جراحی لثهانتخاب جراح لثه

جراح لثه (پریودنتیست) دندانپزشکی است که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری لثه و کاشت ایمپلنت تخصص دارد. همچنین جراحان لثه در زمینه ی درمان التهاب دهان متخصص هستند و آموزش های وسیع و گسترده ایی در حوزه ی درمان بیماری لثه می بینند، برای مثال این جراحان سه سال بیشتر از دانشکده دندان پزشکی آموزش میبینند. آنها با آخرین تکنیک های تشخیص و درمان بیماری لثه (پریودنتال)آشنا هستند و همچنین در انجام روش های زیبایی لثه آموزش دیده اند. در ادامه در مورد اینکه متخصص لثه کیست صحبت کرده و به شما در انتخاب بهتر جراح لثه کمک خواهیم کرد.

دکتر آرش غفوری | متخصص لثه | جراحی لثه | جراح لثه در رشت

جراحان لثه غالبا موارد مربوط به مشکلات لثه را درمان می کنند، مانند موردی که فرد بیماری شدید لثه دارد یا سابقه پزشکی تقریبا مهم و حیاتی در این زمینه دارد. متخصصان لثه طیف وسیعی از درمان ها مانند جرم گیری و درمان ریشه (که سطح آلوده ریشه تمیز می شود) و یا از بین بردن سطح ریشه (که بافت آسیب دیده برداشته می شود) را ارائه می دهند.همچنین اقدامات درمانی گسترده ایی در زمینه ی جراحی برای بیماران با مشکلات وخیم لثه دارند. علاوه بر این جراحان لثه به طور تخصصی در زمینه ی قرار دادن، نگهداری و ترمیم ایمپلنت های دندانی آموزش می بینند. پس انتخاب جراح لثه و متخصص لثه از اهمیت بسیاری در روند درمان و بهبود ما بازی می کند.

ایمپلنت بدون درد | مرکز تخصصی ایمپلنت رشت

جراح لثه (پریودنتیست) معمولا در اولین ویزیت، سابقه و پرونده ی کامل پزشکی و دندانپزشکی بیمار را بررسی می کند. برای جراح لثه (پریودنتیست) اینکه بیمار چه داروهایی مصرف می کند بسیار حائز اهمیت است و باید از وجود بیماری هایی مثل بیماری قلب ،دیابت یا بارداری که مراقبت و درمان لثه را تحت تاثیر قرار میدهند اطلاع داشته باشد.

خونریزی لثه | از علل تا درمان خونریزی لثه

متخصص  جراح لثه (پریودنتیست) لثه ها را معاینه می کند، و بررسی می کند آیا خط لثه تحلیل رفته است یا خیر، و همچنین نحوه ی قرار گیری دندانها و چگونگی  فشرده شدن دندانها روی هم را ارزیابی و شل و یا محکم بودن دندانها را بررسی می کند.جراح لثه(پریودنتیست) همچنین توسط یک وسیله ی کوچک  اندازه گیری دندانپزشکی به نام پروب فضای بین دندان ها و لثه را اندازه میگیرد و عمق فضاهای بین دندان را که به عنوان فضاهای ایجاد شده در لثه هستند تعیین می کند ، جراح با استفاده از این روش میزان سلامت لثه را ارزیابی می کند. همچنین احتمال دارد برای بررسی سلامت استخوان زیر لثه از اشعه ایکس استفاده شود.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

چه کسی باید به یک متخصص جراح لثه (پریودنتیست) مراجعه کند؟

مشکلات لثه در بعضی از بیماران توسط دندانپزشک عمومی قابل کنترل است. با این حال،تحقیقات نشان داده است که تعداد بیشتری از افرادی که مبتلا به بیماری لثه هستند علائمی که در آنها دیده میشود، نشان دهنده ی رابطه بین بیماری لثه با سایر بیماری های مزمن سنین سالخوردگی می باشد.یعنی بیشتر افراد سالخورده با مشکلات لثه به متخصصان لثه مراجعه می کنند. برای درمان بیماری لثه (پریودنتال) باید نزد یک متخصص متبحر و با تجربه برویم. جراح لثه(پریودنتیست) می تواند باعث بالابردن کیفیت درمان برای افرادی که مبتلا به بیماری شدید لثه هستند و یا بیمارانی که موارد مهم تر و سابقه ی خطرناک تری دارند شود.


شما می توانید برای جراحی لثه در رشت به مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به مدیریت دکتر آرش غفوری مراجعه نمایید. ما در مرکز تخصصی ایمپلنت در رشت به صورت تخصصی بر روی ایمپلنت دندان و جراحی لثه تمرکز کرده ایم و تضمین می دهیم که بهترین نتیجه را در زمینه ایمپلنت دندانی و جراحی لثه برای شما به ارمغان بیاوریم.

تماس با ما

مشاوره آنلاین دندانپزشکی

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر