جراحی لثهسالم نگه داشتن لثه

سالم نگه داشتن لثه یکی از مهم ترین مبحث های بهداشت دهان به حساب می آید. راه های بسیاری برای حفظ سلامت لثه وجود دارد که می توانیم با استفاده از آنها، بهداشت دهان خود را در بهترین حالت ممکن نگه داریم. در ادامه با معرفی سه مورد دوم از این موارد همراه ما باشید.

6 راه برای سالم نگه داشتن لثه – بخش اول

  • دوبار در روز مسواک زدن
  • استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید
  • استفاده از دهان شویه

جراحی لثه در رشت | جراحی لثه | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

4. دوبار در روز مسواک زدن

برای سالم نگه داشتن لثه، بعد ازهروعده غذایی مسواک بزنید. مسواک زدن باعث میشود تا مواد غذایی و پلاک های محبوس شده بین دندان ها و لثه ها از بین بروند. زبان باکتری ها را درون خود نگه میدارد. به همین دلیل بهتر است زبانتان را تمیز کنید و بشویید. کلینیک تخصصی ما در امور دندانپزشکی به شما توصیه میکند بهتر است مسواکتان موهای نرم داشته باشد و به راحتی دردهان قرار گیرد.

میتوانید از مسواک برقی یا باتری دار هم استفاده کنید. این نوع از مسواک ها می توانند بیشتر از مسواک های دستی به کاهش التهاب لثه و از بین رفتن پلاک کمک کنند. مسواک ها یا سر مسواک ها را هر سه تا چهار ماه یکبار عوض کنید. در صورت خراب شدن سر مسواک می توانید زودتر نیز تعویض کنید.

راه‌هایی برای جلوگیری از تشکیل پلاک دندان

5. از خمیر دندانهای حاوی فلوراید استفاده کنید

در قفسه های فروشگاه ها خمیردندان هایی با برندهایی چیده شده اند که مدعی اند باعث کاهش التهاب لثه و ایجاد بوی مطبوع و سفید کردن دندان می شوند. چطور بدانیم کدام خمیردندان برای سلامت لثه مناسب است؟ مطمئن شوید خمیردندانی که انتخاب میکنید حاوی فلوراید و دارای مهر استاندارد و تاییدیه ی ADA باشد.و در آخر، طعم و رنگ آن به خودتان بستگی دارد. در صورت انتخاب خمیر دندان تولید ایران، از وجود استاندارد و تاییدیه بهداشت بر روی محصول مطمئن شوید.

فلوراید تراپی چیست؟ | فلوراید و سلامت دندان

6. از دهان شویه ی درمانی استفاده کنید

دهان شویه های درمانی معمولاً بدون نسخه تهیه می شوند و می توانند به کاهش پلاک، پیشگیری یا کاهش التهاب لثه، کاهش سرعت تشکیل رسوب ها یا همه ی این موارد باهم کمک کنند. علاوه بر این، شستشو با دهان شویه به از بین بردن باقی مانده ی غذا در دهان کمک می کند. با این حال دهان شویه برای سالم نگه داشتن لثه نمی تواند جایگزین نخ دندان یا مسواک زدن باشد. در انتخاب دهانشویه به مهر تایید ADA در دهان شویه های خارجی و وجود استاندارد و تاییدیه بهداشت برای محصولات داخلی، برای اطمینان بیشتر توجه کنید.

خونریزی لثه | از علل تا درمان خونریزی لثه

فرقی نمی کند که اول از مسواک استفاده کنید یا نخ دندان یا  دهان شویه. بهتر است فقط در انتخاب و استفاده از محصولات مناسب، برای سالم نگه داشتن لثه خود دقت لازم را داشته باشید.


شما می توانید برای جراحی لثه به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر