جراحی لثهجراحی کانتورینگ لثه

جراحی کانتورینگ لثه در مطب دندانپزشکی انجام می شود. دندانپزشکان برای انجام کانتورینگ لثه از چاقوی جراحی، لیزر و پرتونگاری استفاده می کنند. قبل از جراحی، پزشک اقدامات و وسایل لازم در طول جراحی را آماده میکند.معمولا، دندانپزشکان برای مشخص کردن خط لثه جدید از قلم استفاده میکنند که شما میتوانید دقیقا ببینید چقدر از لثه از بین میرود و شکل آن چقدر تغییر پیدا میکند. از بی حسی موضعی برای بی حس شدن قسمت مورد جراحی استفاده می شود. بعضی وقتها در حین کانتورینگ لثه، برای گرفتن نتیجه ی طولانی مدت باید استخوان جلوی ریشه دندان برداشته شود.

جراحی لثه در رشت | ایمپلنت در رشت | دکتر آرش غفوری | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

 

روند بهبود جراحی کانتورینگ لثه

روز جراحی لثه، شما باید استراحت کنید و کمتر فعالیت کنید. ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا لثه ی شما کاملا بهبود یابد. دندانپزشک دستورات لازم برای بهبودی را به شما میگوید.

کانتورینگ زیبایی دندان: مواردی که باید در مورد آن بدانید

مواردی که برای دوران نقاهت باید بدانید:

  • برای تسکین درد طبق دستور پزشک میتوانید از مسکن های بدون نسخه مثل ژلوفن یا ایبوبروفن استفاده کنید، آسپرین مصرف نکنید،چون باعث خونریزی میشود.
  • چند روز اول غذاهای نرم و خنک مانند تخم مرغ، ماکارونی، ماست، پنیر، سبزیجات نرم و بستنی بخورید. تا زمان بهبودی کامل لثه ها، غذاهای تند و سفت مصرف نکنید.
  • در دوره ی نقاهت دستورالعمل های دندانپزشک خود را در مورد زمان و نحوه مسواک زدن دندان های خود رعایت کنید.

در صورت داشتن تورم و خونریزی زیاد، یا درد و ناراحتی دیگر با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

کانتورینگ لثه چیست؟

 

خطرات جراحی کانتورینگ لثه

جراحی  ای وجود ندارد که خطری نداشته باشد اما این روش یکی از بی خطر ترین روشهای جراحی میباشد.

اما مواردی که باید به آن اشاره کرد:

  • آلرژی به داروی بیهوشی که نادر است
  • برگشتن لثه به حالت اولیه خود

درمان لثه با لیزر چیست؟

اگر ظاهر دندان و لثه خود راضی نیستید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا جراحی کانتورینگ لثه برای شما مناسب است یا خیر. اما یادتان باشد که مثل هرعمل زیبایی، نتیجه کار به مهارت پزشک بستگی دارد.سراغ هرکسی نروید و تحقیقات خودتان را انجام دهید و از پزشک خودتان مطمئن شوید و در مورد سوابق و تجربه های پزشک سوال کنید و مطمئن شوید که از کار پزشکتان خوشتان میاید و راضی خواهید بود.


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر