ایمپلنت دندانکاشت ایمپلنت 1402

کاشت ایمپلنت در سال 1402 یکی از مواردی است که اگر دندان خراب یا از بین رفته و یا کشیده شده دارید حتما باید آن را انجام دهید. این روزها با پیشرفت تکنولوژی، دندان پزشکی نیز پیشرفت های زیادی کرده است. کاشت ایمپلنت، یکی از روش های پرطرفدار برای دندان داشتن می باشد. کسانی که دندان خود را از دست دادند و دارای فک سالم و نرمالی هستند می توانند از کاشت ایمپلنت استفاده کنند.

دندان پزشک با معاینه فرد و بررسی وضعیت فک و دهان آن می تواند کاشت ایمپلنت را انجام دهد. معمولا کاشت ایمپلنت در بیشتر افراد موفقیت آمیز است و فقط موارد خاصی است که ایمپلنت انجام نمی شود. مدت زمان کاشت ایمپلنت و بهبود آن با توجه به شرایط بیمار متفاوت است. کاشت ایمپلنت، را می توان بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان در نظر گرفت. البته هزینه های زیاد کاشت ایمپلنت در سال 1402 باعث شده تا تمام افراد نتوانند از آن استفاده کنند. البته درمانگاه هایی در حال فعالیت هستند که این کار را با هزینه ارزان تر انجام می دهند.

 

مراحل کاشت ایمپلنت در سال 1402

کاشت ایمپلنت در سال 1402، به صورت چند مرحله ای می باشد.  اگر فرد هنوز ریشه دندان خراب را نکشیده باشد ابتدا باید ریشه دندان کشیده شود و بعد از آن اگر شرایط فک برای کاشت ایمپلنت مناسب بود فرایند کاشت شروع می شود. اگر شرایط فک خوب نبود باید پیوند استخوان انجام شود و بعد از چند ماه بهبودی، ایمپلنت در داخل فک جایگذاری می شود. بعد از مدتی که ایمپلنت با استخوان جوش خورد سرپوش فلزی یا هیلینگ کپ را متصل می کنند. بعد از گذشت مدتی، روکش دندان یا پروتز دندان روی آن قرار می گیرد. مراحل کاشت ایمپلنت متفاوت است و به روش های مختلفی انجام می شود.

 

مدت زمان بهبودی کاشت ایمپلنت

موارد مختلفی مثل انجام دادن پیوند استخوان و تعداد کاشت ایمپلنت در مدت زمان بهبودی کاشت ایمپلنت تاثیر گذار است. افرادی که پیوند استخوان انجام ندادند در مدت دو روز کامل بهبود پیدا می کنند. برای افرادی که تعداد زیادی کاشت ایمپلنت در سال 1402 انجام دادند و روی آن ها پیوند استخوان انجام شده معمولا دو هفته طول می کشد تا کاملا خوب شوند. بعد از کاشت ایمپلنت، افراد به زندگی عادی خود باز می گردند و می توانند سر کار بروند. کسانی هم هستند که بعد کاشت ایمپلنت دچار درد می شوند معمولا دندان پزشک برای این افراد سه روز استراحت در نظر می گیرد. مصرف داروهای مختلف و سیگار کشیدن ممکن است باعث ایجاد عفونت شود و کاشت ایمپلنت را پس بزند. در دوره درمانی کاشت ایمپلنت در سال 1402 نباید دخانیات مصرف کرد.

 

قیمت کاشت ایمپلنت

از آنجایی که کاشت ایمپلنت یکی از خدمات گران قیمت می باشد عوامل مختلفی بر قیمت آن تاثیرگذار هستند. جنس ایمپلنتی که برای کاشت استفاده می شود و همچنین کشور سازنده آن در گران شدن ایمپلنت موثر است. همچنین نوع متریالی که در زمان کاشت ایمپلنت به کار می رود نیز در قیمت تاثیر گذار است. یکی از عوامل مهمی که باعث گران شدن قیمت کاشت ایمپلنت در سال 1402 می شود دندان پزشک متخصص است. ایمپلنت های آمریکایی گران ترین قیمت را در بین انواع ایمپلنت دارند. به جز قیمت کاشت ایمپلنت، هزینه جراحی های جانبی دیگری نیز مثل: پیوند استخوان، سینوس لیفت ، روکش ایمپلنت و کشیدن دندان به قیمت کل اضافه می شود.

 

 

بهترین موقع برای کاشت ایمپلنت

بهترین موقع برای کاشت ایمپلنت زمانی است که دندان کشیده می شود. اگر شیوه کشیدن دندان به درستی انجام شود و از نظر فکی و استخوانی مشکلی وجود نداشته باشد می توان کاشت ایمپلنت را انجام داد. اما گاهی اوقات بعد از کشیدن دندان، لثه دارای عفونت هایی می باشد که در این صورت نمی توان کاشت ایمپلنت را انجام داد، تا زمانی که لثه کامل بهبود پیدا کند. کاشت ایمپلنت، برای دندان هایی که مدت زمانی زیادی از کشیدن آن ها می گذرد قابل انجام است ولی مراحل کاشت ایمپلنت متفاوت است. بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت، از نظر متخصصان این کار، دو یا چهار ماه بعد از کشیدن دندان می باشد زیرا در این زمان ایمپلنت با کیفیت بهتری به استخوان جوش می خورد و کاملا مقاوم می شود. برای کاشت ایمپلنت هیچ گاه دیر نیست.

 

نکات مراقبتی بعد از کاشت ایمپلنت

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت شامل تغذیه و بهداشت دهان و دندان می شود. بهداشت دهان از ایجاد عفونت جلوگیری می کند و روند بهبود را افزایش می دهد. شست و شوی دهان با دهان شویه و آب نمک یکی از کارهای ضروری بعد از کاشت ایمپلنت در سال 1402 می باشد. مصرف مایعات را باید افزایش دهید و از خوردن الکل و نوشیدنی های داغ خوداری کنید.

بهتر است بعد از کاشت ایمپلنت، غذاهای نرم که نیاز به جویدن زیاد ندارند بخورید. خوردن خوراکی هایی مثل ذرت بو داده و تخمه ممنوع است زیرا ممکن است این خوراکی ها باعث عفونت شوند. به مدت ده روز باید این برنامه غذایی را رعایت کنید بعد از آن می توانید دوباره غذای معمولی استفاده کنید. بعد از کاشت ایمپلنت سیگار کشیدن، انجام ورزش های سنگین که فشار زیادی وارد کند ممنوع است. ورم و کبودی را می توان با یخ کاهش داد.

 

مزیت های کاشت ایمپلنت

اصلی ترین و مهم تریم مزیت کاشت ایمپلنت در سال 1402، این است که کاملا شبیه دندان طبیعی می باشد. از مزیت های دیگر کاشت ایمپلنت، عمر بالای آن است. ایمپلنت چون با استخوان فک پیوند می خورد و سازگاری زیادی با بدن دارد تا آخر عمر می تواند باقی بماند.

مزیت خوبی که درباره کاشت ایمپلنت وجود دارد این است که از خراب شدن استخوان فک جلوگیری می کند و همچنین دندان های کنار ایمپلنت را نیز نگه می دارد و مانع از کج شدن آن ها می شود. ایمپلنت، اگر درست مراقبت شود سالم می ماند و پوسیدگی ندارد. علاوه بر این ها کاشت ایمپلنت باعث افزایش قدرت جویدن می شود. ایمپلنت اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد و باعث جوان شدن افراد می شود.

برای آگاهی از قیمت ایمپلنت در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آؤش غفوری  میتوانید به صفحه قیمت ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر