اطلاعات عمومی دنداندرد ایمپلنت دندان

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود نیاز به کاشت ایمپلنت دندان دارید ولی در عین حال از درد ایمپلنت دندان میترسید و فکر میکنید که کاشت ایمپلنت دندان بسیار سخت و دردناک است، برای پاسخ سوال خود تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دکتر آرش غفوری متخصص با تجربه مرکز تخصصی ایمپلنت دندان در رشت در محیطی آرامبخش و به دور از استرس کاشت ایمپلنت های موفقیت آمیزی را همراه با نتایج ماندگار برای مراجعین خود ارائه می دهد.
همانطور که می دانید ایمپلنت های دندانی به دلیل ماندگاری بالا و طبیعی بودن دندان ها در مقایسه با جایگزین های دندانی دیگر مانند بریج های دندانی یا پروتزهای مصنوعی محبوبیت بیشتری در بین بیماران دارند.
اما ایمپلنت های دندانی در عین حال که مزایای زیادی دارند نیاز به جراحی مهم و پیچیده ای نیز دارند و معمولا هم در ذهن عموم جا افتاده است که همه جراحی ها با درد همراه هستند. اما آیا کاشت ایمپلنت دندان هم درد دارد؟ در صورت وجود درد میزان آن چقدر است و تا چه مدت ادامه دارد؟

جراحی کاشت ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

برای درک دردناک بودن یا نبودن کاشت ایمپلنت دندان ابتدا باید بدانیم جراحی کاشت ایمپلنت دندان به چه صور است؟
جراحی ایمپلنت دندان شامل چند مرحله اصلی است، و در بعضی موارد با توجه به سلامت دهان و استخوان فک، ممکن است اقدامات بیشتری نیز برای آمادگی این جراحی لازم باشد.
ایمپلنت دندان از یک پایه تیتانیومی تشکیل شده است که از طریق جراحی درون استخوان فک کاشته می شود. اگر استخوان فک از تراکم کافی برخوردار نباشد جراحی پیوند استخوان فک انجام می شود و بعد از بهبودی آن که چند ماه طول می کشد پایه ایمپلنت را درون استخوان قرار می دهند.

پایه اباتمنت که یک اتصال دهنده بین تاج دندان و پایه تیتانیومی هستند روی فیکسچر نصب می شوند. بعد از جوش خوردن فیکسچر با استخوان فک، تاج دندان سفارشی ساخته شده در قسمت بالای اباتمنت قرار می گیرد. البته تا قبل از آماده شدن تاج و بهبودی کامل از تاج موقت استفاده می شود.

بنابراین برش لثه و سوراخ شدن استخوان طبیعی است که با درد همراه باشد ولی اگر این درد ادامه دارد باشد و بیشتر از چند روز طول بکشد بیمار باید حتما به متخصص ایمپلنت خود مراجعه کند.

آیا درد ایمپلنت دندان من ‘طبیعی’ است؟

ممکن است شما جراحی ایمپلنت دندان انجام داده باشید و در حال حاضر درد داشته باشید. قطعا سوالتان این است که ایا درد ایمپلنت دندان طبیعی است؟
بیماران باید بعد از جراحی انتظار کمی درد را داشته باشند، به خصوص در طول دوره نقاهت و فرآیند بهبودی، زیرا بافت لثه و بافت استخوان با ایمپلنت جوش می خورد و آن را در جای خود محکم ثابت می کند.

البته بهتر است بدانید که بیماران نباید در طول عمل جراحی احساس درد کنند، چون دکتر آرش غفوری و همه متخصصین ایمپلنت دندان در حین عمل از بی حس کننده موضعی یا عمومی مناسب با شرایط جراحی استفاده می کنند.
دکتر آرش غفوری در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از قبیل استفاده از سوزن های لیزر کات که باعث میگردد هیچ گونه دردی هنگام تزریق داروی بیحسی متوجه بیمار نگردد و همینطور استفاده از داروهای بیحسی خاص مانند بوپیواکایین و با تکنیک های منحصر به فرد در کاشت ایمپلنت و در کمترین زمان ممکن باعث گردیده دغدغه اصلی بیماران که همان احساس درد در هنگام درمان های دندانپزشکی است رفع گردد و این مرکز به عنوان بهترین مرکز کاشت ایمپلنت بدون درد شناخته شود.
معمولا بعد از عمل با کاهش بی حسی، طبیعی است که بیمار مقدار کمی درد داشته باشد. اما شدت این درد زیاد نیست و میزان درد خفیف است.

تجربه نشان داده است که درد آن شبیه به یک گرفتگی در آن ناحیه است. نواحی کاشته شده با ایمپلنت تا یک مدت کوتاه بعد از جراحی حساس است. ممکن است در مواردی بیمار در قسمت های دیگر دهان و صورت خود احساس درد خفیفی داشته باشد.

معمولا ناراحتی و تورم پس از جراحی باید در طی  یک ماه کاهش یابد. البته این را در نظر داشته باشید که سرعت روند بهبودی در افراد مختلف متفاوت است. در مدتی که بیمار درد را تجربه می کند، می تواند طبق دستور از داروهای مسکن تجویز شده یا بدون نسخه استفاده کند.
متخصصین ایمپلنت دستورالعمل های خاصی مانند عدم استفاده از نی تا 24 ساعت بعد از جراحی یا رعایت رژیم غذایی مناسب مثل مصرف مایعات به مدت 48 ساعت را توصیه می کنند. افراد سیگاری باید تا 3 روز پس از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنند.

نشانه های درد غیر طبیعی بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دندان

• اگر درد پس از جراحی بیشتر از چند روز طول بکشد یا اگر درد پس از جراحی بدتر شود، بیمار باید حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرد. هرچقدر درد شدیدتر شود می تواند نشان دهنده این باشد که مشکلی وجود دارد و ممکن است کاشت ایمپلنت موفقیت آمیز نباشد.
  • تورمی که بعد از چند روز ادامه دار باشد و از بین نرود
  • بیمار نتواند به راحتی غذا بخورد

این علائم می توانند نشان دهنده مورد جدی مثل  شکست ایمپلنت باشد.

شکست ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

کاشت ایمپلنت ممکن است به دلایل مختلفی شکست بخورد. در بعضی موارد بدن بیمار ایمپلنت را پس می زند. این پس زدن ممکن است در اوایل یا در طول روند بهبودی به دلیل حساسیت به یک فلز مثل پیچ تیتانیوم اتفاق بیفتد.
معمولا شکست ایمپلنت بعد از دوره بهبودی می تواند به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا ضربه در اطراف ایمپلنت باشد. ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی پوسیدگی ندارند، اما ناحیه اطراف ایمپلنت ممکن است دچار عفونت  شود. ایمپلنت ها ممکن است در طی سالیان دراز بعد از ده یا پانزده سال فرسوده شوند و درد موجود ناشی از فرسودگی باشد.

جمع بندی

همانطور که همه ما می دانیم پیشگیری خیلی بهتر از درمان است. بنابراین معاینات منظم و سلامت دهان و دندان، کلید طول عمر ایمپلنت های دندانی است. مراجعه منظم به دندانپزشک برای پاک سازی و معاینه به دندانپزشکان این فرصت را می دهد تا ایمپلنت های کاشته شده را ریکاوری کنند و در صورت وجود مشکل و پس زدگی از درد و ناراحتی غیرضروری جلوگیری کنند.
دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان بعد از اتمام جراحی ایمپلنت دستورالعمل های لازم را به بیمار خود تجویز می کند و به او هشدار می دهد که در صورت درد شدید و ادامه دار خیلی سریع با مرکز تماس بگیرد تا از مشکلات جدی تر جلوگیری شود. اکثر مراجعین ما در مرکز تخصصی ایمپلنت بدون داشتن هیچگونه عوارضی تا سالهای طولانی عمر خود از داشتن ایمپلنت های دندانی طبیعی و سالم خود لذت می برند.

شما همراهان وبسایت مرکز تخصصی ایمپلنت رشت میتوانید برای مشاوره آنلاین ایمپلنت یا دریافت وقت ویزیت و اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان با ما در تماس باشید. همانطور که میدانید عوامل مختلفی در تعیین هزینه کاشت دندان دخیل هستند که برای آگاهی از آنها میتوانید از ما مشاوره بگیرید.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد.

5/5 - (2 امتیاز)