ایمپلنت دندانایمپلنت CT

آیا برای کاشت دندان جلو و ایمپلنت دندان CT اسکن لازم است؟ آیا باید به نوع و مارک ایمپلنت دندانی که استفاده می شود توجه کنیم؟ نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد که در اینجا درست ترین نظر را مورد بررسی قرار می دهیم. CT اسکن و مارک ایمپلنت و کیفیت ابزارهای استفاده شده در کاشت دندان تاثیر زیادی در نتیجه ی جراحی دارند. و همچنین تخصص و تجربه ی دندانپزشکی که نزد آن ایمپلنت دندان انجام می دهید خیلی مهم است. با ما همراه باشید، در ادامه به توضیحات بیشتر در این مورد خواهیم پرداخت.

ایمپلنت در رشت | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت | متخصص جراحی لثه

کاشت دندان (ایمپلنت دندان) و استفاده از سی تی (CT) اسکن

خیلی از دندانپزشکان هستند که معتقد به استفاده از CT اسکن در ایمپلنت دندان نیستند، در حالیکه ریشه بعضی از دندانها ممکن است در کف بافت سینوس نفوذ کرده باشند که این فقط در عکسهای CT  قابل مشاهده است. علاوه بر این، دندانپزشک با استفاده از سی تی اسکن می تواند حجم، عمق و ضخامت استخوان دندان شما را مشاهده کند و همچنین دندانپزشک به کمک سی تی اسکن می تواند برای درمان کاشت دندان تشخیص بهتری داشته باشد که آیا ایمپلنت دندان را بدون پیوند استخوان انجام دهد یا با تقویت و رشد سینوس ها. بهتر است در درمان کاشت دندان خود برای داشتن نتیجه ی بهتر و مطمئن تر از CT اسکن استفاده کنید.

عکس اشعه ایکس OPG چیست؟

آیا در درمان کاشت دندان خود باید از مارک ایپملنت مورد استفاده اطلاع داشته باشید؟

بله و بهتر است از دندانپزشک خود بپرسید که از چه نوع ایمپلنت هایی و با چه مارک هایی استفاده می کنند. Straumann و Nobel Biocare برترین تولید کنندگان ایمپلنت دندان هستند.  BEGO، BioHorizons، Zimmer و Astrotech نیز مارک های معتبری در ایمپلنت دندان هستند.

برای دوری از خراب شدن و نتیجه ی نامطلوب در کاشت دندان، باید از ایمپلنت های ساخته شده با استانداردهای دقیق استفاده کرد همچنین  استفاده از ابزارهای مطمئن و کنترل کیفیت تولید ایمپلنت باعث کاهش خطر در کاشت دندان می شود. از مراجعه به دندانپزشک هایی که از ابزارهای  ارزان و بی کیفیت در درمان استفاده می کنند خودداری کنید.

ایمپلنت دندان جلو | نکاتی در مورد ایمپلنت دندان های جلو

برای کاشت دندان به یک دندانپزشک ایمپلنت معتبر و باتجربه مراجعه کنید

برای داشتن کاشت دندان با کیفیت بالا، بهتر است مطمئن شوید دندانپزشک شما یکی از مدارک معتبر (بورس تحصیلی، دیپلمات یا اعتبار سنجی) از یکی از سازمان ها ی زیر را کسب کرده باشد:

کنگره بین المللی ایمپلنتولوژیست های دهان

انجمن کاشت دهان و دندان آمریکا.

انجمن بین المللی کاشت دندان

آکادمی بین المللی دندانپزشکی ایمپلنت

بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان

در صورتی که، به یک دندانپزشک غیرمعتبر مراجعه کرده باشید ممکن است در اوایل کاشت دندان موفقیت آمیز به نظر برسد، اما چهار یا پنج سال بعد دندان های جایگزین شده شل می شوند و برای برطرف کردن شل شدن دندان ها پزشک باید جراحی پیوند استخوان که یک روند درمانی خیلی مهم است را انجام بدهد همچنین ممکن است درد، آسیب عصبی، عفونت یا سایر مشکلات به سراغ شما بیایند.

برای درمان کاشت دندان خود به کمتر از CT  اسکن قانع نشوید و حتما از دندانپزشک خود بخواهید که برای تشخیص درمان از CT اسکن استفاده کند، و همچنین ایمپلنت دندان خود را نزد دندانپزشک معتبر دارای تجهیزات با کیفیت بالا انجام دهید تا به نتیجه ی مطلوب و طولانی مدت دلخواه خود دست یابید.


برای اینکه بدانید نیاز به ایمپلنت دندان دارید حتما برای مشاوره به یک دنداپزشک با تجربه مراجعه کنید. می توانید برای مشاوره در زمینه ی ایمپلنت دندان با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری تماس بگیرید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر