوتاهی، بهبودی خود را به دست می آورد. از روش های معمول و رایج مثل کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت دندان گرفته تا جراحی های پیچیده تر مثل تنظیم مجدد فک و درمان های اورژانسی برای آسیب دیدگی داخل دهان شامل جراحی دهان می شوند.

روش های مختلف جراحی دهان و دندان

هر کدام از روشهای جراحی دهان و دندان ممکن است برای تسکین درد، درمان عفونت یا آسیب، بازیابی عملکرد یا بهبود ظاهر فرد انجام شود.شاید برای خیلی از شماها این سوال به وجود بیاید که جراحی دهان و دندان چگونه است؟

روش ها و شرایط درمان از طریق جراحی دهان شامل موارد زیر است:

کشیدن دندان برای جراحی دهان و دندان

ممکن است دندان عقل به صورت نهفته رشد کند که در این صورت متخصص جراحی دهان و دندان عقل نهفته به صورت معمول یا جراحی دندان عقل نهفته با لیزر را انجام میدهد، یا یک دندان خرابی که نمی توان آن را نجات داد یا دندان های روی هم رفته ای که باید حتما کشیده شوند تا فضای بیشتری برای تراز شدن مناسب دندان ها در فرایند ارتودنسی ممکن شود. دلایل مختلفی هستند که ممکن است نیاز به کشیدن دندان وجود داشته باشد.

ایمپلنت های دندانی

امروزه روش ترجیحی برای جایگزینی دندان های از دست رفته، ایمپلنت تیتانیومی است که در طی یک جراحی کوچک در زیر خط لثه و داخل استخوان فک قرار می گیرد. سپس ایمپلنت به یک تاج دندان که کاملا شبیه تاج طبیعی دندان است وصل می شود که در قسمت بالای خط لثه قابل مشاهده است طوری که قابل تشخیص از یک دندان طبیعی نمی باشد. دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت و جراحی لثه و جراحی دهان و دندان برای افرادی که از مشکل بی دندانی رنج میبرند از روش کاشت ایمپلنت برای درمان استفاده میکند.

بیوپسی یا نمونه برداری تشخیص سرطان دهان

زمانی که یک ضایعه مشکوک در دهان دیده می شود، معمولا برای تشخیص سرطان از بیوپسی استفاده می شود. بیماری سرطان در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است. بیوپسی یا نمونه برداری شامل برداشتن یک بافت بسیار کوچک برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی است.

جراحی اصلاحی فک

در بعضی موارد فک ها به صورت درست روی هم قرار نمی گیرند که می تواند بر عملکرد و ظاهر صورت تأثیر بگذارد.

درمان خروپف در خواب با جراحی دهان و دندان

ممکن است یک بافت اضافی در پشت گلوی فرد دلیل خروپف فرد در خواب باشد و  نیاز به برداشته شدن داشته باشد.

TMD اختلالات مفصل فک

زمانی که داروهای درمانی در تسکین درد مزمن فک در مدت زمان طولانی موفق نشوند، ممکن است راه درمان  آن جراحی باشد.

جراحی ترمیمی

وجود نقص و آسیب دندان ها نه تنها بر توانایی فرد در عملکرد عادی زندگی مانند غذا خوردن تاثیر دارد بلکه بر ظاهر صورت او هم تأثیر می گذارد.

شکاف لب/کام

این یک نقص مادرزادی است که ممکن است نوزاد با این نقص متولد شود. با درمان و جراحی مناسب، کودک می تواند شانس بسیار خوبی برای داشتن یک زندگی سالم و طبیعی داشته باشد.

نتیجه گیری

معمولا قبل از انجام جراحی دهان با استفاده از اشعه ایکس تصاویری برای تشخیص و برنامه ریزی درمان گرفته می شود. در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه دکتر آرش غفوری مراحل انجام ایمپلنت دندان و جراحی لثه و روش های استفاده از بی حسی برای بیمار توضیح داده می شود و شما می توانید هر گونه سوالی که دارید از دندانپزشک بپرسید. تجربه ی بهبودی شما بستگی به نوع جراحی انجام شده و همچنین وضعیت سلامتی کلی شما دارد. تیم تخصصی ما قبل از اقدام به هرگونه جراحی اطلاعاتی درباره داروهای مصرفی و بیماری های زمینه ای دیگر از شما دریافت  می کنند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت و احساس امنیت یک تجربه ی خوب از جراحی دندان داشته باشید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر