ایمپلنت دندانایمپلنت فوری در ناحیه قدامی

کاشت ایمپلنت در ناحیه قدامی

بیشتر افرادی که نیاز به کاشت دندان های قدامی (جلویی) دارند افرادی هستند که دندان‌های خود را در یک حادثه و یا ورزش های سنگین از دست داده اند. در بعضی موارد هم ممکن است به دلیل عفونت و پوسیدگی دندان های قدامی خود را از دست داده باشند. قطعا از دست دادن دندان های جلویی خیلی ناخوشایند تر از دندان های پشتی می باشد و ممکن است برای خیلی ها این سوال مطرح شود که آیا جایگزینی دندان های جلو هم قابلیت انجام ایمپلنت دندان را دارد یا خیر؟

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان در رشت  و جراح لثه برای جایگزین کردن جای خالی دندان های قدامی بیماران خود در صورت مناسب بودن شرایط، کاشت دندان را انجام می دهد. کاشت دندان جلو می‌تواند یک راه‌ حل عالی همراه با ماندگاری طولانی برای این مشکلات ارائه دهد.

 

ایمپلنت دندان می تواند یک گزینه عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته قدامی باشد

اگر برای جایگزینی و کاشت دندان های قدامی یا جلویی دهان خود از ایمپلنت دندان استفاده کنید به دلیل قرار گرفتن پایه ایمپلنت زیر خط لثه ظاهر دندان‌ها خیلی طبیعی به نظر می رسد. کاشت دندان‌ های قدامی ( ایمپلنت دندان جلو ) یک فرآیند درمانی از پیش طراحی شده است که در این روش متخصص ایمپلنت دندان از طریق جراحی، کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهد و همان روز تاج دندان موقت را برای ظاهر بهتر نصب می کند.

بعد از پایان فرایند ترمیم و نصب تاج دائمی دندان های جلو دقیقا شبیه دندان های طبیعی در ردیف جلو دیده می شوند. همچنین کاشت ایمپلنت برای جایگزینی دندان جلو منجر به محافظت از استخوان فک می شود به این دلیل که پایه ایمپلنت کاملاً شبیه ریشه دندان واقعی است و تحریک مورد نیاز برای استخوان سازی را فراهم می‌کند.

همچنین قرار دادن ایمپلنت دندان بین دندان ‌های طبیعی‌ دیگر، قابل ‌اطمینان ‌ترین روش جایگزینی دندان می باشد که میزان موفقیت آن بالاتر از میزان موفقیت کلی دندان‌های مصنوعی و بریج می‌باشد. نه تنها ظاهر ایمپلنت دندان قدامی بهتر و تمیز کردن آنها بسیار راحت تر است، بلکه  کاشت دندان مانند دندان مصنوعی و بریج روی دندان‌ های دیگر تأثیر نمی‌گذارد و دندان های مجاور را درگیر خود نمی کند. در واقع، بیماران می‌توانند ایمپلنت‌ های دندانی خود را دقیقاً به همان روش و هم ‌زمان با دندان‌های طبیعی خود تمیز كنند.

 

چه افرادی می‌‌توانند متقاضی کاشت ایمپلنت دندان های قدامی باشند؟

  • افرادی که متوجه شوند درحال از دست دادن دندان های قدامی یا جلوی دهان خود هستند.
  • افرادی که تاج دندان شکسته شده یا آسیب دیده دارند.
  • افرادی که دندان کاملا شکسته و خورد شده دارند.
  • افرادی که دندان هایشان کاملا پوسیده و تخریب شده است.
  • افرادی که دندان خود را در اثر تصادف یا به علت آسیب دیدگی از دست داده اند.

 

 

 

 

کاشت ایمپلنت دندان قدامی بدون جراحی (پانچ)

کاشت ایمپلنت با روش پانچ روشی با کمترین میزان درد و خونریزی برای جایگزین کردن دائمی دندان ‌های از دست رفته با طول عمر بالا است. این روش برای افرادی که از انجام جراحی ترس و نگرانی دارند و یا به دلایل مختلف قادر به تحمل عوارض ناشی از جراحی لثه نیستند، مناسب است.

در این روش بافت لثه بدون اینکه با تیغ جراحی بریده شود بوسیله پانچ از روی استخوان برداشته می شود. این پانچ ها به قطر های مختلف متناسب با قطر ایمپلنتی که کاشته می شود وجود دارند.

در کاشت ایمپلنت فوری و ایمپلنت یک روزه در صورتی که دید و دسترسی برای کاشت فیکسچر و پیوند استخوان کافی است نباید با تیغ جراحی لثه را از روی استخوان کنار زد. این کار باعث افزایش احتمال تحلیل لثه و تحلیل استخوان بعد از کشیدن دندان شده و نیاز به پیوند استخوان ایمپلنت و پیوند لثه را بیشتر می کند.

 

چه موقع در ایمپلنت دندان قدامی نیاز به جراحی باز است؟

استخوان فک در ناحیه قدامی بعد از کشیدن دندان به شدت تحلیل می رود. در ارائه روش های دندان مصنوعی و بریج برای جایگزینی دندان های از دست رفته از بین رفتن استخوان فک مسئله مهمی نیست و استخوان از دست رفته بصورت مصنوعی با اکریل و یا پرسلن جبران می شد.

اما در کاشت ایمپلنت دندان تراکم کافی استخوان فک لازم است. بنابراین در صورت تحلیل استخوان فک قدامی نیاز به جراحی پیوند استخوان وجود خواهد داشت. این کار می تواند همزمان با قرار دادن ایمپلنت صورت گیرد و یا به تشخیص جراح قبل از کاشت ایمپلنت و در یک جراحی مجزا انجام شود.

 

ایمپلنت دندان فوری برای جایگزینی دندان های جلویی دهان

به این روش ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه یا Fresh Socket گفته می شود. این روش زمانی کاربرد دارد که محل کاشت دندان دچار عفونت و آبسه نباشد. همانطور که گفتیم بهتر است در ایمپلنت فوری از روش ایمپلنت بدون جراحی (پانچ) استفاده شود . اما بعضی مواقع تخریب استخوان سطح خارجی ریشه دندان به حدی است که برای بازسازی و پیوند استخوان در این محل باید جراحی انجام شود. نکته ای که در موفقیت این روش بسیار مهم است طرز بخیه لثه می باشد. در صورتی که بخیه کم بوده یا لثه تحت کشش باز شود و مواد پیوند استخوان در محیط دهان قرار گیرد احتمال شکست درمان زیاد است.در این صورت باید جراحی پیوند استخوان و پیوند لثه دوباره انجام شود.

 

 

کاشت ایمپلنت دندان در ناحیه زیبایی و قدامی

کاشت ایمپلنت دندان در ناحیه زیبایی و قدامی-مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

مراحل کاشت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته جلویی دهان

ایمپلنت دندان جلو نیز مانند ایمپلنت سایر دندان‌ ها معمولا در سه جلسه تکمیل می شود:

  • کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت و سایر مراحل جراحی
  • قالبگیری
  • تحویل تاج دائمی

 

بررسی و معاینات اولیه

در مرحله اول بیمار با متخصص ایمپلنت خود مشورت می کند. متخصص ایمپلنت دندان با معاینه یا با کمک عکس برداری OPG برای ایمپلنت، به بررسی وضعیت دندان موجود می‌پردازد و همه گزینه‌های ممکن را با فرد در میان می‌گذارد.

 

تهیه برنامه درمانی و زمان بندی کاشت ایمپلنت

در مرحله بعد از سی تی اسکن برای تهیه تصاویر سه بعدی دندان جلویی و استخوان فک استفاده می‌شود، متخصص ایمپلنت با استفاده از این تصاویر امکان برنامه ریزی دقیق جراحی ایمپلنت و پیش بینی راه حل‌ های مختص هر بیمار را ارائه می‌دهد. برنامه ریزی درمانی به متخصص این امکان را می‌دهد تا از خطا‌های احتمالی اجتناب کند، ضمن این که کاشت دندان طوری باشد که ظاهر و احساس خوبی به فرد ارائه دهد و از نظر عملکردی به خوبی عمل کند.

 

کاشت ایمپلنت دندان جلو

به دلیل برنامه ریزی های انجام  شده، جراحی اصلی برای قرار دادن ایمپلنت دندان قدامی بسیار سریع انجام می‌شود و ممکن است برای جراحی فقط به بی حسی موضعی نیاز باشد. کاشت ایمپلنت یا با جراحی یا از طریق پانچ می تواند درون استخوان انجام شود.

 

 

 

 

جمع بندی

امروزه راه‌های زیادی برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته وجود دارند اعم از کاشت ایمپلنت دندان حال چه با جراحی چه بدون جراحی (پانچ کردن). اگر دندان‌های قدامی خود را بر اثر تصادف یا ضربه‌ یا دلایل دیگر از دست داده اید و از جای خالی دندانتان رنج می برید، فقط کافیست به یکی از بهترین متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت دکتر آرش غفوری  مراجعه کنید. دکتر آرش غفوری پس از بررسی‌های لازم بهترین راه حل را برای بیماران خود ارائه خواهد کرد.

همینطور میتوانید برای آگاهی از هزینه تخمینی وارد بخش قیمت ایمپلنت دندان و هزینه کاشت دندان شوید و یا با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تماس و وقت ملاقات با دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندانی دریافت و طرح درمان دقیقی از ایشان دریافت نمایید.

در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت با استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در محیطی کاملا آرام و پیشرفته و پرسنلی حرفه ای و آموزش دیده، دغدغه و نگرانی مراجعین گرامی از روند جراحی و پیگیری های بعد از آن کاملا رفع و تجربه ای شیرین از جراحی ایمپلنت دندان برایشان رقم خواهد خورد. نظرات مراجعین گرامی از تجربه ایمپلنت دندان در این مرکز خود گواهی بر این ادعا میباشد. 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر