ایمپلنت دندانایمپلنت دندان یک روزه

ایمپلنت های دندانی یک روزه یک گزینه ی عالی برای بیمارانی است که دارای بافت استخوان فک سالم وکافی برای پشتیبانی از ایمپلنت هستند. در این روش بعد از جراحی ایمپلنت بلافاصله تاج دندان را روی ایمپلنت نصب می کنند. بعضی از ایمپلنت های دندانی، دندان از بین رفته را سریع ترمیم می کنند. در این می خواهیم ایمپلنت دندان یک روزه را به شما معرفی نماییم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جراحی لثه در رشت

در جراحی های ایمپلنت بصورت رایج برای اینکه ایمپلنت به درستی با استخوان فک بیمار جوش بخورد سه تا شش ماه این فرایند طول می کشد. این همان پروسه ی پیوند ایمپلنت با استخوان فک است. ولی در ایمپلنت های دندانی جدید و یک روزه، دیگر نیاز به این مدت طولانی برای قرار دادن تاج دندان نداریم.

بررسی معایب و مزایای ایمپلنت یک روزه

 ایمپلنت دندان یک روزه نه تنها خیلی سریع زیبایی لبخند افراد را بر می گرداند، بلکه باعث می شود روند قرار دادن و جراحی ایمپلنت دندان بسیار کمتر تهاجمی و راحت تر باشد. به جای انجام چندین عمل جراحی، کل عمل در طی یک ویزیت تکمیل می شود که فقط چند ساعت طول می کشد.

در ایمپلنت های یک روزه خیلی کم از بی هوشی کلی استفاده می شود و متخصص ایمپلنت بیشتر از بی حسی های موضعی استفاده می کند. دوره ی بهبودی بیمار بعد از جراحی بسیار کمتر و آسان تر است چون تا کنون بسیاری از بیماران گفته اند که بعد از جراحی ایمپلنت دندان یک روزه درد و ناراحتی کمتری را تجربه  می کنند.

مزایای ایمپلنت های دندانی یک روزه نسبت به ایمپلنت های سنتی

ایمپلنت های دندان یک روزه که در همان روز بلافاصله بعد از جراحی تاج دندان را نصب می کنند مزایای زیادی را برای فرد ارائه می دهند بیمار خیلی زودتر به سلامت و زندگی عادی خود بر میگردد و در یک فرصت کوتاه به لبخند رضایت بخش خود دست پیدا می کند، که این باعث بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس فرد می شود.

چه کسانی برای کاشت ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری مناسب هستند؟

بیمارانی که روش نصب ایمپلنت سنتی برایشان ارائه می شود، برای رسیدن به ظاهر و زیبایی لبخند دلخواهشان معمولا مجبورند تا چند ماه منتظر بمانند.  و این ممکن است باعث از بین رفتن اعتماد به نفس فرد شود چون وضعیت دندان ها اولین موردی هستند که در مکالمه ی افراد مورد توجه قرار می گیرد. افرادی که دارای دندانهای سالم هستند معمولا افراد جذاب و موفق به نظر می رسند در حالی که افرادی که دارای وضعیت بد و ناسالم دندان هستند غیر جذاب و مسن تر به نظر می رسند. بنابراین ایمپلنت یک روزه دندان دارای مزیت خیلی مهم و اساسی برای بیماران می باشد.

خطرات مرتبط با ایمپلنت دندان یک روزه

همانطور که این روش مزایای زیادی برای افراد دارد، می تواند خطراتی هم به همراه داشته باشد. یکی از این خطرات مهم ناموفق بودن ایمپلنت دندان است. در ایمپلنت های سنتی قبل از اینکه تاج دندان نصب شود متخصص ایمپلنت از پیوند ایمپلنت با استخوان فک و محکم شدن آن مطمئن می شود که این باعث می شود از بروز عوارض دیگر جلوگیری شود.

آیا ایمپلنت یک روزه واقعی است؟ | کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

اما در ایمپلنت های یک روزه، قبل از اینکه روند استخوان سازی و پیوند ایمپلنت با استخوان فک کامل شود، تاج دندان را روی ایمپلنت نصب می کنند که می تواند باعث ورود آسیب به ایمپلنت شود. چون گاز زدن محکم و یا مسواک زدن بیش از حد می تواند دندان را شل کند. به همین دلیل متخصص ایمپلنت دندان قبل از اینکه جراحی را شروع کند یک معاینه ی کامل و دقیق از بیمار انجام می دهد تا بتواند تعیین کند که آیا ایمپلنت یک روزه مناسب بیمار است یا خیر. چون بیمار باید بافت استخوانی سالم داشته باشد تا بتواند قبل از تکمیل پیوند ایمپلنت با استخوان از ایمپلنت دندان نگه داری کند.

بیمارانی که ایمپلنت یک روزه انجام می دهند باید از توصیه های متخصص ایمپلنت خود در مورد مصرف غذا و نحوه ی بهداشت دندان پیروی کنند.

اگر نمی دانید که شرایط انجام ایمپلنت های یک روزه را دارید می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با مدیریت دکتر آرش غفوری تحت معاینه ی کامل برای تعیین مناسب بودن این روش قرار بگیرید.

جراحی لثه در رشت

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر