اطلاعات عمومی دندانجلوگیری از پوسیدگی

حفره ها عامل اصلی پوسیدگی دندان هستند. هنگامی که این پوسیدگی ها افزایش می یابد، سوراخ های کوچکی در دندان به وجود می آید. هنگامی که این مشکل درمان نشود، بزرگتر شده و باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی می شود. پوسیدگی نزدیک خط لثه نیز می تواند یکی از عواملی باشد که به این مساله کمک می کند. در این مطلب روش های جلوگیری از پوسیدگی نزدیک خط لثه را بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت بدون درد در رشت | متخصص ایمپلنت | جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

در مقاله ی زیر، که لینک آن را برای شما قرار داده ایم در مورد عواملی که باعث پوسیدگی خط لثه می شوند صحبت کردیم. حال که می دانید که چه عواملی باعث ایجاد این پوسیدگی ها می شود، می توانید برای جلوگیری از بروز آنها اقداماتی انجام دهید.

پوسیدگی زیر خط لثه چیست؟

مهم ترین موارد جلوگیری از پوسیدگی نزدیک خط لثه

  • مسواک زدن.این کار را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید انجام دهید که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) برای جلوگیری ازپوسیدگی توصیه می شود. مطمئن شوید که خط لثه را مسواک زده اید و استفاده از دهان شویه حاوی فلوراید را در نظر بگیرید.
  • هر روز نخ دندان بکشید. این به شما کمک می کند هر گونه زائده ایی که منبع غذایی برای باکتری های موجود در دهانتان است را پاک کنید. ADA به طورخاص توصیه می کند حتما از نخ دندان استفاده کنید تا هر آنچه منجر به پوسیدگی می شود را از بین ببرید.
  • مراجعه به دندانپزشک. سالانه دو بار. برای جرم گیری و چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید. به این ترتیب، احتمال کمتری وجود دارد که به پوسیدگی دندان مبتلا شوید که برای مدت طولانی قابل شناسایی و درمان نیست. دندانپزشک شما همچنین می تواند درمان های فلوراید را انجام دهد.
  • تجویز فلوراید. دندانپزشک شما ممکن است استفاده از فلوراید در خانه را توصیه کند، و ممکن است برای شما نسخه و روش های درمانی مخصوص خودتان تجویر کند که استفاده کنید.

عوارض ایجاد حفره در امتداد خط لثه | نحوه رفع پوسیدگی های خط لثه

همچنین می توانید اقدامات دیگری برای کاهش احتمال پوسیدگی در دندانها  انجام دهید. مانند نوشیدن آب بیشتر و مصرف قند کمتر.

 

نتیجه گیری

اگر فکر می کنید در معرض خطر پوسیدگی در امتداد خط لثه خود هستید، ممکن است بخواهید با یک دندانپزشک در مورد وضعیت خود صحبت کنید.

در این میان، با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دقیق, می توانید تا حد امکان سلامت دندان ها و لثه ها را حفظ کنید.

علائم پوسیدگی خط لثه


مرکز تخصصی ایمپلنت رشت :

شما می توانید برای دریافت مشاوره دندانپزشکی از دکتر آرش غفوری ، جراح لثه و متخصص ایمپلنت در رشت ، به صفحه مشاوره آنلاین رفته و فرم را پر کنید.

همچنین برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت ، به صفحه تماس با ما رفته و اطلاعات تماس با مجموعه ، آدرس و ساعات کاری را مشاهده نمایید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر