ایمپلنت دندانپیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

یکی از اقدامات و جراحی های لازم برای کاشت ایمپلنت دندان جراحی پیوند استخوان است. می خواهیم بدانیم ایمپلنت دندان و پیوند استخوان در چه شرایطی لزوم پیدا می کند.

 

موارد لزوم پیوند استخوان و ایمپلنت دندان

 

دکتر آرش غفوری متخصص ایمپلنت دندان بعد از معاینه و بررسی های لازم و دیدن تصاویر سه بعدی به دست آمده از اسکنرهای داخل دهانی در صورت لزوم قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان جراحی پیوند استخوان را برای بیمار انجام می دهد تا موقعیت برای کاشت ایمپلنت ها مهیا شود.

ایمپلنت دندان و پیوند استخوان دو جراحی به هم پیوسته هستند که با توجه به شرایط استخوان فک بیمار که در ادامه توضیح می دهیم یک اقدام لازم و حیاتی برای آماده سازی کاشت ایمپلنت دندان است.

انجام پیوند استخوان نیاز به مراجعه به یک متخصص و جراح لثه دارد. بنابراین دندانپزشکانی که فقط کار کاشت ایمپلنت دندان انجام می دهند نمی توانند پیوند استخوان را برای بیمار خود انجام دهند. جراحی پیوند استخوان یک جراحی بسیار مهم است که نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. بنابراین اگر یکی از داوطلبین کاشت ایمپلنت دندان هستید به دلیل ارتباط مستقیم ایمپلنت دندان و پیوند استخوان دندان بهتر است برای معاینه اولیه به یک متخصص و جراح ایمپلنت دندان با تجربه مراجعه کنید.

 

چگونگی انجام پیوند استخوان دندان برای ایمپلنت

 

برای اینکه بتوانیم توضیح جامع و واضحی دراین مورد و علت لزوم این عمل ارائه دهیم ابتدا باید بدانیم ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود به همین دلیل به معرفی کامل ایمپلنت دندان و پیوند استخوان می پردازیم.

ایمپلنت دندان به دلیل شکافته شدن بافت لثه و قرار دادن فیکسچر درون استخوان یک نوع جراحی محسوب می شود که نیاز به بی حسی و بخیه دارد. متخصص ایمپلنت دندان برای اینکه بتواند کاشت ایمپلنت را انجام دهد ابتدا باید شرایط استخوان فک و موقعیت جای خالی دندان را به خوبی و دقت زیاد بررسی کند.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و در اختیار داشتن تصاویر سه بعدی از فضای درون دهان وضعیت تراکم استخوان و موقعیت کاشت ایمپلنت به خوبی قابل تشخیص است. این تصاویر سه بعدی به دست آمده از رادیولوژی و اسکنرهای داخل دهانی موقعیت و تراکم استخوان برای کاشت ایمپلنت را نشان می دهند. اگر استخوان دارای تراکم کافی باشد که متخصص در اولین اقدام شروع به کاشت ایمپلنت در موقعیت مناسب خود می کند اما لزوم پیوند استخوان زمانی معلوم می شود که به علت های مختلف استخوان فک در محل مورد نظر تحلیل رفته باشد و ضخامت لازم را ندارد که بتواند فیکسچر ایمپلنت را نگه دارد و با آن ادغام شود.

در این شرایط دکتر آرش غفوری ابتدا شروع به جراحی پیوند استخوان می کند و با استفاده از پودر استخوان و یا مواد پیوند دیگر استخوان که می توانند طبیعی از خود بدن انسان یا مصنوعی و فناوری شده باشند برای تقویت و رشد استخوان استفاده می کند.

ایمپلنت دندان و پیوند استخوان هر دو جراحی به دلیل شکافته شدن بافت لثه و استخوان نیاز به استفاده از مواد بی حسی دارد.  دکتر آرش غفوری برای راحت تر بودن و آرامش بیماران خود از بهترین و جدیدترین مواد بی حسی به صورت تزریقی در قسمت مورد نظر استفاده میکند.

 

انواع پیوند استخوان

 

  • اتوگرافت‌: این پیوند شامل استخوان از بدن خود فرد، مانند مفصل ران یا فک است
  • آلوگرافت‌: این پیوند از استخوان شخص دیگری، معمولاً جسد استفاده می‌کند.
  • زنوگرافت‌: این پیوند شامل استخوان گونه‌ دیگر مانند گاو، خوک یا مرجان است.
  • آلوپلاست‌: پیوند با مواد مصنوعی مانند فسفات کلسیم و … انجام می شود.

 

 

 

 

جراحی سینوس لیفت یکی دیگر از موارد لازم برای کاشت ایمپلنت دندان در شرایط خاص می باشد. از دست دادن دندان ها و جای خالی آنها به مرور زمان باعث می شود استخوان بین سینوس و کف دهان از بین برود. به طوری که بعد از مدتی یک لایه استخوانی نازک، کف دهان را از سینوس جدا می کند. لیفت سینوس به معنی بالا آوردن سینوس می باشد و مقداری از مواد پیوند استخوان در سینوس قرار می گیرد و پیوند استخوان فک بالا الزامی میشود.

تجربه نشان داده است که هیچکدام از بیماران هیچگونه دردی را در جراحی ایمپلنت دندان و پیوند استخوان احساس نمی کنند.

تقریبا سه الی چهار ماه بعد از جراحی پیوند استخوان و ترمیم استخوان فک مورد نظر متخصص می تواند اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کند. بعد از جراحی پیوند استخوان و در دوره نقاهت نیاز به رعایت نکات مراقبتی دارید که چند مورد را در ادامه معرفی میکنیم:

  • داروهای تجویز شده پزشک خود را سروقت بخورید.
  • خودداری از مصرف غذاهای سفت و خیلی داغ یا خیلی سرد. بیمار تا چند روز بعد از عمل باید غذاهای نرم و خنک بخورد.
  • دست نزدن به محل جراحی و بخیه
  • استفاده از کمپرس گرم یا سرد در صورت تورم و درد
  • تا چند روز و چند مدت بعد از جراحی نباید ورزش و فعالیت های خیلی سنگین داشته باشید

رعایت نکات و دستورالعمل های بعد از عمل توسط بیمار بسیار مهم و حیاتی می باشد در غیر اینصورت ممکن است به دلیل باز شدن بخیه و دلایل دیگر جراحی پیوند استخوان با شکست مواجه شود.

 

متخصص ایمپلنت دندان و پیوند استخوان

 

دکتر آرش غفوری به دلیل گذارندن دوره های آموزشی و آکادمی لازم علاوه بر یک متخصص ایمپلنت دندان مجرب یک جراح لثه بسیار ماهر در زمینه انجام پیوند لثه و جراحی سینوس لیفت می باشد.

بسیاری از بیماران ما در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان در مورد ترس و نگرانی خود از جراحی پیوند استخوان و سینوس لیفت صحبت می کنند. در حالی که انواع جراحی ها از جمله جراحی کاشت ایمپلنت دندان و پیوند استخوان در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر آرش غفوری به دلیل مجهز بودن به ابزار و فناوری های تکنولوژی و همچنین مهارت و تجربه کافی متخصص  در راحت ترین حالت بیمار و بدون درد و خونریزی در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

بسیاری از بیماران ما بعد از اتمام جراحی از راحت بودن و رضایت خود از عمل با ما صحبت می کنند. بنابراین اگر به مرکز تخصصی ما مراجعه کرده اید بهتر است تمامی ترس و نگرانی خود را فراموش کنید. ما به شما این اطمینان را می دهیم که هیچگونه درد و ناراحتی را حین عمل تجربه نخواهید کرد و در آخر با یک نتیجه موفقیت آمیز مرکز را ترک می کنید.

 

قمیت ایمپلنت دندان و پیوند لثه

 

قیمت ایمپلنت دندان و پیوند لثه به صورت دو هزینه متفاوت و جداگانه محاسبه می شوند. هزینه جراحی پیوند استخوان یک نرخ جدا دارد که می توانید در صفحه قیمت ایمپلنت دندان هزینه انواع برند ایمپلنت دندان و ایمپلنت دیجیتال و هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت را مشاهده کنید. هرچقدر گستردگی جراحی بیشتر و از مواد پیوند استخوان با کیفیت بهتر و ابزار و امکانات پیشرفته تر استفاده شود به هزینه جراحی اضافه می شود. برای اطلاعات دقیق تر می توانید با مشاورین آنلاین ما در مرکز در تماس باشید.

 

 

 

 

جمع بندی

پیوند استخوان برای افزایش تراکم استخوان فک تحلیل رفته انجام می‌شود. مواد پیوند استخوان انواع مختلفی دارد اما همه آنها به یک روش انجام می شوند. به اینصورت که متخصص ایمپلنت دندان و جراح لثه برای اضافه کردن مواد استخوان نیاز به ایجاد برش در قسمت مورد نظر دارند که قبل از شروع جراحی از مواد بی حسی استفاده می شود. ایمپلنت های دندانی در واقع ریشه های مصنوعی دندان هستند که برای ثابت ماندن نیاز به تراکم استخوان کافی دارند. جراحی پیوند استخوان یک جراحی بسیار مهم و حساس است که حتما باید توسط متخصص و جراح لثه انجام شود.

مرکز تخصصی ایمپلنت دندان دکتر آرش غفوری ارائه دهنده جراحی ایمپلنت دندان و پویند استخوان به صورت دیجیتالی و یک روزه و بدون درد می باشد.

دکتر آرش غفوری یکی از بهترین متخصص ایمپلنت دندان و پیوند استخوان در رشت می باشد که شما می توانید از هر کجای ایران که هستید از طریق مشاوره انلاین ایمپلنت این مرکز بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر