ایمپلنت دنداندلیل ایمپلنت

وقتی دندان خود را از دست می دهید جایگزین کردن آن ضروری است. بدون جایگزینی دندان از دست رفته بقیه ی دندانها ممکن است تغییر حالت دهند طوری که  نه تنها بر ظاهر لبخند تاثیر منفی دارند ، بلکه بایت دندان ها (گاز زدن) را از بین می برند. هنگامی که بایت شما تحت تأثیر قرار می گیرد ، مجموعه ای از مشکلات دیگر از جمله TMJ (مشکلات مفصل فکی) ممکن است رخ دهد. ایمپلنت دندان یک روش عالی است چه نیاز به تعویض یک دندان داشته باشید یا کل فک. در ادامه دلایل مختلفی را که باعث می شود برای جایگزینی دندان از روش ایمپلنت دندان استفاده کنید را ارائه می دهیم. با مطلب 8 دلیل مهم که چرا باید ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم همراه ما باشید.

  1. بهبود و اصلاح ظاهر لبخند

یکی از مهمترین دلایلی که می توانید روی ایمپلنت دندان سرمایه گذاری کنید ، بهبود ظاهر شما است. اگر هنوز جای خالی دندان یا دندان های از دست رفته ی خود را با چیزی جایگزین نکرده اید، ایمپلنت دندان به شما کمک می کند تا بتوانید همه ی آن دندان های از دست رفته را جایگزین کنید و بار دیگر با اطمینان لبخند بزنید. اگر قبلاً نوعی جایگزینی دندان داشته اید ، ایمپلنت های دندانی همراه با تاج دندان جدید طبیعی تر از ترمیم قبلی شما به نظر می رسند. هرچه لبخند شما طبیعی تر به نظر برسد ، احساس جذابیت بیشتری خواهید داشت.

  1. افزایش اعتماد به نفس

اگر دندان هایتان را از دست داده اید یا در حال حاضر از پروتز های متحرک استفاده می کنید ، احتمالاً از لبخند خود راضی نیستید. ایمپلنت دندان به راضی بودن شما از لبخندتان کمک می کند. برعکس پروتز های متحرک و ارزان قیمت ایمپلنت دندان پایه ای مطمئن و ثابت برای ترمیم ها ایجاد می کنند و این یعنی این که همه چیز از لبخند زدن تا غذا خوردن بسیار نزدیک دندانهای طبیعی است و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

  1. افزایش ماندگاری دندان ها

قطعا تا حالا شنیده اید که هرچقدر برای چیزی هزینه کنید همانقدر دریافت می کنید. در انجام ایمپلنت دندان هر آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید. اکثر ایمپلنت های دندانی به مدت سی سال یا بیشتر ماندگاری دارند. سرمایه گذاری روی ایمپلنت یعنی سرمایه گذاری برای افزایش دوام و ماندگاری دندان هایتان. میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی به طور متوسط ​​95 درصد است ، به این معنی که جای نگرانی وجود ندارد.

  1. توانایی خوردن غذاهایی که دوست دارید

اگر دلتان برای استیک ، ذرت ، سیب و سایر غذاهایی تنگ شده است که وقتی دندان های خود را از دست داده اید یا از دندان مصنوعی استفاده می کنید باید آنها را به تکه های کوچک تقسیم کنید تا بتوانید بخورید ، ایمپلنت  دندان می تواند شما را از این وضعیت نجات دهد. ایمپلنت دندان عملکردی شبیه ریشه های طبیعی دندان دارند به همین دلیل در هنگام جویدن غذا همانند دندان های طبیعی عمل می کنند و این یعنی اینکه شما توانایی خوردن غذاهای مورد علاقه ی خود را دوباره به دست می آورید بدون این که نگران بیرون آمدن دندان مصنوعی خود یا جویدن به صورت خیلی سخت باشید.

 

  1. داشتن حس چشایی در طعم غذا

اگر در حال حاضر از دندان مصنوعی استفاده می کنید ، می دانید که چگونه طعم غذای شما را تغییر داده است. دندان مصنوعی سقف دهان شما را که در واقع پر از عصب های چشایی است ، می پوشاند. وقتی آن قسمت با دندان مصنوعی پوشیده می شود دیگر نمی توانید طعم غذاها را به خوبی حس کنید. اما ایمپلنت های دندان ، مثل پروتزها سقف دهان شما را نمی پوشانند بلکه ترمیم های نصب شده را محکم نگه می دارند و این باعث می شود شما از چشیدن طعم غذاها محروم نباشید.

  1. بهبود تغذیه و سلامت

زندگی بدون دندان به این معنی است که وعده ی غذایی شما احتمالاً بسیار محدود است. وقتی محدود است ، به احتمال زیاد مواد مغذی مناسب را در وعده ی غذایی خود دریافت نمی کنید. با ایمپلنت دندان، خوردن غذاهای سفت ، جویدنی و سالم مورد علاقه ی شما به همان سادگی است که با دندان های طبیعی است. در نتیجه ، سلامت و تغذیه ی شخصی خود را بهبود می بخشید.

  1. راحت تر صحبت کنید

جای خالی دندان و استفاده از پروتز های نامناسب  می توانند بر نحوه ی صحبت شما تأثیر بگذارند و این می تواند اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود که نتوانید در مواقع مهم به راحتی صحبت کنید. ایمپلنت های دندان جایگزین دندان های از دست رفته شما می شوند و تاج های نصب شده بر روی خود را در جای خود محکم نگه می دارند ، بنابراین دیگر جای  نگرانی درباره ی نحوه ی صحبت کردن ندارید.

  1. حفظ استخوان فک

آخرین دلیل برای انتخاب ایمپلنت دندان، حفظ بیشتر استخوان است. وقتی دندان های طبیعی خود را از دست می دهید ،استخوان شروع به تحلیل می کند. با تحلیل رفتن استخوان فک، معمولا صورت شما دچار فرورفتگی و چین و چروک می شود. با انجام ایمپلنت های دندانی ، استخوان فک از ایمپلنت ها پشتیبانی می کند و تحلیل نمی روند.  این امر از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند.

با توجه به تمام مسائل ذکر شده آیا هنوز هم فکر میکنید هزینه کردن بر روی کاشت ایمپلنت دندان بیهوده است؟

شما می توانید برای جایگزینی دندان های از دست رفته ی خود به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت دکتر آرش غفوری مراجعه کنید و جای خالی دندان های از دست رفته ی خود را با پیشرفته ترین امکانات و در محیطی آرام توسط متخصص مجرب و ماهر این مرکز با ایمپلنت دندان جایگزین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر