دندان مصنوعیعادت به دندان مصنوعی

عادت به دندان مصنوعی برای بسیاری از بیماران تقریبا راحت و بدون مشکل است. این در حالی است که برخی از بیماران برای عادت کردن به دندان مصنوعی به زمان بیشتری نیاز دارند. این مساله به وضعیت داخلی دهان بیمار، ساخت پروتز و سن بیمار بستگی دارد.

چگونه یک پروتز دندان یا دندان مصنوعی ساخته میشود؟

بیمارانی که فقدان دندان را برای دوره کوتاه تر و فواصل کوتاه تری از کشیدن دندان  تجربه میکنند، خیلی سریع تر به دندان مصنوعی عادت میکنند. این مساله به دلیل وجود ساختار استخوان دندان است و اگر مدت کمی از بین رفتن دندان گذشته باشد، کمتر تحلیل رفته است و جایگاه پایه برای ساخت پروتز دندان مساعد تر است.

بازسازی کامل دندان ها در رشت | دکتر آرش غفوری | متخصص ایمپلنت و جراح لثه در رشت

تغییرات داخلی دهان، به دلیل بازگشت دوباره قابلیت جویدن، که به دلیل وجود جسمی خارجی ایجاد شده، بسیار زیاد است و نیاز است که به آن عادت کنیم.

با کمی حوصله استفاده از پروتز جدید دندانی میتواند به سرعت برای بیمار کاملا طبیعی شود. بیمار با صرف کمی زمان میتواند به این پروتز دندانی جدید عادت کند و چگونگی کنترل آن را به خوبی یاد بگیرد. اگر دندان مصنوعی جدید با دندان قبلی متفاوت باشد، نیاز است که بیمار دوباره به آن عادت کند. هیچ دو دندان مصنوعی موجودی کاملا شبیه به هم نیستند. پروتز جدید ارتباط جدیدی بین فک ایجاد میکند که الگوی جویدن را تغییر میدهد.

بریج دندان چیست؟ رهایی از بی دندانی با پل دندان

استفاده مجدد از پروتز های موجود به جای ساختن دندان مصنوعی جدید برای بیماران مسن، به دلیل راحتی و عدم نیاز به عادت کردن دوباره، انتخاب محتمل تری است. در این حالت، انجام بهبود بر روی دندان مصنوعی با شکل و ظاهر فعلی پایه دندان انجام می شود تا عادت کردن دوباره به آن نیاز نباشد.

دندانپزشکی بسیار پیشرفته شده است. این پیشرفت ها به گونه ای بوده که بیمار به زمان بسیار کمتری برای عادت به دندان مصنوعی نیاز دارد و همین مساله باعث افزایش تقاضا برای این شیوه درمان شده است.

عمل ایمپلنت دندان | ۶ نکته مهم قبل از جراحی ایمپلنت دندان

بیمارانی که دندان خود را از دست داده اند، پروتز های دندانی را انتخاب میکنند زیرا میتوانند با رعایت بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم یک عمر دوام بیاورند و قیمت آنها خیلی کمتر از ایمپلنت دندان است.


شما می توانید برای دریافت مشاوره آنلاین دندانپزشکی به صفحه مشاوره آنلاین وب سایت دکتر آرش غفوری ، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت مراجعه نمایید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر