جراحی لثهدرمان بیماری لثه

برای کاهش یا از بین بردن موقت باکتریهای ناشی از بیماری لثه یا متوقف کردن تخریب استخوان های نگهدارنده ی دندان، می توان از درمان های آنتی بیوتیکی به تنهایی یا همراه با جراحی و سایر روش های درمانی استفاده کرد. در این مطلب به معرفی داروهایی که برای درمان بیماری لثه استفاده می شود خواهیم پرداخت.

جراحی لثه در رشت | دکتر آرش غفوری

کلرهگزیدین (فقط با نسخه ی پزشکی با برندهای Peridex، PerioChip، PerioGard وسایر برندهای تجاری دیگر بدون نسخه در بازار عرضه می شود)

داروی ضد میکروبی است که برای کنترل پلاک و التهاب لثه در دهان یا فضاهای لثه استفاده می شود. این دارو بصورت دهانشویه یا پودرژلاتین در دسترس است که بعد از اصلاح ریشه ها در بین فضاهای ریشه و لثه قرار می گیرد و دارو را به آرامی و حدور 7 روز آزاد می کند. ممکن است پزشک آنتی بیوتیک های دیگری مثل داکسی سایکلین، تتراسایکلین و مینوسایکلین (آرستین) برای بیماری توصیه کند.

هزینه کاشت ایمپلنت در رشت

موارد دیگر برای درمان بیماری لثه عبارتند از:

خمیر دندان: برای کاهش پلاک و التهاب لثه خمیردندان های ضد باکتری حاوی فلوراید و آنتی بیوتیکی به نام ترکلوزان  بدون نسخه در بازار وجود دارند.

 

آیا قبل از شروع درمان بیماری لثه اقدامات خاصی لازم است؟

دندانپزشک یا جراح لثه بیشتر اقدامات برای درمان بیماری لثه را در مطب خود انجام می دهد. زمان مورد نیاز برای انجام هر عمل و زمان لازم برای بهبودی، و میزان درد  و ناراحتی بعد از عمل  بسته به نوع و میزان عمل انجام شده و سلامت در بین بیماران متفاوت خواهد بود. احتمال دارد قبل از انجام برخی از درمان ها برای بی حس کردن ناحیه ی تحت درمان از بی حسی موضعی استفاده شود.

جراحی لثه: معرفی انواع جراحی لثه

در صورت لزوم، ممکن است دارویی برای آرامش و راحت بودن بیمار تجویز شود. تبحر متخصص ایمپلنت و جراح لثه بیشترین تاثیر را در میزان درد هنگام و بعد از جراحی دارد. در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت کاشت ایمپلنت و جراحی لثه با استفاده از تکنیک های خاص و منحصر به فرد دکتر آرش غفوری بدون درد و حتی در اکثر مواقع بدون خونریزی  (flapless)  انجام میگیرد.


لینک های مفید

ایمپلنت

جراحی لثه

پروتز دندان

مشاوره دندانپزشکی

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر