ایمپلنت دنداناضطراب کاشت ایمپلنت دندان

تصویر سازی و تخیلات می توانند از هر چیزی بدترین حالت آن را در فرد به صورت واقعیت تجلی دهند. داشتن اضطراب برای کاشت ایمپلنت دندان هم همین طور است. معمولا وقتی به افراد گفته می شود که در انجام ایمپلنت دندان یک قطعه تیتانیومی توسط جراحی در استخوان در فک شما قرار می گیرد، تصور می کنند که دردی وحشتناک در انتظار آنها است دردی فراتر از تصورات آنها!

جراحی لثه در رشت |‌ کاشت ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت دندان ضروری است

حقیقت این است که، جراحی ایمپلنت دندان یک جراحی رایج، ایمن و بدون درد است. ترس و وحشت ناشی از ایمپلنت دندان، یک ترس و دیدگاه کاذب در افراد است. در طی روند جراحی ایمپلنت دندان، ممکن است بیمار خیلی کم احساس درد کند یا اصلا هیچ گونه دردی را احساس نکند. واقعیت این است که جراحی ایمپلنت های دندان معمولی تر و بدون درد تر از آن چیزی است که مردم تصور می کنند. پس دلیلی برای داشتن اضطراب برای کاشت ایمپلنت وجود ندارد.

خیلی از افراد هستند که تاج و بریج دندان های خود را از دست داده اند یا اینکه تمام دندان های خود را در یک سمت فک یا هر دو سمت از دست داده اند. جراحی ایمپلنت دندان در جایگزینی دندان های از بین رفته روشی مناسب و موثر است.

چرا اکثر مردم از دندانپزشکی می ترسند؟ | ترس از دندانپزشکی

افرادی که دارای اضطراب دندانپزشکی مخصوصا جراحی ایمپلنت دندان هستند باید بدانند که تنها نیستند و اکثر بیماران دندانپزشکی از اقدامات دندانپزشکی ترس و دلهره دارند. این اضطراب و ترس از کاشت ایمپلنت دندان می تواند ناشی از یک تجربه ی بد و دردناک دندانپزشکی در سنین پایین فرد باشد یا تکرار تجربه های دردناک در گذشته باعث درونی شدن این ترس در فرد شده باشد.

راه های سالم برای مقابله با اضطراب دندانپزشکی

این یک واقعیت در مورد جراحی ایمپلنت است که بیمار هیچ دردی را حین عمل تجربه نخواهد کرد. بعد از اینکه ایمپلنت دندان در جای خالی دندان از بین رفته در قسمت فک قرار داده شد باید زمان کافی بگذرد تا ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد و بعد از آن تاج دندان را برای پوشاندن ایمپلنت روی آن نصب می کنند.

واقعیت در مورد ایمپلنت دندان ارزان قیمت

با انجام ایمپلنت دندان، بیمار ظاهر و عملکرد یک دندان طبیعی را بدست می آورد. برای بیمارانی که دارای اضطراب هستند چند روش برای کاهش اضطراب وجود دارد از جمله:

در مورد اضطراب خود با متخصص ایمپلنت خود صحبت کنید

اگر متخصص ایمپلنت و دندانپزشک در جریان اضطراب شما قرار بگیرد می تواند روند درمان را مناسب روحیه و نیاز های شما انجام دهد و راه حلی برای کاهش اضطراب کاشت ایمپلنت دندان شما ارائه می دهد.

تعیین زمان جراحی

متخصص ایمپلنت قبل از شروع کار تمام جزئیات جراحی و وضعیت بیمار را بررسی می کند بنابراین مشخص شدن زمان جراحی ایمپلنت می تواند باعث کاهش استرس بیمار شود. بهتر است زمانی را برای جراحی ایمپلنت خود انتخاب کنید که از لحاظ روحی آماده باشید و کمتر تحت فشار قرار بگیرید در این صورت می توانید نسبت به جراحی ایمپلنت دندان احساس بهتری داشته باشید و اضطراب و استرس کمتری را تجربه کنید.

از هدفون استفاده کنید

اکثر متخصصان و دندانپزشکان در جراحی ایمپلنت دندان برای انجام ایمپلنت دندان از بی حسی موضعی استفاده می کنند. البته ممکن است یک بیماری که دارای اضطراب و استرس بالایی است در مورد بی هوشی سوال کند ولی راه های بهتری هم برای کنترل استرس وجود دارد تا به آرام شدن بیمار بتواند کمک کند. استفاده از هدفون و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ی خود یک راه مقرون به صرفه در کنترل ترس است.

6 راه برای سالم نگه داشتن لثه – بخش اول

البته هر فردی با توجه به روحیات و نیاز های خودش راه حل مناسب و منحصر به فرد خودش را در کاهش استرس دارد. حتما با متخصص و دندانپزشک خود قبل از شروع جراحی راجع به ترس و استرس خود صحبت کنید تا راه حل مناسب را برایتان ارائه دهد.

مرکز تخصصی ایمپلنت و جراحی لثه دکتر آرش غفوری محیطی آرام و دلنشین را برای کاهش استرس و اضطراب بیماران خود فراهم آورده است و شما می توانید تجربه ی یک جراحی ایمپلنت دندان بدون درد و ترس را توسط بهترین متخصص ایمپلنت و جراح لثه در رشت ،در این مرکز تجربه کنید.