ایمپلنت دندانافتادن ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که در دهان شما ثابت بمانند. با این حال ممکن است با مشکل لق شدن و افتادن ایمپلنت دندان روبرو شویم. در این مقاله در مورد اینکه شما چگونه میتوانید از ایمپلنت خود مراقبت کنید و هنگام از دست دادن ایمپلنت چه کاری انجام دهیم صحبت خواهیم کرد.

چگونه از ایمپلنت های خود مراقبت کنیم

تاج دندان شما به یک قسمت فلزی که در زیر خط لثه قرار گرفته است متصل شده است. در بهترین حالت، قسمت فلزی به استخوان فک شما بسته و سفت میشود. اگر استخوان های سالمی دارید احتمال اینکه جراحی ایمپلنت موفقیت آمیزی داشته باشید را افزایش میدهید و ایمپلنت محکم در دهان شما نگه داشته می شود.

افراد با افزایش سن حجم استخوان هایشان را از دست میدهند. اگر شما مسن هستید، ممکن است استخوان های محکم لازم برای محافظت از ایمپلنت را نداشته باشید. این مساله ممکن است انجام جراحی ایمپلنت را غیرممکن کند یا می تواند میزان موفقیت را به خطر اندازد. به افراد مسن که استخوان ضعیف تری دارند ممکن است مکمل های ویتامین توصیه شود یا درمان های دیگری را توسط متخصص ایمپلنت خود دریافت کنند. درمان صحیح استخوان های شکننده یا بیماری های لثه، میتواند شانس بیمار را برای داشتن یک جراحی ایمپلنت موفقیت آمیز بهبود ببخشد.

جدا از داشتن استخوان های سخت چیزهای دیگری هم وجود دارد که شما میتوانید برای مراقبت از ایپملنت خود انجام دهید. برای شروع، شما باید از خوراکی هایی که ممکن است به ایمپلنت شما آسیب برساند جلوگیری کنید. جویدن غذاهای سخت میتواند فشار زیادی را روی ایمپلنت شما وارد کند. هنگامی که شما غذاهای چسبناک میخورید ذرات ریز غذا به ایمپلنت شما میچسبند و به سختی میشود با مسواک زدن آنها را از بین برد. غذاهایی مانند ذرت بو داده یا آجیل ها میتواند بین دندان ها گیر کند و ایمپلنت دندان های شما را تحریک کند. غذاهای سفت و چسبناک ممکن است باعث جابه جایی یا حرکت ایمپلنت شما شوند که این مطلوب نیست.

شما باید از ایمپلنت های خود همانند دندان طبیعیتان مراقبت کنید. روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. فراموش نکنید یک تا دوبار در سال برنامه منظم معاینه مطب دندانپزشکی داشته باشید. دهان خود را بهداشتی و سالم نگه دارید. زیرا این کار باعث میشود احتمال محکم ماندن ایمپلنت در دهان شما بالاتر برود. به عنوان مثال اگر به بیماری پریودنتال مبتلا شوید، لثه های شما ضعیف میشوند. لثه های ضعیف به طور کلی نمیتوانند از ایمپلنت های دندانی یا حتی دندان های طبیعی محافظت کنند

مطلب مفید: جراحی پریودنتال لثه چیست؟

برای جلوگیری از بیماری پریودنتال شما باید روزانه مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید و برای معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. همچنین تمیز کردن حرفه ای دندان نیز به شما توصیه میشود. اگر بعد از جراحی ایمپلنت دردی احساس کردید که فروکش نمیکند، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

در صورت لق شدن و افتادن ایمپلنت چکار کنیم؟

اکثر جراحی های ایمپلنت موفقیت آمیز است. با این حال در برخی موارد لق شدن و افتادن ایمپلنت مساله ای است که اتفاق می افتد. اگر ایمپلنت شما افتاد خیلی سریع با دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان خود هماهنگ کرده و به دیدار او بروید.

در بیشتر موارد ایمپلنت شما میتواند دوباره تعبیه شود. در بعضی موارد فقط تاج دندان میافتد که این یک مسئله جدی نیست. اگر تنها روکش افتاد، در بیشتر موارد میتوان دوباره آن را پیچ کرد. گاهی اوقات نیز اباتمنت آسیب میبیند. اباتمنت قسمت فلزی است که روکش را به ساختار دیگر زیر لثه چفت می کند.در بیشتر موارد اباتمنت نیز قابل جایگزینی است و نگران نباشید.

مطلب مفید: هیلینگ اباتمنت برای ایمپلنت دندان چیست؟

اگر ایمپلنت زیر خط لثه حرکت کند و افتادن ایمپلنت از آنجا اتفاق افتاده باشد، میتواند به دلیل از دست دادن توده استخوان یا به دلیل بیماری پریودنتال باشد. اگر بیماری پریودنتال زود تشخیص داده شود با بهبود بهداشت دهان و دندان و درمان های آنتی بیوتیک میتوان آن را درمان کرد. اگر بیمار قادر باشد در مراحل اولیه بیماری پریودنتال را شکست دهد، سپس ممکن است احتمال دوباره تعبیه ایمپلنت برای آن شخص وجود داشته باشد.

راهنمای نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

با این حال تنها راه دانستن وضعیت ایمپلنت و آنچه که میتوان در مورد ایمپلنت انجام داد داشتن معاینه دهانی توسط متخصص ایمپلنت و جراح لثه است. اگر ایمپلنت دندان شما افتاد باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. دندانپزشک به کمک تصاویر اشعه ایکس عکس می تواند تحلیل بهتری داشته باشد و دلایل اینکه چرا ایمپلنت درآمده است را مشخص کند. دندانپزشک سپس در مورد گزینه های مربوط به درمان با شما صحبت کرده در مواردی که امکان تعبیه دوباره ایمپلنت وجود نداشته باشد، معمولا گزینه های دیگری را پیش روی شما می گذارد.


شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر